  • 1. Data: 2005-06-22 17:26:23
    Temat: komornik-przedawnienie
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    W sprawie, o której pisałam dziś w wątku "komornik-bez wiedzy
    zainteresowanego?" znajomy przefaksował mi pismo, jakie dostał. W nim firma
    windykacyjna, poza tym, że zaprzecza przedawnieniu, to pisze również, że
    komornik umorzył postępowanie egzekucyjne w 2000 roku. Czy umorzenie przez
    komornika (gdyby rzeczywiście było jakieś postępowanie egzekucyjne... bo
    tego znajomy jeszcze nie ustalił) powodowałoby, że przedawnienie wznowiłoby
    bieg czy raczej nie ?

    pozdrawiam

    Monika

  • 2. Data: 2005-06-22 17:35:41
    Temat: Re: komornik-przedawnienie
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Czy umorzenie przez
    > komornika (gdyby rzeczywiście było jakieś postępowanie egzekucyjne... bo
    > tego znajomy jeszcze nie ustalił) powodowałoby, że przedawnienie
    > wznowiłoby bieg czy raczej nie ?

    Umorzenie nie. Ale wniesienie wniosku o oegzekucje (przy zalozeniu ze sie
    toczyla) powoduje przerwanie biegu terminu przedawnienia. Po zakonczeniu
    postepowania, przedawnienie biegnie na nowo. Ale w tym wypadku i w tym
    momencie pozostaloby to bez znaczenia , bo skoro byla egzekucja to musial
    byc wyrok . Naleznosci zasadzone wyrokiem przedawniaja sie po 10 latach.
    Wiec nawet gdyby egzekucja sie nie toczyla, to przedawnienienie i tak by nie
    nastapilo jeszcze.

    Dan

  • 3. Data: 2005-06-22 17:37:49
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedawniaja sie po 10 latach. Wiec nawet gdyby egzekucja sie nie toczyla,
    > to przedawnienienie i tak by nie nastapilo jeszcze.

    A czy możliwe jest aby postępowanie sądowe i egzekucja komornicza toczyła
    się całkowicie bez wiedzy głównego zainteresowanego ?

    pozdr

    Monika

  • 4. Data: 2005-06-22 17:41:02
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > A czy możliwe jest aby postępowanie sądowe i egzekucja komornicza toczyła
    > się całkowicie bez wiedzy głównego zainteresowanego ?

    Odpowiadalem na to pytanie w poprzednim watku.

    Dan.

  • 5. Data: 2005-06-22 17:47:08
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > Odpowiadalem na to pytanie w poprzednim watku.

    Tak, że nie można wysyłać korespondencji procesowej listami zwykłymi. Ale co
    np. jeśli powód podał fałszywy adres pozwanego i awizo wracało z adnotacją
    "adresat nieznany". Czy w takiej sytuacji sąd prowadzi postępowanie i wydaje
    wyrok bez wiedzy pozwanego?

    pozdrawiam

    Monika

  • 6. Data: 2005-06-22 17:57:25
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > "adresat nieznany". Czy w takiej sytuacji sąd prowadzi postępowanie i
    > wydaje wyrok bez wiedzy pozwanego?

    Wtedy powod ma wskazac wlasciwy adres sadowi albo wykazac informacja z
    centralnego biura adresowego, ze nie mozna ustalic miejsca zamieszkania
    pozwanego. Jesli to wykaze, ustanawia sie kuratora dla nieznanego z miejsca
    pobytu i to kurator reprezentuje interesy pozwanego w procesie. Wtedy wyrok
    moze zapasc bez wiedzy samego pozwanego. Ale jesli pozwany mial zameldowanie
    w tym czasie gdziekolwiek, to kurator jest malo prawdopodobny. Najpierw
    korespondencja przychodzilaby na ten adres a sad bez informacji z CBA,
    raczej kuratora nie ustanowi, chyba ze z jedynego figurujacego adresu
    zameldowania korespondencja tez wraca /z adnotacja ze juz nie mieszka w tym
    miejscu/.

    Dan

  • 7. Data: 2005-06-22 18:14:34
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "idiom" <i...@w...pl> naskrobał/a w

    > A czy możliwe jest aby postępowanie sądowe i egzekucja komornicza
    > toczyła się całkowicie bez wiedzy głównego zainteresowanego ?

    Tak. Wystarczy, że pozwany się przeprowadzi, nie powiadomi kogo trzeba (i
    kogo nie trzeba), a na zwrotach będzie napisane "nie odebrano w
    terminie", zamiast adresat nieznany, czy coś takiego.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    No HTMLs tags were harmed during production of this message.