  • 11. Data: 2005-06-27 13:33:30
    Temat: Re: [Teoria] Prawo karne - zbieg przepisów ustawy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

    > Art. 266 par. 2 KK i art. 306 Ordynacji podatkowej.

    Myślę że to nie jest dobry przykład. Nie za bardzo się znam na
    tajemnicach, ale przypuszczam że tajemnica skarbowa jest pojęciem
    węższym od tajemnicy służbowej.
    Jeśli będzie chodziło o tajemnicę skarbową wystarczy kwalifikacja z
    ordynacji podatkowej.
    Tu nie będzie żadnego zbiegu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 12. Data: 2005-06-27 15:56:12
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Johnson wyskrobał(a):
> [...]
    > węższym od tajemnicy służbowej.
    > Jeśli będzie chodziło o tajemnicę skarbową wystarczy kwalifikacja z

    Jeżeli tajemnicę skarbową ujawni funkcjonariusz publiczny to, moim zdaniem,
    czyn taki będzie podlegał ocenie na podstawie zbiegających się przepisów
    art. 266 par. 2 KK oraz art. 306 par. 1, 2 lub 3 OP. Bo czyn taki można
    zakwalifikować z obu przepisów (tajemnica skarbowa jest częścią t.
    służbowej) na podstawie art. 11 par. 2 KK.

    Natomiast w przypadku art. 266 par. 1 zbieg będzie w przypadku czynu
    "ujawniania". W przypadku "wykorzystywania" zbiegu nie będzie i zastosowanie
    ma art. 266 par. 1 KK.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 13. Data: 2005-06-27 21:01:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

> [...]
    > taki można zakwalifikować z obu przepisów (tajemnica skarbowa jest
    > częścią t. służbowej) na podstawie art. 11 par. 2 KK.

    Tylko że zobowiązanymi do zachowania tajemnicy służbowej właśnie są
    funkcjonariusze publiczni - art. 294 ordynacji podatkowej dlatego też
    nie wiem czy jest sens kwalifikowania tego z art. 266 par. 2 kk dla
    podkreślenia że popełnił je funkcjonariusz publiczny.

  • 14. Data: 2005-06-28 05:15:25
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Johnson wyskrobał(a):
> [...]
    > nie wiem czy jest sens kwalifikowania tego z art. 266 par. 2 kk dla
    > podkreślenia że popełnił je funkcjonariusz publiczny.

    Są zobowiązani głównie funkcjonariusze publiczni, ale nie tylko - również
    np. osoby odbywające praktykę w Ministerstwie Finansów (art. 294 par. 1 pkt.
    5) oraz inne osoby, którym udostępniono informacje objęte tajemnicą (art.
    294 par. 4).

    --
    Bartek Gliniecki