    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To już łobuzeria po prostu :-(
    Date: Thu, 21 Jun 2007 21:28:51 +0200

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > SPodziewam się kłopotów z refakturowaniem tego. W końcu ENION SA, to
    > prywatna firma i coś nie podejrzewam, by chętnie bawiła się za poborcę
    > podatkowego.

    Orlen także jest prywatną firmą a dokonuje poboru akcyzy.
    Podobnie wszyscy sprzedawcy pobierają VAT.

    > Moim zdaniem abonament należy doliczyć do podatku rocznego

    A moim zdaniem abonament to bzdura która trwa wyłącznie siłą
    bezwładu. Wszystkie wydatki państwa są finansowane z budżetu
    zasilanego łącznie wszystkimi podatkami i opłatami (wspólny
    garnek) a tylko na państwowe media jest osobny podatek. Nie ma
    odrębnych podatków na policję, na wojsko, na ambasady itd.
    A na rtv jest. Po co?

    > Jak wszyscy będą płacić, to wyjdzie najpewniej niewielka kwota.

    Dlaczego wszyscy? Ja nie oglądam tvp, nawet telewizora nie mam,
    dlaczego miałbym ten ekstra podatek płacić?