eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?

  • 11. Data: 2020-08-09 16:33:09
    Temat: Re: TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Za dużo amerykańskich filmów, a za mało naszych Dzienników Ustaw.
    > Przepis w oryginale jest tu:
    > http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU202
    00000192/O/D20200192.pdf

    > W skrócie, to informacja o przyczynach i prawach następuje dopiero w
    > jednostce Policji. Nikt tego na ulicy nie czyni. Tu nie Ameryka. Nie ma
    > prawa do kontaktowania się z rodziną, czy prawnikiem. Na prośbę
    > zatrzymanego powiadamia się te osoby.

    To jest z 2020 roku. Dobijesz kaczyzm informacją jak to za ośmiu lat PO
    rządów było o wiele lepiej ale podły PiS zmienił na gorsze?

    W dyskusji prawnej o bieżącym przypadku liczy się najbardziej
    "aktualny stan prawny". W dyskusji prawno-politycznej liczy się
    czy kiedyś (za czyich rządów) było inaczej. Komuny w Polce
    30 lat nie ma, dziś na nią to zwalić już trudno jak ktoś sam
    z siebie totalnej pierdoły nie robi.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2020-08-09 17:15:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2020 o 16:33, A. Filip pisze:

    00000192/O/D20200192.pdf

    > To jest z 2020 roku. Dobijesz kaczyzm informacją jak to za ośmiu lat PO
    > rządów było o wiele lepiej ale podły PiS zmienił na gorsze?

    Było tam kilka zmian, ale akurat w temacie zatrzymania .podobne przepisy
    obowiązują od lat 90-tych i są zbieżne na całym świecie.

> [...]
    > czy kiedyś (za czyich rządów) było inaczej. Komuny w Polce
    > 30 lat nie ma, dziś na nią to zwalić już trudno jak ktoś sam

    No więc za niczyich rządów nie był szczególnie inaczej w kwestii
    zatrzymania. Zawsze opozycja twierdziła, że są naruszane prawa opozycji,
    a jak dochodziła do władzy, to nagle się okazywało, ze jednak jakoś tego
    porządku trzeba pilnować przed opozycją.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2020-08-09 17:16:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Żartujesz?
    Czyli najpierw paralizator (zależnie od ustroju paznokcie lub waterboarding), później
    podpis (jeśli nie zejdzie w klopie), później
    mecenas?

    -----

  • 14. Data: 2020-08-09 17:22:35
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-08-09 o 08:26, Andrzej Kłos pisze:
> [...]
    zawie-rpo-przedstawiciele-krajowego-mechanizmu-prewe
    ncji-tortur-rozmawiali-z-zatrzymanymi-4660427

    > Proste rozwiązanie: oprócz księdza na każdej komendzie powinna być
    > zatrudniona jako funkcjonariusz Policji osoba transpłciowa. Oczywiście z
    > odpowiednim papierkiem, żeby osoba poddana kontroli osobistej nie miała
    > żadnych wątpliwości kto ją osobiście kontroluje.

    Tak, oczywiście.
    Tylko w jakim celu robili kontrole osobiste. Czy to lotnisko lub granica
    Polski i sprawdzali jakis przemytników? Chcieli się po prostu pobawić
    widokiem rozebranych osób. Za te kontrole osobiste powinni ponieść
    surowe kary.
    Pewna posłanka akurat tamtędy przechodziła i niechcący podsłuchala
    rozkaz, że maja łapać dla statystyki (czy jakoś tak). Przy okazji
    doznała przez policjantów obrażeń ciała. Myślę, że jako posłanka nie
    popuści tym bandytom.
    Poza tym jakim prawem chorzy na genetykę, czy pederaści wyłażą na ulice
    i robią bandyckie zgromadzenia. Dawniej normalnie żyli i pracowali wśród
    ludzi, nikogo nie interesowało co on/ona jest, nikt ich nie zaczepiał
    ani nie bił, mieli takie samo życie jak inni.
    Teraz stali się dewiantami i to publicznymi, bez żadnego wstydu. O tym,
    że istnieją lekarze zupełnie nie myślą. Chcą swojego państwa to niech
    wyjadą na wyspe Lesbos czy inną i tam zaprowadzaja sobie rządy.
    Zabrali dzieciom kolorowe skarpetki, szaliki, zabawki, zabrali ludziom
    tęczę na niebie.
    Raz założyłam szaliczek w kolorowe paseczki. Jechałam autobusem,
    siedziałam, to w pewnym momencie usiadł mi na kolanach jakiś młody
    debil. Nie moglam go zwalić, dopiero paru silnych chłopaków wzięło go za
    kark i wyrzucili go z autobusu.
    Szaliczek w kolorowe paseczki oczywiście wyrzuciłam.

    --
    animka

  • 15. Data: 2020-08-09 19:56:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2020 o 17:22, Animka pisze:
> [...]
    > Polski i sprawdzali jakis przemytników? Chcieli się po prostu pobawić
    > widokiem rozebranych osób. Za te kontrole osobiste powinni ponieść

    Dokonanie sprawdzenia nakazuje rozporządzenie. Chodzi o to, żeby mieć
    pewność, czy zatrzymany nie ma niebezpiecznych rzeczy w sobie.

> [...]
    > rozkaz, że maja łapać dla statystyki (czy jakoś tak). Przy okazji
    > doznała przez policjantów obrażeń ciała. Myślę, że jako posłanka nie

    Tych obrażeń doznała, jak podsłuchiwała? :-)
    A poważnie to Posłanka powinna się zająć ewentualną zmianą prawa w
    Sejmie, a nie wtrącać w działania policyjne - takie jest moje zdanie.
    Nie jest zadaniem Posła osobista walka wręcz, bo daje tym do
    zrozumienia, ze nie wie, jakie są zadania posła.

> [...]
    > ludzi, nikogo nie interesowało co on/ona jest, nikt ich nie zaczepiał
    > ani nie bił, mieli takie samo życie jak inni.

    I tu dochodzimy do sedna. Nie mam nic przeciwko kolorowym, tylko nie
    bardzo rozumie, czemu oni się upierają, by udowadniać, że ktoś ma coś do
    nich. Niech sobie żyją własnym życiem, tylko nie próbują mnie przekonać,
    ze ja mam tak żyć.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2020-08-09 19:58:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2020 o 17:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czyli najpierw paralizator (zależnie od ustroju paznokcie lub
    > waterboarding), później podpis (jeśli nie zejdzie w klopie), później
    > mecenas?

    Rzuć okiem do Rozporządzenia. Przy czym, jak nie będzie pajacował, to
    szanse na paralizator są niewielkie. Podpisywać w ogóle nie musi. Pisze
    się w uwagach, ze odmówił i tyle. N ie dostanie kopii protokołu, ale
    skoro nie chce, to już jego sprawa.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2020-08-09 20:35:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Za dużo amerykańskich filmów, a za mało naszych Dzienników Ustaw.

    Dlatego pytam u źródła. :-)

    > Przepis w oryginale jest tu:
    > http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU202
    00000192/O/D20200192.pdf

    Przeczytałem i nie ma tam paragrafu, który pozwala na zatrzymanie
    Margot. Jedyne o zatrzymaniu to tu ten:

    "2) zatrzymywania osób:
    a) pozbawionych wolności, które na podstawie zezwolenia właściwego
    organu opuściły areszt śledczy albo zakład
    karny i w wyznaczonym terminie nie powróciły do niego,
    b) stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia
    lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia;"

    Czyżby 2a?

    A może z Ustawy o Policji Art. 15. p.1. ustęp 2?
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU200
    70430277/U/D20070277Lj.pdf

    "Art. 15.
    1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,
    2) zatrzymywania osób w trybie i przypadkach określonych w przepisach
    Kodeksu postępowania karnego i innych ustaw, "

    Na innych, co np. radiowóz pognietli to § 1. p.2b. z rozporządzenia
> [...]

    > jednostce Policji. Nikt tego na ulicy nie czyni. Tu nie Ameryka. Nie ma
    > prawa do kontaktowania się z rodziną, czy prawnikiem. Na prośbę

    To, że na ulicy to się domyślałem.

    A tak drążę, bo w TVN któryś obrońca w.w. w rozmowie z dziennikarką,
    która próbowała wydusić z niego, czy policja ma obowiązek poinformować o
    możliwości kontaktu z rodziną czy prawnikiem w końcu powiedział, że tak.

    Robert

  • 18. Data: 2020-08-09 22:18:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > w TVN któryś obrońca w.w.
    https://tvn24.pl/polska/areszt-dla-aktywistki-lgbt-p
    rotest-i-zachowanie-policji-michal-wawrykiewicz-bial
    oruski-sposob-dzialania-4660869

    "Zgodnie z polskim prawem, z międzynarodowymi standardami, kontakt z
    adwokatem powinien być zapewniony od pierwszych minut zatrzymania -
    podkreślił."

    Robert

  • 19. Data: 2020-08-09 22:40:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:
> [...]
    >
    > "Zgodnie z polskim prawem, z międzynarodowymi standardami, kontakt z
    > adwokatem powinien być zapewniony od pierwszych minut zatrzymania -

    A wskazał precyzyjnie "podstawę prawną" (tam skąd cytujesz)?
    W praktyce prawnej różnica między powinien a musi ogromną bywa co
    student szkoły życia/cynizmu wiedzieć powinien.
    TVN się nie rzucił "profesorem prawa" na _prawnie precyzyjne_
    potwierdzenie słów adwokata zainteresowanej strony? Po za tym: Jak jest
    "zwykła praktyka"? Czy może ci zatrzymani mają być "równiejsi"?

    "Powinno po ludzku" a "musi prawnie" to różne rzeczy.
    Tak samo jak "policja złamała prawo" i "nie tak się powinno to odbyć".
    Moje bieżące wrażenie jest że "policja pojechała po bandzie".

    P.S. ja dotąd pamiętam dyskusje z Niemcem który twierdził że
    "Mniejszości Narodowej Polskiej w Niemczech nie ma" z odesłaniem do
    dokumentu w którym definicji mniejszości narodowej nie było.
    Prawnik powinien pamiętać ile słów w konstytucji USA całkowicie
    wystarczało na legalizację niewolnictwa. Nie musi tego mówić :-)

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2020-08-10 00:19:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    00000192/O/D20200192.pdf
    > Przeczytałem i nie ma tam paragrafu, który pozwala na zatrzymanie
    > Margot. Jedyne o zatrzymaniu to tu ten:

    Wskazałem Ci przepis opisujący, jak się to robi, a nie kiedy. Warunki
    zatrzymania wynikają z ustaw, a nie rozporządzeń. Jest ich sporo.

    > A tak drążę, bo w TVN któryś obrońca w.w. w rozmowie z dziennikarką,
    > która próbowała wydusić z niego, czy policja ma obowiązek poinformować o
    > możliwości kontaktu z rodziną czy prawnikiem w końcu powiedział, że tak.

    Pouczenie dla osoby zatrzymanej procesowo masz dostępne na stronie
    Komendy Głównej Policji. Po co o to pytać prawnika?

    --
    Robert Tomasik