    From: "Jarry" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: TP SA sprzedaż długu, którego nie ma (długie)
    Date: 29 Mar 2004 13:40:29 +0200

    Witam,
    Mam problem z naszym monopolistą. Kilka dni temu otrzymałem zawiadomienie z
    pismem straszącym komornikiem o nieuregulowanym zadłużeniu z tepsy z 2002 roku.
    Było to dla mnie duże zaskoczenie ponieważ od kilku lat wszystkie płatności sa
    regulowane z rachunku bankowego poprzez obciążenie wysyłane do banku przez
    telekomunikację. Na moją interwencję w firmie odzyskującej długi z argumentacją
    następującą:
    1. telekomunikacja sama generowałą odpowiednią dokumentację do banku i w
    terminie bank pobierał nalezność z mojego rachunku,
    2. przez dwa lata nie otrzymałem żadnego pisma o nieuregulowanych płatnościach,
    3. zmieniałem miejsce zamieszkania i w międzyczasie zmieniłem telefon, tez
    obyło sie to bez żadnych komplikacji i wszystko było uregulowane
    4. Dlaczego Ja mam udowodnić że zapłaciłem i kto mi zwróci koszty uzyskania
    odpowiednich zaświadczen z banku o dokonanych płatnościach przed dwoma laty
    (kilkadziesiąt złoty)
    Usłyszałem. Nas to nic nie obchodzi. My mamy odzyskać zadłużenie (77 zł + kilka
    groszy) i odsetki ustawowe niemal 120 złotych. My wiemy że jest Pan winien
    telekomunikacji i jeśli Pan nie zapłaci to rozpoczniemy postepowanie
    komornicze. Z argumentacji pracownika tej firmy wynikało, że powinienem
    zapłacić 200 zł do firmy odzyskującej długi, kolejne kilkadzisiąt złoty w banku
    z tytułu dokumentów potwierdzających dokonanie płatności i zgłosić sie do
    Telekomunikacji o zwrot nadpłaconych środków. Prosze o poradę ponieważ po
    zgłoszeniu sprawy przez blu lajn mam czekać na interwencję tepsy i wyjaśnianie.
    Boję sie że w międzyczasie (zanim telekomunikacja zacznie robić cokolwiek)
    zjawi sie u mnie komornik lub zostanę zgłoszony do rejestru dłużników. Czy jest
    możliwość zabezpieczenia się przed działaniem firmy windykacyjnej lub też
    zablokowanie egzekucji do czasu wyjaśnienia sporów z telekomunikacją. I jeszcze
    mała dygresja. Co by było? Jak bym udowodnił że zapłaciłem? Gdybym opłacał
    rachunki na poczcie lub w telekomunikacji. Kto z Was trzyma potwierdzenia
    płatności przez dwa trzy lata.
    Pozdrawiam
    Jarry