eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?

  • 1. Data: 2020-08-09 06:49:28
    Temat: TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/polska/policyjne-zatrzymania-w-wars
    zawie-rpo-przedstawiciele-krajowego-mechanizmu-prewe
    ncji-tortur-rozmawiali-z-zatrzymanymi-4660427
    > Kontrole osobiste, chaos, brak kontaktu z prawnikiem. "Niektórym
    > policjantom było wstyd"
    > ; Źródło: PAP
    > [...] W informacji podano, że większość osób zatrzymanych została
    > poddana kontroli osobistej, która polegała na rozebraniu się do naga i
    > wykonaniu przysiadu. W przypadku transdziewczyny kontrolę tę
    > przeprowadził funkcjonariusz płci męskiej. [...]

    Dlaczego minister Ziobro nie zajmuje się tym najważniejszym obecnie
    problemem prawnym w Polsce?!

    A poważniej: Jak nie ma być burdelu to policja powinna lecieć według
    płci w dokumentach (płci biologicznej) o ile nie zobaczy _papierka_ na
    coś innego. To nie jest najlepsze podejście ale jest "nieprzesadnie"
    skomplikowane a trzymanie się zasady Keep It Simple Stupid (KISS) ma
    głęboki sens IMHO [ przy czym gdzieś powinno być papierki wystawione
    tylko przez kogo policja (naprawdę) bierze pod uwagę ].
    "Mowa trawa, papier grunt."

    A jeszcze inaczej: kontrola osobista "kobiety z penisem" przez
    "kobietę z pochwą" _może_ w zbyt wielu przypadkach nadmiernie
    podnosić ryzyko dla kontrolującej funkcjonariuszki.
    Jako minimum powinna być osobno "doprecyzowana".
    Sport-uniseks jakoś się nie przyjął, nieprawdaż?

    P.S. Co jest największym sportowym seksizmem?
    IMHO Osobne _szachy_ męskie i kobiecie. Czy taki podział nie sugeruje+
    różnic innych niż tylko fizycznie silniejsi/słabsze?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-08-09 08:26:53
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    A. Filip pisze:
> [...]
    > Jako minimum powinna być osobno "doprecyzowana".
    > Sport-uniseks jakoś się nie przyjął, nieprawdaż?

    Proste rozwiązanie: oprócz księdza na każdej komendzie powinna być
    zatrudniona jako funkcjonariusz Policji osoba transpłciowa. Oczywiście z
    odpowiednim papierkiem, żeby osoba poddana kontroli osobistej nie miała
    żadnych wątpliwości kto ją osobiście kontroluje.

  • 3. Data: 2020-08-09 09:50:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> pisze:
> [...]
    > z odpowiednim papierkiem, żeby osoba poddana kontroli osobistej nie
    > miała żadnych wątpliwości kto ją osobiście kontroluje.

    Jedna? Dwie na każdej zmianie, plus rezerwa na weekendy, urlopy i
    choroby.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2020-08-09 10:31:07
    Od: z <...@...pl>

    A pamiętacie skecz o ubikacjach?

    Na tej komendzie powinny być ubikacje dla chłopczyków co kiedyś byli
    dziewczynkami, dziewczynek co były chłopczykami... ;-)

  • 5. Data: 2020-08-09 11:40:01
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    A. Filip pisze:
    zawie-rpo-przedstawiciele-krajowego-mechanizmu-prewe
    ncji-tortur-rozmawiali-z-zatrzymanymi-4660427

    > Jedna? Dwie na każdej zmianie, plus rezerwa na weekendy, urlopy i
    > choroby.

    Jeden ksiądz daje radę to i jedna (osoba) trans "obskoczy" wszystkie
    przypadki. Nawet można się pokusić o redukcję kosztów o połowę... ale
    nie, to chyba by jednak nie przeszło...

  • 6. Data: 2020-08-09 14:44:01
    Od: o...@g...com

    użytkownik z napisał:
    > A pamiętacie skecz o ubikacjach?
    >
    > Na tej komendzie powinny być ubikacje dla chłopczyków co kiedyś byli
    > dziewczynkami, dziewczynek co były chłopczykami... ;-)

    W usa za czasów postępowego Obamy mieli plan wprowadzenia 3 rodzaju kibelka.

  • 7. Data: 2020-08-09 15:23:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 11:40, Andrzej Kłos pisze:
> [...]
    >
    > Jeden ksiądz daje radę to i jedna (osoba) trans "obskoczy" wszystkie
    > przypadki. Nawet można się pokusić o redukcję kosztów o połowę... ale

    No nie wiem... płci jest kilkadziesiąt.

    Robert

  • 8. Data: 2020-08-09 15:28:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to trzeba instrukcję zmienić na "przed użyciem paralizatora wezwać księdza celem
    spowiedzi zatrzymanego".

    -----

  • 9. Data: 2020-08-09 15:28:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 06:49, A. Filip pisze:
    > ; Źródło: PAP
    > [...] W informacji podano, że większość osób zatrzymanych

    Jaka jest procedura przy zatrzymaniu?
    Kiedy i czy musi być poinformowana przez zatrzymującego policjanta, że
    może się skontaktować z rodziną, prawnikiem itp.

    Jak jest zatrzymany na ulicy to chyba nie.
    jak jest skuty to chyba nie.
    Jak siedzi w radiowozie skuty chyba nie.
    Jak jest na komendzie to chyba ten moment.

    Co to reguluje?

    Robert

  • 10. Data: 2020-08-09 16:19:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jaka jest procedura przy zatrzymaniu?
    > Kiedy i czy musi być poinformowana przez zatrzymującego policjanta, że
    > może się skontaktować z rodziną, prawnikiem itp.

    Za dużo amerykańskich filmów, a za mało naszych Dzienników Ustaw.
    Przepis w oryginale jest tu:
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU202
    00000192/O/D20200192.pdf

    W skrócie, to informacja o przyczynach i prawach następuje dopiero w
    jednostce Policji. Nikt tego na ulicy nie czyni. Tu nie Ameryka. Nie ma
    prawa do kontaktowania się z rodziną, czy prawnikiem. Na prośbę
    zatrzymanego powiadamia się te osoby.

    --
    Robert Tomasik