  • 1. Data: 2002-09-17 09:47:45
    Temat: TP. SA ceduje dluzne rachunki na Intrum Justitia - co zrobic?
    Od: "Ewa K." <o...@m...com>

    dzien dobry ,

    niemal trzy lata temu nie oplacilam na czas dwu miesiecznych
    rachunkow za telefon ok 60 i 80 zl ( przebywalam w szpitalu)
    po powrocie natychmiast opłaciłam pierwszy z zaleglych rachunkow
    lecz na drugi dzien, bez jakiegokolwiek ostrzezenia czy wezwania
    odcięto mi telefon.
    Potem udalam sie na kilkutygodniowa rehabilitacje.
    Gdy wrociwszy do domu chcialam oplacic zalegly rachunek
    okazalo sie ze musze zaplacic jeszcze abonament !! za prawie dwa miesiace
    kiedy telefon byl odciety. W rozmowie z urzednikiem , probowalam
    wyjasnic kwestie oplaty abonamentowej za wylaczony telefon,
    ten pozosal nieugiety , a ja nie mogac zgodzic sie z placeniem
    dwumiesiecznego abonamentu za odciecie telefonu powiedzialam
    ze rezygnuje z dalszych uslug TPSA i wyszlam z biura.

    Prawdą est, ze nie zaplacilam drugiego rachunku na ok 80 zl.
    I rozumiem sluszne roszczenia TP SA w tej sprawie,
    nie rozumiem natomiast dlaczego przez 8 miesiecy po tej rozmowie
    przysylano mi rachunki za telefon , gdzie figurowal tylko abonament ,
    bo oczywiscie zadne rozmowy nie mogly , gdyz telefon byl wylaczony
    z sieci. Czy wtedy tez sie placi abonament za gluchy telefon?

    Wczoraj dostalam pismo z TPSA ze moje wierzytelnosci
    zostaly scedowane na firme Inrtum Justitia i wynosza ok .200 zl.
    i tam niezwolcznie mam wniesc naleznosc.

    Jest dla mnie oczywiste ze TP SA scedowala Intrum takze wierzytelnosci
    za gluchy telefon, ktorych nadal nie mam zamiaru oplacac.

    W jaki sposob negocjowac oplate slusznych 80 zl + odsetki
    z lowcami dlugow Intrum Justitia , i uniknac egzekucji 120 zl fikcyjnych
    i wysokich oplat.

    pozdrawiam
    Ewa K.

  • 2. Data: 2002-09-17 10:52:58
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > bo oczywiscie zadne rozmowy nie mogly , gdyz telefon byl wylaczony
    > z sieci. Czy wtedy tez sie placi abonament za gluchy telefon?

    Prawdopodobnie tak, musi to regulować regulamin TPSA. Jeśli zastrzeżone
    jest pisemne wypowiedzenie Twoje słowa skierowane do urzędnika mogły być
    niewystarczające.

> [...]
    >
    > W jaki sposob negocjowac oplate slusznych 80 zl + odsetki
    > z lowcami dlugow Intrum Justitia , i uniknac egzekucji 120 zl fikcyjnych

    Negocjować możesz... a potem możesz podnosić w sądzie również zarzuty,
    które masz wobec TPSA.. ale czy masz rację?

    KG

  • 3. Data: 2002-09-17 11:42:31
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Ewa K." <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dwumiesiecznego abonamentu za odciecie telefonu powiedzialam
    > ze rezygnuje z dalszych uslug TPSA i wyszlam z biura.

    Regulamin uslug powszechnych, dział III, Umowa o świadczenie usług, rozdzial
    5 - rozwiazanie umowy, § 27 pkt 1 mówi "Umowa może zostać rozwiązana przez
    Abonenta w każdym czasie, za 30-dniowym okresem wypowiedzenia, przez pisemne
    oświadczenie złożone w TP SA Za okres wypowiedzenia, TP SA pobiera należne
    opłaty zgodnie z obowiązującymi cennikami TP SA "

    HaNkA

  • 4. Data: 2002-09-17 14:08:53
    Od: "Andrzej" <a...@y...com>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR"
> [...]
    > oświadczenie złożone w TP SA Za okres wypowiedzenia, TP SA pobiera należne
    > opłaty zgodnie z obowiązującymi cennikami TP SA "

    To że TP SA pobiera opłaty za swiadczone usługi zgodnie
    z regulaminem jest oczywiste, i tyle w tej kwestii mówi regulamin.

    Jednak powyższy fragment reulaminu nie wyjaśnia opisanego przypadku,
    bo rodzi sie problem merytoryczny, ktorego regulamin nie rozstrzyga:
    czy TP SA ma prawo żądać opłat za niewyświadczone usługi?

    Wg. mnie, przez analogię do kodeksów i obyczajów obowiazujacych
    w handlu nie ma prawa wystawiać rachunku kiedy
    jednostronnie wycofało sie ze świadczenia usługi.
    Opłata abonamentowa jest opłatą za gotowość swiadczenia
    uslugi, i w tym przypadku po odlaczeniu numeru nie obowiązuje.

    Andrzej

  • 5. Data: 2002-09-17 20:12:20
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Andrzej <a...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > Opłata abonamentowa jest opłatą za gotowość swiadczenia
    > uslugi, i w tym przypadku po odlaczeniu numeru nie obowiązuje.

    Moim zdaniem jest oczywiste, że tepsa nie ma racji. Umowa o świadczenie
    usługi w postaci możliwości korzystania z łączy operatora jest skonstruowana
    jako umowa wzajemna i świadczenie usług przez operatora jest podstawą do
    świadczenia abonamentu i rachunku za rozmowy abonenta (świadczenia
    pieniężnego). Jeśli tepsa sama uniemożliwiła korzystanie ze swych usług to
    nie ma podstawy by domagać się abonamentu.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 6. Data: 2002-09-17 21:06:38
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "Paweł Hajdys" napisa_(a):
> [...]
    > pieniężnego). Jeśli tepsa sama uniemożliwiła korzystanie ze swych usług to
    > nie ma podstawy by domagać się abonamentu.

    Chyba, że umowa (+regulamin) stanowi inaczej. Pytanie też opłatą za co
    jest abonament.
    Zauważ też, że to abonent nie spełnił świadczenia.

    KG

  • 7. Data: 2002-09-18 07:33:00
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Opłata abonamentowa jest opłatą za gotowość swiadczenia
    > uslugi, i w tym przypadku po odlaczeniu numeru nie obowiązuje.

    A moim zdaniem ma prawo naliczać opłatęabonamentową. Jak sam pan zauważył
    "Opłata abonamentowa jest opłatą za gotowość swiadczenia uslugi". I tpsa
    cały czas było gotowe świadczyć te usługi, tzn abonent miał w domu łącze
    telekomunikacyjne (końcówkę), miał 'zarezerwowany' numer telefonu, itd. To
    rozumiem jako gotowość do świadczenia usługi, którą to tpsa miała.
    wystarczyło tylko aby abonent opłacił rachunek i możliwość wykonywania
    rozmów została by przywrócona. Poza tym tpsa wyłączył możliwość wykonywani
    połączeń wychodzących, ale przychodzące były realizowane. To też jest rodzaj
    świadczonej usługi.

    marco

  • 8. Data: 2002-09-18 10:14:39
    Od: "Ewa K." <o...@m...com>

    Użytkownik "Marco"

    >Poza tym tpsa wyłączył możliwość wykonywani
    > połączeń wychodzących, ale przychodzące były realizowane. To też jest
    rodzaj świadczonej usługi.

    Nie, telefon został odcięty w obydwie strony, bez zawiadomienia.

    Dziekuję Państwu za wyrazenie opinii,
    miałam nadzieję, że ktoś poda jakąś podstawę prawną,
    dzięki ktorej nie będę musiała płacić TPSA 120 zl za pół
    roku głuchego telefonu.

    Zwykle za spóźnione opłaty wnosi się odestki,
    a nie pretensje i złość jaką przywitał mnie urzędnik.
    Przyznam się, że nie chodzi tylko o pieniądze,
    jest mi trudno pohamować gniew na wyjatkową arogancję
    urzędnika tej firmy, z którym probowałam rozmawiać,
    a który traktował mnie od początku do końca krótkiej
    rozmowy jak złodzieja.
    W okolicznościach cynicznych komentarzy i wyssanych
    z palca przupuszczeń-podejrzeń biurokraty byłam zbyt
    zdenerwowana, by składać pisemne oświadczenie o zerwaniu umowy,
    wychodząc z biura stwierdziłam jedynie (słownie) że rezygnuję z telefonu
    który nie działa.
    I tak, jak należało konsekwentnie przypuszczać, nie zmieniło to faktu,
    że arogancka firma nadal bezczelnie żąda pieniędzy, do których
    być może ma jakieś prawne podstawy, są to jednak podstawy
    lichwiarskiej pazerności, bynajmniej nie mające nic wspólnego
    z cywilizowanym sposobem prowadzenia businessu.

    Ewa