  • 1. Data: 2009-06-23 16:15:44
    Temat: Kopiowanie publicznej bazy danych
    Od: Questiona <q...@g...com>

    Witam,

    Chcialem sie dowiedziec, czy kopiowanie bazy firm, ktora jest
    publicznie dostepna np. na roznych katalogach firm jest legalne?
    Kopiowanie, mam na mysli zebranie tych informacji i umieszczenie na
    swojej stronie internetowej.

    To samo pytanie odnosnie instytucji panstwowych jak urzedy miast itd.

    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-06-23 17:44:17
    Temat: Re: Kopiowanie publicznej bazy danych
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Questiona wrote:
> [...]
    > publicznie dostepna np. na roznych katalogach firm jest legalne?
    > Kopiowanie, mam na mysli zebranie tych informacji i umieszczenie na

    jaki procent tej bazy?

    sama informacja o firmach nie jest chroniona, jeśi z takiej
    udostępnionej bazy pościagasz kilka adresów i umiescisz sobie na swojej
    stronie to nikt sie nie doczepi.
    Jeśli fizycznie chcesz ściągnąć całą bazę i mieć to samo u sibie, to
    możesz obić się o problem, że konstrukacja bazy samej w sobie jest
    chroniona prawem autorskim.

    Wszystko zależy co chcesz z tym zrobić no i poczytaj dokładnie co jest
    napisane w regulaminie korzystania z bazy bo zapewne jakiś tam sie
    gdzies znajduje.

  • 3. Data: 2009-06-23 19:39:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Questiona" <q...@g...com> napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...
> [...]
    > swojej stronie internetowej.
    > To samo pytanie odnosnie instytucji panstwowych jak urzedy miast itd.

    Zagadnienie normuje Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.
    Karnie jest scigane pobieranie lub wtórne wykorzystanie istotnej czesci
    danych w celu korzysci majatkowej. Pozostale naruszenia moga byc scigane na
    drodze cywilnej.

  • 4. Data: 2009-06-24 21:09:25
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 12:44:17 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > Jeśli fizycznie chcesz ściągnąć całą bazę i mieć to samo u sibie, to
    > możesz obić się o problem, że konstrukacja bazy samej w sobie jest

    Zawsze fizycznie można odjąć kilka firm lub dodać, inaczej posortować i już
    jest inaczej.

    > Wszystko zależy co chcesz z tym zrobić no i poczytaj dokładnie co jest
    > napisane w regulaminie korzystania z bazy bo zapewne jakiś tam sie
    > gdzies znajduje.

    Podejrzewam, że wątkotwórca jak każdy chce zarabiać np. na reklamach na
    stronie.
    Baz danych w internecie jest tak dużo, że osoby telefonujące np. do nas do
    firmy nie są w stanie podać gdzie firma figuruje, skąd pozyskali numer czy
    adres e-poczty. Tworzenie kolejnego internetowego spisu firm moim zdaniem
    nie ma większego sensu
    Istnieje podejrzenie, a w kilku przypadkach nawet pewność, że autorzy
    jednych baz korzystają z drugich i okresowo badają czy coś się uaktualniło
    i nanoszą aktualizację na swoje strony.
    Tylko bazy występujące na czołowych pozycjach najpopularniejszej
    wyszukiwarki mają szansę a tak to kolejne spisy firm tylko zaśmiecają
    internet.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów