  • 11. Data: 2007-01-27 13:26:45
    Temat: Re: Tele 2 i babcia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Polecam ta metode. U mnie tez sie sprawdzila.

    Potwierdzam :)

    Z TPSA "współpracuję" tylko z Orange, bo tam (dzięki dużej konkurencji)
    jest całkiem nieźle. Pomijam dupków z pomocy technicznej *800...

  • 12. Data: 2007-01-27 19:04:31
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 26 Jan 2007 19:45:13 +0100, Jacek napisał(a):

    > Infolinia TP poinformowała, że na zlecenie Tele 2 przełączono telefon

    A jak to sobie zrealizowała tepsa bez wyrażenia takiej woli przez abonenta,
    stronę zawartej umowy?
    Tepsa naraziła się na kłopoty (przestała świadczyć usługę powszechną
    samoistnie).
    Ale w tej materii dokładnie to pewnie wypowie się Maciek Bebenek ;)

  • 13. Data: 2007-01-27 21:19:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jacek napisał(a):
    > Do mojej babci lat 82 zadzwonił miły pan z Tele 2 i namówił ją na przejście
    > z Telekomunikacji Polskiej do Tele 2 (tańsze rozmowy, lepiej i wogóle).
    > Babcia, jak to starsze osoby mają od razu uwierzyła i powiedziała tak.

    Czyli zawarła umowę ustną

    > Potem przedyskutowaliśmy, że babcia umowy nie będzie podpisywać bo szkoda
    > płacić podwójny abonament, żeby część rozmów mieć taniej.
    > Umowa z Tele2 przyszła i leży nie podpisana.

    przyszła poleconym. Specjalnym poleconym ze specjalną zwrotką?

> [...]
    > Fakturę odesłaliśmy z adnotacją, że umowy nie podpisano. Miesiąc później
    > przyszła kolejna faktura z Tele 2 bez żadnych wyjaśnień.
    > Infolinia TP poinformowała, że na zlecenie Tele 2 przełączono telefon do
    > Tele 2. W Tele 2 usłyszeliśmy, że zlecenie zrealizowano na podstawie
    > telefonicznej dyspozycji bez czekania na podpisanie umowy.
    > I tu pytanie do Grupowiczów:
    > Można to tak? Pogadać z 82 letnią babką i ...ciach faktura. Pewnie za chwilę
    > komornik zapuka i zabierze telewizor.
    > Jak się bronić w tej sytuacji? Poradźcie.

    Powinien przyjść jeszcze jeden kwit z telecwaj oraz powinien ktos
    zadzwonic, co by fakt umowy potwierdzić. Tak czy siak, pisemnie
    podyskutować ze skrytką pocztową nr 811. Poleconym rzecz jasna.
    Pytanie tylko, *CO* babcia zamowiła? Preselekcję? ABonament DWiW?
    Abonament "pełny"?

    Co jest na fakturze?

    M.

  • 14. Data: 2007-01-27 21:28:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur napisał(a):

> [...]
    > samoistnie).
    > Ale w tej materii dokładnie to pewnie wypowie się Maciek Bebenek ;)

    Tepsa nie jest stroną w przypadku WLR. To znaczy formalnie jest stroną,
    ale w procedurze przyjętej "dla dobra abonamenta" tepsa jedynie dostaje
    kwit od biorcy numeru.
    Oczywiście dotyczy się to WLR czyli przejęcia całego abonamentu. W
    przypadku innych usług, np. preselekcji rzecz ma się inaczej. Ale musimy
    poczekać na odpowiedź wątkotwórcy :-)

    M.