eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTP. SA ceduje dluzne rachunki na Intrum Justitia - co zrobic? › Re: TP. SA ceduje dluzne rachunki na Intrum Justitia - co zrobic?
    From: "Marco" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TP. SA ceduje dluzne rachunki na Intrum Justitia - co zrobic?
    Date: Wed, 18 Sep 2002 09:33:00 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@62.233.152.68

    Użytkownik "Andrzej" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    news:am7cut$rp3$1@info.cyf-kr.edu.pl...

    > Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR"
    > rozdzial
    > pisemne
    >
    > To że TP SA pobiera opłaty za swiadczone usługi zgodnie
    > z regulaminem jest oczywiste, i tyle w tej kwestii mówi regulamin.
    >
    > Jednak powyższy fragment reulaminu nie wyjaśnia opisanego przypadku,
    > bo rodzi sie problem merytoryczny, ktorego regulamin nie rozstrzyga:
    > czy TP SA ma prawo żądać opłat za niewyświadczone usługi?
    >
    > Wg. mnie, przez analogię do kodeksów i obyczajów obowiazujacych
    > w handlu nie ma prawa wystawiać rachunku kiedy
> [...]

    A moim zdaniem ma prawo naliczać opłatęabonamentową. Jak sam pan zauważył
    "Opłata abonamentowa jest opłatą za gotowość swiadczenia uslugi". I tpsa
    cały czas było gotowe świadczyć te usługi, tzn abonent miał w domu łącze
    telekomunikacyjne (końcówkę), miał 'zarezerwowany' numer telefonu, itd. To
    rozumiem jako gotowość do świadczenia usługi, którą to tpsa miała.
    wystarczyło tylko aby abonent opłacił rachunek i możliwość wykonywania
    rozmów została by przywrócona. Poza tym tpsa wyłączył możliwość wykonywani
    połączeń wychodzących, ale przychodzące były realizowane. To też jest rodzaj
    świadczonej usługi.

    marco