  • Data: 2002-06-04 22:52:46
    Temat: Re: Tak sobie siedzę i myślę... (ceny w TPSA)
    Od: "Franek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:adhjiu$nhs$1@news.tpi.pl...
    > W polskim orzecznictwie antymonopolowym jest:
    >
    > "Przejawem praktyki monopolistycznej z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy [...]
    > jest pobieranie przez operatora, po-siadającego silnie dominującą pozycję
    na
    > rynku, opłat telekomunikacyjnych wyższych od przeciętnie stoso-wanych w
    tym
    > względzie przez przedsiębiorstwa działające w Unii Europejskiej." z
    > uzasadnienia wyroku Sądu Antymonopolowego z dnia 17 grudnia 1997 roku
    (sygn.
    > akt XVII Ama 43/97).

> [...]
    A o tym pojęcia nie miałem.
    Tylko jeszcze jestem ciekawy jak średnia jest liczona i co jest jednostką
    (minuta, koszyk)? Bo jak to nie jest koszyk bezwzględny, tylko koszyk
    wydatków to z pewnością okaże się, że w Polsce znacznie mniej ludzie wydają
    na połączenia międzynarodowe, niż średnio w UE. Ale chodzi o ceny, a nie
    wydatki... (sam sobie odpowiedziałem,hehe) tylko kto i jak to ma liczyć?

    Jeszcze taka wątpliwość (hipotetyczna):
    TP SA musi świadczyć usługi poł. miedzyn. Czy gdyby TP SA wykazała, że musi
    do nich dopłacać (takie koszty ma), bo nie mogą być wyższe więcej niż 40%,
    to otrzymałaby dofinansowanie? Bo jak nie to ceny muszą być wysokie, bo kto
    za to zapłaci?