  • 1. Data: 2007-01-26 16:20:43
    Temat: Wydawanie dowodu osobistego
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Witam

    Czy istnieje jakis przepis reulujacy sprawe wydawania dowodu osobisteo
    wylącznie osobie do ktorej ten dowod należ? Juz wyjasniam o co chodzi.
    Bierzemy ślub z narzeczoną. Ntychmiast skladamy wniosek o wydanie dowodu
    dla niej. Jednkze do momentu odbioru dowodu wyjezdzamy za granice do
    pracy. Chodzi o to zeby np jej matka mogla odebrac dowod za nią i wyslać
    Nam. Do Polski wrcac nie zamioerzamy co najmniej pol roku a dowod z
    nowym nazwiskiem moze byc tam potrebny tak samo jak i paszport. Czy jest
    jakis przepis zabraniajacy odebrania dowodu i/lub paszportu prze np jej
    matke ze stosownym upowaznieniem notarialnym? Z informacji na tej
    stronie http://www.portalmed.pl/xml/prawo/rozne/dowody nic nie wynika
    bowiem wydawanie dowodow jest w jakims innym rozporzadzeniu do ktorego
    nie moge sie dokopac. Wiem że u nas w urzędzie robią problemy z tego tytulu.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-26 16:35:53
    Temat: Re: Wydawanie dowodu osobistego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "akanid" <a...@w...pl.bezspamu> napisał w wiadomości

    Nie mam pod ręką wszystkich ustaw, ale na 99% jest zapis, z którego wynika, że
    musisz osobiście odebrać dokument.

  • 3. Data: 2007-01-26 17:09:30
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie mam pod ręką wszystkich ustaw, ale na 99% jest zapis, z którego wynika, że
    > musisz osobiście odebrać dokument.

    A upowaznienie notarialne nie zalatwi sprawy?

    Jacek

  • 4. Data: 2007-01-26 17:14:10
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > a dowod z nowym nazwiskiem moze byc tam potrebny tak samo jak i paszport.

    A po kiego grzyba?

    +inż.leva+

  • 5. Data: 2007-01-26 17:15:17
    Od: wombi <w...@n...pl>

    castrol napisał(a):
    > A upowaznienie notarialne nie zalatwi sprawy?

    Nie załatwi.Trzeba być osobiście.
    Pewnie w Urzędzie Gminy można złożyć wniosek o przesłanie dowodu do
    ambasady/konsulatu (o ile w kraju do którego jedziecie jest a/k RP). I
    tam Twoja żona będzie mogła odebrać go osobiście.

  • 6. Data: 2007-01-26 17:16:10
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    *piotr'ek* napisał(a):
    > A po kiego grzyba?

    tak w razie w. ale sie specjalnie nie przejme jesli nie dotane na czas.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam