  • 1. Data: 2007-06-21 16:59:23
    Temat: To już łobuzeria po prostu :-(
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    http://www.gazetaprawna.pl/wydarzenia/?news=eGP20070
    621163457567

    Abonament rtv będzie niższy i doliczany do rachunku za prąd

    Rozważane jest obniżenie stawek abonamentowych oraz uproszczenie sposobu
    jego pobierania np. przez dopisywanie do rachunków za energię elektryczną.

    Obniżenie stawek abonamentu rtv oraz pobieranie go wraz z opłatą za
    energię elektryczną - to główne założenia planowanej nowelizacji ustawy
    abonamentowej. Sejmowe prace nad projektem rozpoczną się jesienią -
    zapowiada szef sejmowej komisji kultury i środków przekazu, Jan
    Ołdakowski (PiS).

    Ołdakowski powiedział PAP, że zrezygnowano z pomysłu, by najpierw
    przeprowadzić małą nowelizację ustawy, która jedynie pozwoliłaby urzędom
    skarbowym egzekwować opłaty abonamentowe.

    Jak podkreśla Ołdakowski, będzie jeden duży projekt zmian w
    funkcjonowaniu abonamentu. "Dyskutujemy ten nowy projekt z Krajową Radą
    Radiofonii i Telewizji i z ministerstwem kultury" - mówił szef sejmowej
    komisji kultury i środków przekazu, która obraduje w czwartek na
    wyjazdowym posiedzeniu w Krakowie.

    Ołdakowski dodał, że nie da się uszczelnić systemu poboru opłat
    abonamentowych "bez pewnych zmian w funkcjonowaniu mediów publicznych".
    Planowane jest np. wprowadzenie specjalnych pasm wolnych od reklam np. w
    bezpośrednim sąsiedztwie programów dla dzieci.

    Rozważane jest także obniżenie stawek abonamentowych oraz uproszczenie
    sposobu jego pobierania np. przez dopisywanie do rachunków za energię
    elektryczną. Według Ołdakowskiego jednolity projekt we wrześniu powinien
    trafić do konsultacji w podkomisji.

    Konieczność zmian w ustawie abonamentowej dostrzega też wiceminister
    kultury i dziedzictwa narodowego Jarosław Sellin. Jak podkreśla,
    zjawisko kryzysu poboru abonamentu dotyczy nie tylko osób prywatnych,
    ale przede wszystkim instytucji. "Warto by to było uszczelnić, bo ci
    którzy uczciwie płacą abonament są trochę oszukiwani przez tych, którzy
    się od tego uchylają" - powiedział PAP Sellin.

    "O ustawie o abonamencie bądź innej metodzie płacenia środków
    publicznych na media publicznych jeszcze dyskutujemy między KRRiT a
    ministerstwem kultury" - dodał.

    Według danych KRRiT na koniec 2006 r. abonament opłaca w Polsce obecnie
    jedynie 44 proc. spośród 13,5 mln gospodarstw domowych. Wśród 3,5 mln
    podmiotów gospodarczych abonament opłaca zaś jedynie 100 tys. firm.
    Miesięczna opłata abonamentowa za radio i telewizor wynosi obecnie 17 zł.

    --
    animka

  • 2. Data: 2007-06-21 17:08:07
    Temat: Re: To już łobuzeria po prostu :-(
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-06-2007 o 18:59:23 Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > Abonament rtv będzie niższy i doliczany do rachunku za prąd

    I wlasnie dlatego...

    > Rozważane jest także obniżenie stawek abonamentowych oraz uproszczenie
    > sposobu jego pobierania np. przez dopisywanie do rachunków za energię
    > elektryczną.

    ... nie lubie, gdy dziennikarze bawia sie naglowkami. Codziennie trafiam
    na jakis przykuwajacy wzrok artykul, by pozniej sie dowiedziec, ze
    zastosowali makabryczny skrot myslowy.

    > Planowane jest np. wprowadzenie specjalnych pasm wolnych od reklam np. w
    > bezpośrednim sąsiedztwie programów dla dzieci.

    No faktycznie, lobuzeria ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-06-21 18:01:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-06-21 19:08 Jasko Bartnik pięknie wystukał/a:

    > I wlasnie dlatego...

    A mnie to nie interesuje. Nie mam przyjemności płacić za prąd razem z
    abonamentrm RTV.
    Cwaniacy, bo coraz mniej im kasy do tej tv wpływa i wiedzą, że człowiek
    za prąd to musi zapłacić.

    Wierzysz w to? I tak już dla takiego śmierdzącego piwa zbeszcześcili
    Janosika, owieczki, wilki, żubry!... itd

    --
    animka

  • 4. Data: 2007-06-21 18:56:39
    Od: "r...@y...co.uk" <r...@y...co.uk>

    Animka wrote:

    > Abonament rtv będzie niższy i doliczany do rachunku za prąd

    Gdyby byli uczciwi to zamiast inwestować w tandetną naziemną telewizję
    cyfrową postawili by na państwową platformę cyfrową z satelity (TVP i tak
    już taką platformę ma do dosyłania sygnału do nadajników naziemnych).
    Sprzedawać potem karty kodowe w kioskach ruchu i na poczcie - kłopot
    rozwiązany. Nie zrobią tego gdyż:
    1) zbyt uczciwe
    2) zbyt proste (nie można zrobić nadużyć i przekrętów)
    3) większość by olała tvp bo i tak ma te kanały na prywatnych platformach.
    4) reszta wolała by kupić prywatne platformy niż państwową tandetę

    Dlatego wszyscy dostaną abo z rachunkiem za prąd. Oczywiście brak telewizora
    nie będzie zwalniał z opłat bo organ uzna, że nie ma możliwości kontrolnych
    tym względzie.

    --
    robertp_chamber(at)yahoo(dot)co(dot)uk is spamer
    robertp_chamber(at)yahoo.co.uk is spamer

  • 5. Data: 2007-06-21 19:00:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    SPodziewam się kłopotów z refakturowaniem tego. W końcu ENION SA, to
    prywatna firma i coś nie podejrzewam, by chętnie bawiła się za poborcę
    podatkowego. Moim zdaniem abonament należy doliczyć do podatku rocznego
    rozbijając konieczną należność na osoby płacące podatek i to ostatecznie
    rozwiąże kłopot. Jak wszyscy będą płacić, to wyjdzie najpewniej niewielka
    kwota.

  • 6. Data: 2007-06-21 19:28:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > SPodziewam się kłopotów z refakturowaniem tego. W końcu ENION SA, to
    > prywatna firma i coś nie podejrzewam, by chętnie bawiła się za poborcę
    > podatkowego.

    Orlen także jest prywatną firmą a dokonuje poboru akcyzy.
    Podobnie wszyscy sprzedawcy pobierają VAT.

    > Moim zdaniem abonament należy doliczyć do podatku rocznego

    A moim zdaniem abonament to bzdura która trwa wyłącznie siłą
    bezwładu. Wszystkie wydatki państwa są finansowane z budżetu
    zasilanego łącznie wszystkimi podatkami i opłatami (wspólny
    garnek) a tylko na państwowe media jest osobny podatek. Nie ma
    odrębnych podatków na policję, na wojsko, na ambasady itd.
    A na rtv jest. Po co?

    > Jak wszyscy będą płacić, to wyjdzie najpewniej niewielka kwota.

    Dlaczego wszyscy? Ja nie oglądam tvp, nawet telewizora nie mam,
    dlaczego miałbym ten ekstra podatek płacić?

  • 7. Data: 2007-06-21 19:43:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:f5ejij$qec$1@news.onet.pl...

> [...]
    > garnek) a tylko na państwowe media jest osobny podatek. Nie ma
    > odrębnych podatków na policję, na wojsko, na ambasady itd.

    Ale ja nie chciałem tego jako osobnej kwoty dawać, tylko właśnie doliczyć.
    Po prostu zmniejszyć kwotę wolną od podatku albo dołożyć te kilka pogromili
    podatku i zakończyć farsę.

  • 8. Data: 2007-06-21 20:33:48
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-06-21 20:56 r...@y...co.uk pięknie wystukał/a:

> [...]
    > nie będzie zwalniał z opłat bo organ uzna, że nie ma możliwości kontrolnych

    A teraz ze 20 osób z tv (tvn) i polskiego radia leży sobie i się nudzi
    na trawce w pobliżu mojego domu. Światla pozapalane, reflektory. Z tvn
    dostarczają łączność satelitarną (stoją na ulicy samochody z antenami
    sat.) a ci co są w środku budynku (Dialog) filmują pewnie jakiegoś
    "bonza", a być może są tam dzisiaj także te strajkujące pielęgniarki.
    Wczoraj był tam Kaczyński. Jak jechał, to zablokowano w poprzek chodnik
    - śmieciarą, żeby ludzie nie mogli przejść i przypadkiem go nie zauroczyli.

    --
    animka

  • 9. Data: 2007-06-21 20:35:47
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-06-21 21:00 Robert Tomasik pięknie wystukał/a:

    Zobaczymy, czas pokaże.

    --
    animka

  • 10. Data: 2007-06-21 20:40:42
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-06-21 21:28 Alek pięknie wystukał/a:

    > A na rtv jest. Po co?

    Po to, żeby pławili się w luksusie i zabawiali się.
    Te wszystkie show'y są nie dla nas. To oni sami się świetnie bawią
    biorąc jeszcze za to pieniądze i traktując nas-abonentow za głupków.

    > Dlaczego wszyscy? Ja nie oglądam tvp, nawet telewizora nie mam,
    > dlaczego miałbym ten ekstra podatek płacić?

    Jak nie zarejestrowałeś odbiornika, to tak
    jakby Cię nie było :-) Chyba nie będziesz płacił.

    --
    animka