  • 1. Data: 2004-03-29 10:28:36
    Temat: Wykup gruntu pod blokami spółdzielczymi
    Od: "Iwonka" <i...@N...wp.pl>

    Witam wszystkich,
    mam pewien nurtujący mnie od jakiegoś czsu problem i proszę o pomoc w
    rozwiązaniu go.
    W naszej spółdzielni zapanowała swego rodzaju moda na wykupywanie gruntu pod
    budynkami spółdzielczymi. Nikt nie wie tak naprawdę po co one komu, ale
    zostało napisane pismo, które poniżej zacytuję i mieszkańcy zbierają pod nim
    podpisy. Oto pismo, które otrzymałam:
    "My niżej podpisani (...) prosimy by przed wydzieleniem odrębnej własności
    lokali mieszkalnych spółdzielnia wykupiła od gminy grunt, na którym stoją
    w/w budynki. Prośbę swą motywujemy tym, że zgodnie z ustawą z dn. 15 XII
    2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych Dz.U. z 2001 r. nr 4 poz. 27 (z
    późniejszymi zmianami) chcielibyśmy nabyć prawo odrębnej własności lokali
    mieszkalnych wraz z prawem własności gruntu".
    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi? Mam
    własnościowo-spółdzielcze prawo do lokalu w tej spółdzielni i nie wiem jakie
    są zalety i wady wykupu przeze mnie gruntu pod moim blokiem. Proszę pomóżcie
    mi to zrozumieć.
    Pozdrawiam.
    Iwona