  • 1. Data: 2012-06-05 15:28:12
    Temat: Testament odręczny - wątpliwości
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Witam!

    Chciałbym zasięgnąć opinii bo usłyszałem dziś coś co mnie zaniepokoiło.
    Mój Tata zmarł 7 miesięcy temu, zostawił napisany odręcznie testament, w
    którym cały swój majątek zapisał mnie. Testament nie jest potwierdzony
    notarialnie. W sądzie jest już wniosek o nabycie spadku, ale mam 2 braci
    przyrodnich. Czy oni mają jakieś szanse na podważenie tego testamentu? I
    czy sąd może rozdzielić majątek inaczej niż testament? O zachowku wiem,
    chodzi mi o sam testament.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 2. Data: 2012-06-05 19:08:25
    Temat: Re: Testament odręczny - wątpliwości
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tak.

  • 3. Data: 2012-06-05 19:39:38
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2012-06-05 19:08, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Tak.

    A na jakiej podstawie? Że niby podrobiony czy na skutek jakichś ich
    roszczeń?

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 4. Data: 2012-06-05 19:51:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mumin wrote:
> [...]
    > przyrodnich. Czy oni mają jakieś szanse na podważenie tego testamentu? I
    > czy sąd może rozdzielić majątek inaczej niż testament? O zachowku wiem,

    sad ma tylko dwie mozliwosci.
    uznac testament za wazny i orzec jak w testamencie
    uznac testament za niewazny i orzec tak jakby tego testamentu nie bylo.

    co do waznosci testamentu to ciezko cos powiedziec jak sie go nie widzi
    testament moze byc niewazny z powodow techniczny, np brak daty, podpisu,
    skreslenia, poprawki itp itd.

    lub bracia moga probowac udowodnic, ze ojciec byl nieswiadomy tego co
    sporzadza.

    teraz sobie wybierz co cie moze spotkac.

    ja np. przerabialem taka wersje:

    zebralo sie czterch gosci i oswiadczyli , ze zmarly przed smiercia
    powiedzial im, ze zmienia swoja ostatnia wole wyrazona w testamencie na
    papierze i caly majatek ma przypasc xyz, a nie abc.

    No i wez tu teraz kop sie z koniem.

    Skonczy sie ciezka sprawa karna, bo jestem w stanie jednemu z nich
    udowodnic, ze nie mogl byc w tym czasie i miejscu.
    Przy okazji jeden pranwik, ktory im to wymyslil wyleci z zawodu.

  • 5. Data: 2012-06-05 20:05:35
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2012-06-05 19:51, witek pisze:

> [...]
    > skreslenia, poprawki itp itd.
    >
    > lub bracia moga probowac udowodnic, ze ojciec byl nieswiadomy tego co

    Dzięki. To trochę mnie uspokoiłeś. Pod względem technicznym wszystko
    chyba jest ok. Najwyżej ta druga opcja mogłaby zaistnieć, ale nie będą
    raczej w stanie tego udowodnić.
    Nie dość, że człowiek stracił najbliższą mu osobę to jeszcze takimi
    rzeczami teraz trzeba się stresować...

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 6. Data: 2012-06-06 09:49:55
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Wyraźnie kombinujesz.
    Czy zmarły ojciec nie jest Ich Tatą?
    Czy są tylko braćmi przyrodnimi, jak piszesz?
    Ciekawe, że taki niepotwierdzony testament jest z reguły w posiadaniu
    beneficjenta.

    t-1

  • 7. Data: 2012-06-06 10:22:32
    Temat: Re: Re: Testament odręczny - wątpliwości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2012, t-1 wrote:

    > Ciekawe, że taki niepotwierdzony testament jest z reguły w posiadaniu
    > beneficjenta.

    Prawdę powiedziawszy, ta częsc mnie nie dziwi.
    Zakładajac że spadkodawca nie lubił "łazic po urzędach", to u kogo miałby
    ten testament zostawić?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-06-06 14:13:02
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    > Prawdę powiedziawszy, ta częsc mnie nie dziwi.
    > Zakładajac że spadkodawca nie lubił "łazic po urzędach", to u kogo miałby
    > ten testament zostawić?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Racja.
    A nawet nie powinienem pisać tego zdania, gdyż nie wynika z zamieszczonego
    opisu.

    t-1

  • 9. Data: 2012-06-06 16:32:27
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-06 09:49, t-1 pisze:

    >>> przyrodnich.

    > Ciekawe, że taki niepotwierdzony testament jest z reguły w posiadaniu
    > beneficjenta.

    A w jakichże to innych rękach miałby być?

    --
    spp

  • 10. Data: 2012-06-06 18:13:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > A w jakichże to innych rękach miałby być?

    dowolnych, nie majacych interesu co do masy spadkowej.
    odpadaja wowczas podejrzenia o manipulacje zawartoscia testamentu,
    okolicznosciami i data jego powstania
    beneficjentowi wystarczy tylko wskazac gdzie takowyz testament sie
    znajduje. On wcale nie musi go miec w reku.
    najlepszym "depozytariuszem" jest wlasnie notariusz.