  • 1. Data: 2007-01-26 17:34:32
    Temat: casus "pomyłka oczywista"
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Przed momentem odpowiadając na innej grupie przywołałem pojęcie pomyłki
    oczywistej (czy też błędu oczywistego), której popełnienie w dokumencie nie
    czyni go nieważnym.
    (news:epddm4$89q$1@news.dialog.net.pl)

    I właśnie uświadomiłem sobie, że wiem iż gdzieś dzwonili, tylko zapomniałem
    w którym kościele.
    Może mi ktoś przypomnieć z czego ten casus się wywodzi, bo może bzdurę
    walnąłem, to sprostuję?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2007-01-28 15:21:44
    Temat: Re: casus "pomyłka oczywista"
    Od: "ZauraK" <z...@z...zaurak>

    Jotte wrote:

    > Przed momentem odpowiadając na innej grupie przywołałem pojęcie
    > pomyłki oczywistej (czy też błędu oczywistego), której popełnienie w
    > dokumencie nie czyni go nieważnym.
    > (news:epddm4$89q$1@news.dialog.net.pl)

    Nie wiem skąd ogólna zasada co do dokumentów sie wywodzi, ale w
    stosunku do decyzji administracyjnych to art 113 KPA

    ZauraK

  • 3. Data: 2007-01-28 15:55:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:xn0f1r2k65c4x5001@news.onet.pl ZauraK
    <z...@z...zaurak> pisze:

    > Nie wiem skąd ogólna zasada co do dokumentów sie wywodzi, ale w
    > stosunku do decyzji administracyjnych to art 113 KPA
    THNX

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-01-28 17:40:37
    Temat: Re: casus
    Od: " nikto" <m...@W...gazeta.pl>

    Moze to cię zainteresuje

    Wyrok z dnia 6 września 1995 r.
    II URN 14/95

    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-
    najwyzszy/wyrok;sn;izba;pracy;ubezpieczen;spolecznyc
    h;i;spraw;publicznych,ia,i
    i,urn,14,95,430,orzeczenie.html?szukaj=pisarskie
    to fragment uzasadnienia:
    "
    Redakcja art. 350 k.p.c. wskazuje na to, że wszystkie wymienione w
    nim wady orzeczenia charakteryzuje cecha ich oczywistości, stanowiąca zarazem
    granice przedmiotowej dopuszczalności sprostowania, które wyrażają się w tym,
    że
    sprostowanie ____nie może prowadzić do zmiany merytorycznej orzeczenia. ___
    "