  • 1. Data: 2007-06-21 15:48:35
    Temat: anulowanie zamówienia w sklepie internetowym
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Witam,
    Złożyłem zamówienie w sklepie internetowym http://lider24.media.pl (19
    czerwca, 00:27). Oczywiście otrzymałem stosownego maila z informacją o
    zakupionym towarze, numerem konta itp. Przelewu dokonałem po kilku
    godzinach (nad ranem). Następnego dnia (20 czerwca, 17:00) dostałem
    kolejnego maila z informacją, że anulowano zamówienie. Nie było żadnego
    wyjaśnienia, więc mailowo spytałem o przyczynę takiej sytuacji. Zostałem
    poinformowany, że brak towaru. Na moje kolejne pytanie, kiedy otrzymam
    zwrot pieniędzy. Otrzymałem odpowiedź: "Codziennie o 17 robimy przelewy.
    Jeśli wpłata będzie, zostanie odesłana". Mam następujące pytania: czy
    złożenie zamówienia w sklepie internetowym jest prawnie wiążącą umową
    kupna - sprzedaży i czy mogę w związku z tym zażądać od nierzetelnego
    sklepu wydania towaru (na stronie brak jakichkolwiek informacji o jego
    braku)?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-06-21 17:38:57
    Od: Jaruś <j...@g...com>

    On 21 Cze, 17:48, Maurycy Menke <g...@p...pl> wrote:
    > Witam,
    [...]

    Kwestia jest tak naprawdę regulaminu sklepu internetowego. W nim
    wszystko jest zawarte, jeżeli napisane jest w nim, aby kontaktować się
    mailowo bądź telefonicznie przed/po zakupie i przed wysłaniem
    pieniążków to raczej nic nie zdziałasz, w przeciwnym wypadku nastąpiła
    umowa kupna - sprzedaży, ale co Ci z tego. Raczej nikłe szanse na
    otrzymanie towaru, skoro sklep wybrał oddawanie pieniążków to jedyne
    co możesz uzyskać to przerosiny na piśmie, lub jak się uprzesz to
    kupią specjalnie dla Ciebie dany towar i pozostawisz po sobie niesmak
    i tyle...

  • 3. Data: 2007-06-21 17:41:51
    Od: Jaruś <j...@g...com>

    On 21 Cze, 17:48, Maurycy Menke <g...@p...pl> wrote:
    [ciach]

    z tego co czytałem regulamin, to masz tam napisane różne rzeczy typu
    potwierdzam, odpisuję na maila w dodatku
    "2. Sklep może anulować i nie podjąć się realizacji zamówienia bez
    podania przyczyn." - tak więc... a swoją drogą ciekawy sklep wybrałeś,
    gdzie PenDrive 128MB kosztuje 26zł :P

  • 4. Data: 2007-06-21 19:08:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maurycy Menke" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

    Teoretycznie w chwili złożenia zamówienia przyjąłeś ich ofertę. oni mają
    roszczenie o zapłatę, a Ty o wydanie rzeczy. W praktyce szkoda nerwów.

  • 5. Data: 2007-06-21 19:09:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jaruś" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On 21 Cze, 17:48, Maurycy Menke <g...@p...pl> wrote:

    W regulaminie można różne dziwne rzeczy umieszczać. Tak naprawdę w takim
    wypadku do transakcji dochodzi w chwili złożenia zamówienia.

  • 6. Data: 2007-06-22 19:21:53
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Teoretycznie w chwili złożenia zamówienia przyjąłeś ich ofertę. oni mają
    > roszczenie o zapłatę, a Ty o wydanie rzeczy.

    Teoretycznie on złożył ofertę która nie została przyjęta.

    KG

  • 7. Data: 2007-06-22 19:53:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 22 Jun 2007 21:21:53 +0200, kam napisał(a):

    > Teoretycznie on złożył ofertę która nie została przyjęta.

    To sklep składa ofertę, nie klient.

    p. m.

  • 8. Data: 2007-06-23 19:58:07
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    mvoicem napisał(a):
    > To sklep składa ofertę, nie klient.

    uzasadnisz?
    bo to co przedstawia sklep to raczej zaproszenie do zawarcia umowy
    (art.71 kc)

    KG

  • 9. Data: 2007-06-24 17:09:40
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Jaruś napisał:

> [...]
    > co możesz uzyskać to przerosiny na piśmie, lub jak się uprzesz to
    > kupią specjalnie dla Ciebie dany towar i pozostawisz po sobie niesmak

    No niestety, poszukałem i znalazłem:
    "Sklep może anulować i nie podjąć się realizacji zamówienia bez podania
    przyczyn."
    Pozostaje mi tylko ostrzec innych użytkowników przed tym sklepem.

  • 10. Data: 2007-06-24 17:12:06
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Jaruś napisał:
> [...]
    > "2. Sklep może anulować i nie podjąć się realizacji zamówienia bez
    > podania przyczyn." - tak więc... a swoją drogą ciekawy sklep wybrałeś,

    Na to nie patrzyłem. Mieli najtaniej aparat fotograficzny, który mnie
    interesował. Teraz jednak zaczynam się zastanawiać nad ich tanią ofertą.