  • Data: 2002-05-29 11:01:37
    Temat: Tak sobie siedzę i myślę... (ceny w TPSA)
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ceny rozmów międzymiastowych i międzynarodowych są nadmiernie wyrorowane w
    rozumieniu nazwijmy to "ustawy antymonopolowej".

    Czy to daje możliwość wystąpienia każdemu z 10 mln abonentów z roszczeniami
    cywilnoprawnymi przeciwko TPSA
    na mocy KC o obniżenie należności z tytułu zrelizowanych rozmów m/m i m/n:

    "Art. 388.
    § 1. Jeżeli jedna ze stron, wyzyskując przymusowe położenie, niedołęstwo lub
    niedoświadczenie drugiej strony, w zamian za swoje świadczenie przyjmuje
    albo
    zastrzega dla siebie lub dla osoby trzeciej świadczenie, którego wartość w
    chwili zawarcia umowy przewyższa w rażącym stopniu wartość jej własnego
    świadczenia, druga strona może żądać zmniejszenia swego świadczenia lub
    zwiększenia należnego jej świadczenia, a w wypadku gdy jedno i drugie byłoby
    nadmiernie utrudnione, może ona żądać unieważnienia umowy. "

    Co o tym sądzicie?

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl