  • 1. Data: 2006-03-10 12:30:49
    Temat: Szmaciany parlament
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Po owocach ich poznacie. Wczoraj zostala wydana uchwala sejmu ws Bialorusi.
    Uchwala ta zostala przyjeta przez aklamacje. W akcie tym poslowie obecnej
    kadencji jawnie wtracaja sie w wewnetrzne sprawy Bialorusi i podzegaja do
    nienawisci przeciwko narodowi Bialoruskiemu. Kazdy trzezwo myslacy czlowiek
    w Polsce zdaje sobie sprawe, ze akt taki nie sluzy naszym interesom, a wrecz
    przeciwnie, ma za zadani odwrocic uwage od wewnetrznych problemow
    ogarniajacych nasz kraj. Ponadto ma za zadanie, szerzenie implantowania
    neoliberalizmu, ktory nasz kraj drenuje od siedemnastu lat, na wschod
    Europy. Na dowod moich slow pozwole przytoczyc sobie protesty Zwiazku
    Polakow na Bialorusi, na akty szykanowania Polakow bialoruskich, ktore sa
    wyciszane w polskojezycznych mediach:
    http://by.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?84053

    Narod Polski, zarowno u nas w kraju jak i za granica jest obojetny rezimom
    panujacem od kilkudziesieciu lat w Polsce. W przypadku takich
    antybialoruskich dzialan chodzi tylko o interes oligarchicznego kapitalu
    zachodniego, ktory szuka nowych zrodel utrzymania. Juz raz wspominalem, ze
    wladze w Polsce maja w czterech literach dobro Polakow. U nas w Polsce sa
    prawa czlowieka lamane nagminnie i spoleczenstwu naszemu zyje sie coraz
    gorzej. W zamian za poprawe warunkow zycia w kraju, proponuje sie Polakom
    poszukiwanie pracy kulaczej w krajach Unii Europejskiej. Na potwierdzenie
    tych slow niech posluze sie tym razem przykladem z moich wczesniejszych
    skarg na Ambasadora RP w Kolonii, ministra spraw zagranicznych Geremka i
    premiera Buzka:

    -----------------
    Jarosław Niedźwiecki Erlenbach, 31.07.1997 Erlenweg 12 63906 Erlenbach Tel.
    09372/73098

    Do Ambasadora Rzeczypospolitej Polskiej Ambasada RP Lindenallee 7 50968 Koln

    Bardzo szanowny Panie Ambasadorze Rzeczypospolitej Polskiej,

    wnoszę do Pana jako przedstawiciela Rządu Polskiego na terenie Niemiec,
    zażalenie na Rząd Niemiecki w związku z dyskryminowaniem i poniżaniem mojej
    osoby i rodziny w Niemczech i jednocześnie proszę o Pańskie wstawiennictwo w
    mojej sprawie, a także tysięcy innych rodzin Polskich zamieszkałych w
    Niemczech.

    Jestem obywatelem Polskim, od 1987 roku zamieszkałym na terenie Niemiec. W
    1990 roku zawarłem związek małżeński z moją narzeczoną z Polski, z którego
    to poczęło się, w lipcu 1995 roku dziecko - córka Adrianna.

    Uważam się za ofiarę oszustwa dokonanego przez Państwo Niemieckie na
    mniejszościach, celem uzyskania oszczędności, by móc m.in. spełnić kryteria
    Unii Walutowej z Maastricht.

    Tak więc najpierw było mnie i mojej żonie na podstawie nowego prawa dla
    obcokrajowców, obowiązującego od 1991 roku, zmienione posiadane już przez
    nas zezwolenie pobytu (Aufenthaltserlaubnis) na uprawnienie do pobytu
    (Aufenthaltsbefugnis) w związku z § 94 Abs. 3 Nr. 3 AuslG. Później, od 1994
    roku były m.in. tej grupie obcokrajowców do której mnie przeklasyfikowano,
    im dotychczas przyznawane świadczenia socjalne jak zasiłek wychowawczy
    (BErzGG) i zasiłek rodzinny (BKGG) oduz-nane, ponieważ nie byli w posiadaniu
    Aufenthaltserlaubnisu.

    Pomijając to że ustawy te (BErzGG, BKGG) są niezgodne z niemiecką
    Konstytucją i międzynarodowymi prawami człowieka (tu proszą zapoznać się z
    załączonymi przeze mnie; petycją do Bundestagu, która to od blisko półtora
    roku nie może być rozpatrzona i skargą do Federalnego Sadu Konstytucyjnego,
    która niesłusznie została nieprzyjęta) nie respektuje sią parafowanych
    postanowień Porozumienia-Europy o tworzeniu asocjacji między Wspólnotą
    Europejską i jej państwami członkowskimi a Rzeczpospolitą Polską (Gesetz zu
    dem Europa-Abkommen vom 16. Dezember 1991 zur Grundung einer Assoziation
    zwischen den Europaischen Gemeinschaften sowie ihren Mitgliedstaaten und der
    Republik Polen vom 26.08.1993 - BGB1, 1993, Teil II Seite 1316 ff). Ustawa
    do Porozumienia tego, nakazuje w Artykule 38 ustęp 1 trzeci myślnik
    Porozumienia o asocjacji wypłacania pracobiorcom polskim zamieszkałym
    legalnie na terenie "Wspólnoty" - tu Niemiec, dodatków socjalnych dla ich
    wraz z nimi zamieszkałych rodzin.

    Nie respektowanie tego Porozumienia przez Państwo niemieckie zagraża
    zdrowemu rozwojowi dziesiątkom tysięcy dzieci polskich w niemczech i stwarza
    zubożanie sią rodzin polskich w stosunku do rodzin niemieckich czym narusza
    się także ich godność osobistą, a to pogarsza w sumie stosunki bilateralne z
    Polską.

    W związku z powyższym, Rząd Polski powinien wystąpić w obronie tysięcy
    poszkodowanych obywateli Polski i ewentualnie wysunąć roszczenia do strony
    niemieckiej.

    Mam nadzieję Panie Ambasadorze, że pismo to nie zostanie bez odpowiedzi tak
    jak wysłane do Ambasady pismo z 01.10.1995 (w załączeniu wraz z innymi
    materiałami), bo oszczędności jakie uzyskało Państwo niemieckie oszukując
    polskich obywateli może już sięgać żędu kilku miliardów Marek wraz z
    Wohngeldem.

    --------------------
    potwierdzenie z Ambasady
    ---------------
    AMBASADA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ WYDZIAŁ KONSULARNY

    BOTSCHAFT DER REPUBLIK POLEN KONSULARABTEILUNG

    NR. 39-97-003*5

    Jarosław NIED2WIECKI Erlenweg 12 63906 Erlenbach

    50968 KOLN, LeyboldstraBe 74

    Tel. (02 21) 93 73 O____ Fax (02 21) 38 50 74

    Godz. przyjęć/Sprechstunden: 8.30- 12.30 z wyjątkiem środy/auBer Mittwoch

    Kolonia, 29-9-1997

    Wielce Szanowny Panie,

    W imieniu Ambasady RP w Kolonii uprzejmie dziękuję Panu za

    Pańskie pismo z dn. 31 lipca 1997 r., w którym podnosi

    Pan kwestię dodatków socjalnych wypłacanych w Niemczech polskim

    pracobiorcom.

    Zwróciliśmy się m. in. do polskiego Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej
    w celu zasięgnięcia opinii w tej sprawie.

    Będziemy również'konsultować ten problem ze współpracującymi z Wydziałem
    Konsularnym kancelariami adwokackimi.

    O rezultatach tych działań zostanie Pan powiadomiony. Jeszcze raz dziękuję
    za zasygnalizowanie ważnego problemu.

    Z poważaniem,

    dr Witold Spirydowicz

    I sekretarz Ambasady

    ---------

    Dalsze pismo da Ambasady RP:
    --------
    Jarosław Niedźwiecki Erlenbach, 14.12.1997 Erlenweg 12 63906 Erlenbach

    Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej

    Wydział Konsularny Nr. 39-97-00835

    Bardzo Szanowni Państwo,

    przesyłam wam w załączeniu najnowszy Wyrok Sądowy odmawiający mi przyznania
    zasiłku wychowawczego na moje dziecko.

    Wyrok jest rasistowski, klasyfikuje się mnie i poniża. Wynika z niego
    wyraźnie, że Sad łamie prawo i ignoruje postanowienia "Porozumienia-Europy"
    nie przeprowadzając nawet postępowania dowodowego, zostawiając nie
    wyjaśnione zagadnienia. Forma treści uzasadnienia wskazuje w każdym zdaniu
    na niechę-tny stronniczy stosunek do sprawy. Oczywiście złożyłem apelację od
    wyroku i sprawę wcześniej czy później wygram, tyle tylko że może to trwać
    lata i dziesiątki tysięcy polskich obywateli (pracobiorców) którzy zostali
    oszukani i poniżeni przez Rząd Niemiecki, mogą zaległych dodatków socjalnych
    w stecz już nie otrzymać. Na podstawie niemieckiego prawa (Zehntes Buch
    So-zialgesetzbuch SGB X, § 44 Abs. 1), jeżeli się okarze że podczas wydania
    jakiejś decyzji zostało zastosowane prawo niewłaściwie, ponieważ
    obowiązywało inne prawo które należało zastosować i^tym samym socjalne
    świadczenia zostały nie słusznie nie wypłacone, to należy taką decyzję nawet
    jeżeli jest prawomocna wycofać z działaniem wstecznym. W przypadku wycofania
    takiej decyzji, będą świadczenia socjalne wypłacone najwyżej aż do czterech
    lat przed wycofaniem decyzji (§ 44 Abs. 4 SGB X). Wycofanie takiej decyzji
    może nastąpić na wniosek.

    W załączeniu przesyłam prawomocną decyzję uchylającą wcześniejsze przyznanie
    zasiłku rodzinnego na dziecko dla obywatela polskiego Mirosława
    Weso^owskie-go, zam. w Erlenbachu, oraz do niej załączonej podstawy
    uchylenia (Pierwsza ustawa wdrożenia programu oszczędności, konsolidacji i
    przyrostu gospodarki). Tu widać w jakim celu i czyjim kosztem Państwo
    Niemieckie oszukuje Polaków i chce się wzbogacić.

    Załączam także prawomocną decyzję utrzymującą w mocy uchylenie zasiłku
    rodzinnego na dziecko obywatela polskiego Antoniego Stanka, zam. w
    Erlenbachu.

    Za pośrednictwem Ambasady Polskiej wnoszę do Rządu Polskiego petycję, z
    prośbą o interwencję w naszej sprawie, a także tysięcy zamieszkałych w
    Niemczech poszkodowanych i nieświadomych Polaków. Rząd Polski może w imieniu
    wszystkich Polaków, poprzez złożenie Noty Protestacyjnej lub ewentualnej
    skargi do Komisji Europejskiej, zagwarantować wszystkim poszkodowanym zwrot
    należnych od początku 1994 roku dodatków socjalnych.

    W Niemczech mówi się wiele o wspólnej Europie, a stawia się coraz więcej
    mostów po drodze.

    Z poważaniem Jarosław Niedźwiecki

    ------------------
    Oto odpowiedz na powyzsze pismo:
    ----------
    AMBASADA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ WYDZIAŁ KONSULARNY

    NR.

    BOTSCHAFT DER REPUBLIK POLEN KONSULARABTEILUNG

    39 - 97 - 00835

    50968 KOLN, Leyboldstraße 74

    Tel. (02 21) 93 73 O 279 Fax (02 21) 38 50 74

    Godz. przyjęć/Sprechstunden: 8.30 - 12.30 z wyjątkiem środy/außer Mittwoch

    Herrn

    Jarosław Niedźwiecki Erlenweg 12 63906 Erlenbach

    Kolonia, dnia 17.12.1997 r.

    Szanowny Panie,

    w związku z listem z 14.12.1997 r. w sprawie odmowy przyznania zasiłku
    wychowawczego na dziecko pozwalam sobie zauważyć, że wstępna lektura
    załączonego orzeczenia sądu w Wiirzburgu nie pozwala na wysuwanie daleko
    idących wniosków o dyskryminacji polskiego obywatela. W szczególności nie
    znajduję powodu do określania wyroku mianem "rasistowskiego". Przepisy
    niemieckiej ustawy o zasiłkach wychowawczych (Bundeserziehungsgeldgesetz)
    stanowią, że zasiłek może otrzymać cudzoziemiec posiadający pozwolenie na
    pobyt w formie Aufenthaltsberechtigung albo Aufenthaltserlaubnis. Jako
    uzasadnienie oddalenia skargi wskazuje się natomiast brak takiego pozwolenia
    w Pańskim przypadku w spornym okresie. Być może sąd popełnił błąd w ocenie
    materiału dowodowego i wydał nieprawidłowe orzeczenie. Zostanie to jednakże
    zweryfikowane przez sąd II instancji. Dopóki orzeczenie nie jest prawomocne,
    konsul powinien powstrzymać się od formułowania ocen, zwłaszcza, że nic nie
    wskazuje na to, aby obywatel innego państwa osiągnął korzystniejszy wyrok
    niż Pan jako obywatel polski. Proszę zatem nie oczekiwać w najbliższym
    czasie, tj. przed wyczerpaniem toku instancji noty protestacyjnej rządu RP,
    ani jakiejkolwiek innej formy oficjalnej interwencji w sprawie.

    Z poważaniem

    Za Kierownika Wydziału Konsularnego

    Jacek Barylak

    I Sekretarz Ambasady

    -------------

    Skarga na bezczynnosc do Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej RP:

    -----------------------

    Jelenia Góra, dnia 24.12.1997r.

    Jarosław Niedźwiecki ul. Szymanowskiego 1/22 58-506 Jelenia Oora

    Ministerstwo Pracy i Polityki

    Socjalnej

    ul. Nowogrodzka 1/3 00-513 Warszawa

    Szanowny Panie Ministrze

    Na podstawie art.28 KPA, powołując się na załączone tutaj pismo nr
    39-97-00835 Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Kolonii, uprzejmie proszę o
    poinformowanie mnie w myśl art. 35 KPA o zajętym w sprawie stanowisku. Adres
    do doręczeń Jak wyżej.

    Z poważaniem

    Jarosław Niedźwiecki

    ---------------

    Zazalenie na bezczynnosc do owczesnego szefa MSZ RP Zyda Bronislawa Geremka:

    ----------

    Jarosław Niedzwiecki Erlenbach, 13.01.1998 Erlenweg 12 63906 Erlenbach

    Minister Spraw Zagranicznych Polski Bronisław Geremek

    za pośrednictwem Ambasady Polskiej w Kolonii

    Zażalenie

    Szanowny Panie Ministrze

    Na podstawie Art. 28 KPA, powołując sią na wysłane do Ambasady Polskiej w
    Kolonii pisma z dnia 31.07.1997 i 14.12.1997 a także z dnia^O!.10.1995 r.
    nr. sprawy 39-97-00835 wnoszą do Pana Panie Ministrze za pośrednictwem
    Ambasady zażalenie na bezczynność Art. 37 § 1, Art. 35 § 3 KPA oraz
    jednocześnie wnoszę, o zobowiązanie Ambasady do niezwłocznego działania w
    tej sprawie.

    Informują jednocześnie Pana Panie Ministrze, że posiadam dowody^na to, że
    Ambasada Polska nie działają/: w tej sprawie, działa na niekorzyść obywateli
    polskich, czyli stratą Państwa Polskiego a tym samym na korzyść Państwa
    Niemieckiego. Należy niezwłocznie wyjaśnić, która strona ma wypłacać zasiłki
    wychowawcze i rodzinne na dzieci polskie zamieszkałe w Niemczech. W innym
    przypadku będą zmuszony w najbliższym czasie zaskarżyć stroną polską.

    Do wiadomości:

    1. Zainteresowane wtajemniczone Organizacje.

    2. Zaprzyjaźnione niezależne Wydawnictwa Polskie.

    Z poważaniem Jarosław Niedzwiecki

    ----------------

    Potwierdzenie Ambasady RP:

    -----------

    AMBASADA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ WYDZIAŁ KONSULARNY

    BOTSCHAFT DER REPUBLIK POLEN KONSULARABTEILUNG

    50968 KOLN, LeyboldstraBe 74

    Tel. (02 21) 93 73 0_Q__ Fax (02 21) 38 50 74

    Godz. przyjęć/Sprechstunden: 8.30 - 12.30 z wyjątkiem środy/auBer Mittwoch

    NR.

    Pan

    Piotr Stachańczyk

    Dyrektor Departamentu

    Konsularnego i Wychodźstwa

    Ministerstwa Spraw Zagranicznych

    Warszawa

    Kurierem

    Szanowny Panie Dyrektorze,

    Kolonia, dnia 23.01.1998 r.

    w zamączeniu przesyłam zażalenie p. Jarosława Niedźwieckiego, zam. Erlenweg
    12, 63906 Erlenbach, Niemcy, kierowane do Ministra Spraw Zagranicznych RP na
    bezczynność Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Kolonii wraz z całą
    dokumentacją w tej sprawie, jaka znajduje się w posiadaniu Wydziału.

    Pan J. Niedźwiecki od 1995 r. występuje do władz niemieckich o przyznanie
    zasiłku wychowawczego na dziecko. Obecnie zostało przez zainteresowanego
    złożone odwołanie od orzeczenia sądowego wydanego w dniu 08.11.1997 r. na
    jego niekorzyść. Urząd sygnalizował problem Ministerstwu Pracy i Polityki
    Socjalnej przekazując korespondencję p. J. Niedźwieckiego.

    Ze swej strony podtrzymuję stanowisko wyrażone w piśmie do zainteresowanego
    z 17.12.1997 r., według którego urząd konsularny nie może podejmować
    ingerencji w toczące się postępowanie sądowe nie zakończone prawomocnym
    orzeczeniem. Jednocześnie informuję, że wydałem polecenie szczegółowego
    wyjaśnienia prawnych aspektów przyznawania zasiłków rodzinnych i
    wychowawczych obywatelom polskim przebywającym w Republice Federalnej
    Niemiec.

    Z pozdrowieniem Kierownik Wydziału

    Andrzej Szynka

    Radca-Minister Pełnomocny

    Zał.plik

    Do wiadomości:

    Pan Jarosław Niedźwiecki, Erlenweg 12, 63906 Erlenbach

    (bez załączników)

    ----------------------

    Moj monit do Min. Pracy i Polityki Socjalnej RP:

    ------------------------

    Jarosław Niedźwiecki Erlenbach, 23.02.1998 ul. Szymanowskiego 1/22 58-506
    Jelenia Góra

    Ministerstwo Pracy i Polityki

    Socjalnej

    ul. Nowogrodzka 1/3

    00-513 Warszawa

    Monit

    Szanowny Panie Ministrze,

    w nawiązaniu do pisma z dnia 24.12.1997 r. (w załączeniu) uprzejmie proszą o
    udzielenie mi odpowiedzi zgodnie z uchwałą Nr. 132 Rady Ministrów z dnia 28.
    listopada 1980 roku, w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i
    załatwiania skarg i wniosków (M.P. z dn. 24. grudnia 1980 r. Nr. 29, póz.
    162, M.P. z 1987 r. Nr. 20, póz. 172 i z 1989 r. Nr. 7, póz. 66).

    Oczekuję niezwłocznego wyjaśnienia, która Strona ma wypłacać zasiłki
    rodzinne i wychowawcze na dzieci polskie zamieszkałe na terenie Niemiec.

    Z poważaniem Jarosław, Niedźwiecki

    W załączeniu:

    Kopia pisma z dnia 24.12.1997 r.

    Do wiadomości:

    1. Zainteresowane wtajemnictone Organizacje.

    2. Zaprzyjaźnione niezależne Wydawnictwa Polskie.

    ---------------

    Skarga na bezczynnosc MSZ i MPiPS RP do premiera Buzka:

    ----------------

    Jarosław Niedźwiecki Jelenia Góra, 18.04.1998 ul. Szymanowskiego 1/22 58-506
    Jelenia Góra

    Prezes Rady Ministrów Urząd Rady Ministrów Al. Ujazdowskie 1/3 00-950
    Warszawa

    SKARGA

    (Art. 227 k.p.a.)

    Szanowny Panie Premierze Jerzy Buzek, w związku z brakiem odpowiedzi na:

    1. wystosowane dnia 13.01.1998 roku do Ministra Spraw Zagranicznych
    zażalenie (Art. 37 § l, w związku z Art. 35 § 3 k.p.a.) na bezczynność
    Ambasady Polskiej w Kolonii, przekazane za pośrednictwem Ambasady kurierem
    (potwierdzenie z dnia 23.01.1998 Nr. 80-98-00003 - w załączeniu),

    2. wystosowane dnia 24.12.1997 roku do Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
    żądanie (Art. 35 k.p.a.) wszczęcia postępowania wyjaśniającego, która strona
    ma wypłacać zasiłki rodzinne i wychowawcze na dzieci polskie zamieszkałe na
    terenie Niemiec, monitowane dnia 23.02.1998 roku (w załączeniu),

    wnoszę

    do Pana Premiera skargę na zasadzie Art. 227 zgodnie z Art. 229 pkt. 8
    k.p.a. na obu w/w Ministrów, którzy dopuszczają się zaniedbania i
    nienależytego wykonania zadań, naruszenia praworządności i słusznego mojego
    interesu osobistego (i nie tylko) poprzez nie załatwienie mojej sprawy.

    Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej gwarantuje obywatelom polskim (w
    Artykule 367 zamieszkałym za granicą prawo do opieki ze strony
    Rzeczypospolitej Polskiej.

    Jednocześnie informuję Pana Premiera, że zdaję sobie sprawę, że zaniedbań
    wynikających z nie zajmowaniem się sprawą dyskryminowania dzieci polskich
    zamieszkałych w Niemczech dopuścił się przede wszystkim były Rząd
    postkomunistyczny, dlatego też sądzę, że obecne władze w które pokładaliśmy
    nadzieje nie popełnią tego samego błędu, i nie będą miały tego samego
    interesu dbania o interesy niemieckie szkodą obywateli polskich.

    W związku z powyższym, proszę o poinformowanie mnie o zajętym w sprawie
    stanowisku, mając na uwadze skalę; problemu.

    Do wiadomości:

    Ruch 0chrony Praw Obywatelskich i Walki z korupcją ul. Działkowicza 19
    58-506 Jelenia Góra

    Z poważaniem Jarosław Niedźwiecki

    ------------

    Monit do Zyda Buzka:

    -------------

    Jarosław Niedźwiecki Erlenbach, 14.06.1998 Erlenweg 12 63906 Erlenbach

    Prezes Rady Ministrów

    za pośrednictwem

    Ruch Obrony Praw Obywatelskich

    i Walki z Korupcja

    ul. Dzialkowicza 19

    53-506 Jelenia Góra

    Wielce Szanowny Panie Premierze Jerzy Buzek,

    powołując się na skargę do Pana z dnia 18.04.1998 roku na bezczynność
    polskich organów państwowych, w tym Ambasadora Polski w RFN, Ministra Pracy
    i Polityki Socjalnej Polski i Ministra Spraw Zagranicznych Polski, w związku
    z niezajmowaniem się sprawa nie respektowania przez władze niemieckie
    obowiązujących wobec obywateli polskich zamieszkałych w Niemczech,
    postanowień Porozumienia o Stowarzyszeniu Polski ze Wspólnota Europejska,
    proszę o niezwłoczne poinformowanie mnie o zajętym w sprawie stanowisku.

    Mając na uwadze, ze minęły kolejne dwa miesiące, od złożenia ostatniej mojej
    skargi w związku z milczeniem władz polskich jakie panuje w tej sprawie,
    równocześnie zdając sobie sprawę z wagi problemu, nie jestem w stanie pojąc
    jakim celem kieruje się Pan Panie Premierze nie udzielając mi żadnej
    odpowiedzi.

    W załączeniu przesyłam Panu Premierowi opinie Komisji Unii Europejskiej,
    dotycząca warunków wypłacania zasiłków rodzinnych i wychowawczych dla
    pracobiorców polskich zatrudnionych w Niemczech. W opinii tej, która jest w
    jeżyku niemieckim, Komisja Europejska zajęła jednoznaczne stanowisko mając
    pogląd, ze w mysi Artykułu 37 i 38 Porozumienia o Stowarzyszaniu Polski z
    Europa, pracobiorcy polscy zatrudnieni i zamieszkali na terenie krajów Unii,
    powinni być równo traktowani z obywatelami Unii Europejskiej. Skoro Komisja
    Europejska chce bronie interesów Polski, to dlaczego Pan Panie Premierze i
    Pański Rząd ta pomoc odrzucacie, łamiąc miedzy innymi postanowienia Artykułu
    35 naszej Konstytucji.

    Jednocześnie informuje Ruch Obrony Praw Obywatelskich i Walki z Korupcja w
    Jeleniej Górze, ze wyrażam zgodę aby pismo to mogło być traktowane jako list
    otwarty.

    W załączeniu:

    Opinia Komisji Europejskiej w Brukseli z dnia 11.05.1998 r. (po niemiecku).

    Z poważaniem Jarosław Niedzwiecki

    ----------

    Pismo z Kancelarii Prezesa Rady Ministrow, zbijajace moje skargi na MSZ i
    MPiPS RP do MSZ RP:

    -----------

    Warszawa, 1998.06.22

    KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW BIURO SKARG I WNIOSKÓW

    Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa

    NrS-57/8511/98/SJ

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych

    Sekretariat Ministra

    Warszawa

    Biuro Skarg i Wniosków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przesyła według
    właściwości skargę Pana Jarosława Niedźwieckiego skierowaną do Prezesa Rady
    Ministrów.

    O sposobie rozpatrzenia skargi prosimy poinformować zainteresowanego oraz
    nasze Biuro.

    Starszy Inspektor

    mgr Juliusz Straszyński

    Zał. 3

    Do wiadomości:

    Pan Jarosław Niedźwiecki ul. Szymanowskiego 1/22 58-506 Jelenia Góra

    6/32/es

    --------

    Zażalenie na tryb postępowania Kancelarii Premiera:

    ----------------

    Jelenia Góra 1998.07.06

    Jarosław Niedźwiecki ul. Szymanowskiego 1/22 58-506 Jelenia Góra

    PREZES RADY MINISTRÓW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

    Pan Jerzy Buzek

    Szanowny Panie Premierze,

    w ślad za korespondencją Ruchu Ochrony Praw Obywatelskich i Walki z Korupcją
    w Jeleniej Górze z dnia 29 czerwca 1998 roku, zwracam się do Pana
    bezpośrednio jako do Prezesa Rady Ministrów RP i jednocześnie zwierzchnika
    podległych Mu pracowników, ze skargą na Starszego Inspektora mgr Juliusza
    Straszyńskiego z Biura Skarg i Wniosków przy Pana Kancelarii.

    Pan mgr Juliusz Straszyński, podejrzewam nie przekazał Panu mojej skargi z
    dnia 18 kwietnia br. i wbrew postanowieniom uchwały Nr 132 Rady Ministrów z
    dnia 28 listopada 1980 r. w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania
    i załatwiania skarg i wniosków, przesłał japo przeszło dwóch miesiącach
    analizowania -jak pisze według właściwości - do rozpatrzenia przez
    ministrów, którym bezczynność właśnie zarzucam. Takie postępowanie mija się
    z celem i godzi w przepisy rozdziału VI Konstytucji Rzeczypospolitej
    Polskiej, a w szczególności jej art.146 ust.4.

    Żądam wyciągnięcia konsekwencji służbowych wobec Starszego Inspektora mgr
    Juliusza Straszyńskiego, który w ordynarny sposób, listem zwykłym Nr
    S-57/8511/98/SJ z dnia 22 czerwca 1998 r. próbuje "spławić" moją rodzinę.

    Jako, że sprawa ma charakter stosunków międzynarodowych, a dokładniej
    osłabiania od dłuższego czasu zdolności rozwojowych Rodziny Polskiej przez
    władze Niemiec, oczekuję zdecydowanej reakcji ze strony Rządu Polskiego.

    Jeżeli w najbliższym czasie nie otrzymam przynajmniej potwierdzenia, z
    własnoręcznym podpisem Pana Premiera, że z treścią tego pisma się zapoznał,
    to Będziecie musieli mnie "zamknąć" pod zarzutem pomówienia osoby Jerzego
    Buźka o demagogię i świadome działanie jako głowa Rządu Polskiego na rzecz
    interesów Niemiec ze szkodą dla narodu Rzeczypospolitej Polskiej.

    Z poważaniem Jarosław Niedźwiecki

    Otrzymują:

    1. Adresat,

    2. Ruch Ochrony Praw Obywatelskich i Walki z Korupcją w Jeleniej Górze,

    3. a/a.

    ------

    Bezczelne i stronnicze pismo z żydowskiego MSZ RP, antypolskie i broniące
    interesów niemieckich:

    ----------------

    Rzeczpospolita Polska

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych

    Departament Konsularny i Wychodźstwa

    DKiW 080-4-98

    Warszawa, 5 sierpnia 1998 roku

    Pan

    Jarosław Niedźwiecki ul. Szymanowskiego 1/22 58-506 Jelenia Góra

    W związku z Pana skargą z 18.04.1998 r., otrzymaną przez Ministerstwo Spraw
    Zagranicznych 25.06.1998 r., wniesioną do Prezesa Rady Ministrów na Ministra
    Spraw Zagranicznych za brak odpowiedzi na zażalenie z 13.01.1998 r.
    skierowane do Ministra Spraw Zagranicznych za pośrednictwem Ambasady RP w
    Kolonii i na "bezczynność Ambasady Polskiej w Kolonii", Departament
    Konsularny i Wychodźstwa został upoważniony do przekazania Panu
    następujących uwag:

    Nie jest ścisłe Pana stwierdzenie, iż nie otrzymał Pan odpowiedzi na
    zażalenie z 13.01.1998 r. Pańskie zażalenie zostało przesłane do
    Ministerstwa Spraw Zagranicznych 23.01.1998 r. w związku z czym Departament
    Konsularny i Wychodźstwa pismem z 17.02.1998 r. nr - jak wyżej, skierowanym
    na Pański adres w RFN, poinformował o braku możliwości ingerowania w toczące
    się postępowanie przed sądem niemieckim.

    W kwestii merytorycznej, Departament zwraca uwagę, iż znane jest Panu
    uzasadnienie orzeczenia sądu socjalnego w Wurzburgu, który rozpatrywał
    Pańskie odwołanie od decyzji Krajowego Urzędu ds. Zaopatrzenia i Pomocy
    Rodzinie Bawarii i szczegółowo odniósł się do wszystkich aspektów Pańskiej
    argumentacji - prawa niemieckiego (łącznie z konstytucją), prawa
    europejskiego, a także Umowy o Stowarzyszeniu Polski z Unią Europejską.
    Decydującym argumentem oddalającym roszczenia przyznania dodatku
    wychowawczego na dziecko za okres 30.11.1995 r. - 08.04.1997 r. był dla sądu
    brak podstawy prawnej związanej z charakterem Pańskiego pobytu w RFN.
    Zgodnie bowiem z art. 1, ust. 1a ustawy o dodatku wychowawczym
    (Bundeserziehungsgeldgesetz) i art. 1 ust. 3 ustawy o zasiłkach dla dzieci
    (Bundeskindergeldgesetz) cudzoziemcom (a nie tylko Polakom) dodatek ten
    przysługuje wyłącznie w przypadku stałego przebywania w RFN i posiadania
    zgody na pobyt w formie "Aufenthalsberechtigung" lub "Aufenthalserlaubnis".
    Pan tej formy zgody w okresie ubiegania się o dodatek wychowawczy nie
    posiadał. Sąd wskazał, iż zgodę w formie "unbefristete Aufenthaltserlaubnis"
    otrzymał Pan dopiero w dniu 09.04.1997 r. i po tym terminie dodatek ten
    został Panu przyznany. Sąd zwrócił ponadto uwagę na nieuzasadnione
    powoływanie się przez Pana na normy konstytucyjne jak i odwołanie się do
    Układu o Stowarzyszeniu Polski z Unią Europejską

    Powyższe sformułowania uzasadnienia wynikają z obowiązującego stanu prawnego
    w RFN, który również Pana - jako cudzoziemca -obowiązuje.

    W korespondencji kierowanej do Ambasady RP w Kolonii zwraca się Pan o
    podjęcie przez rząd polski interwencji "poprzez złożenie noty protestacyjnej
    lub ewentualnej skargi do Komisji Europejskiej". W istocie domaga się Pan od
    rządu polskiego podjęcia oficjalnej interwencji w system prawny obcego
    państwa. Departament informuje w związku z tym, że takich działań rząd
    polski jak i jego przedstawicielstwa za granicą podjąć nie mogą gdyż
    oznaczałoby to ingerencję w wewnętrzne sprawy obcego państwa i stałoby w
    sprzeczności z powszechnie obowiązującymi normami prawa międzynarodowego.

    W świetle przedstawionych wyżej uwag - jedyną możliwością uzyskania
    korzystnego dla Pana rozwiązania jest pozytywne orzeczenie sądu drugiej
    instancji, do którego wniósł Pan odwołanie.

    Uwzględniając powyższe wskazania, Ministerstwo Spraw Zagranicznych nie
    dostrzega zasadności Pańskiej skargi na Ministra Spraw Zagranicznych i
    Ambasadę RP w Kolonii.

    Wicedyrektor Departamentu Konsularnego i Wychodźstwa

    Jacek Junosza-Kisielewski

    Kopię otrzymuje: Biuro Skarg i Wniosków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów do
    pisma S-57/8511/98/SJ

    ----------------

    Zbywające pismo z kancelarii żydowskiego Premiera RP:

    ----------------

    KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW

    BIURO SKARG I WNIOSKÓW AL Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa

    NrS-57/8511/98/KL

    Warszawa, 1998.08.

    Szanowny Panie,

    Pan Jarosław Niedźwiecki ul. Szymanowskiego l m 22 58-506 Jelenia Góra

    Biuro Skarg i Wniosków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów potwierdza
    otrzymanie skargi Pana z dnia 6.07.1998 r. skierowanej do Prezesa Rady
    Ministrów Pana Jerzego Buźka.

    Na wstępie Biuro wyjaśnia, że zgodnie z postanowieniami regulaminu
    organizacyjnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, posiada stałe
    upoważnienie do przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków kierowanych do
    Prezesa Rady Ministrów, Wiceprezesów Rady Ministrów, Szefa Kancelarii
    Prezesa Rady Ministrów oraz komórek organizacyjnych Kancelarii Prezesa Rady
    Ministrów.

    W ramach tych kompetencji Biuro Skarg i Wniosków, po rozpatrzeniu
    poprzedniej skargi Pana, przekazało ją do Sekretariatu Ministra Spraw
    Zagranicznych. Przy przekazywaniu skargi Biuro miało na uwadze okoliczność,
    że sprawa będąca jej przedmiotem, wymaga stosownego wyjaśniania na terenie
    Republiki Federalnej Niemiec, co zgodnie z obowiązującymi przepisami może

    prowadzić jedynie Ministerstwo Spraw Zagranicznych przy pomocy Ambasady
    Polskiej w Kolonii.

    Niestety z przyczyn nieznanych Biuru sprawa powyższa nie została dotychczas
    ostatecznie wyjaśniona przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. W tej
    sytuacji Biuro ponagliło Ministerstwo Spraw Zagranicznych zobowiązuje do
    pilnego wyjaśnienia sprawy, co naturalnie nie przesądza o pozytywnym wyniku
    jej merytorycznego załatwienia.

    Jednocześnie Biuro pragnie przeprosić Pana za dotychczasowy przewlekły tryb
    załatwiania skarg Pana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, a także za
    nieskuteczny, jak dotychczas, nadzór Biura w tej konkretnej sprawie.

    Z poważaniem

    DYREKTOR

    Biura Skarg I Wniosków

    Elżbieta Gajzierska

    Do wiadomości:

    Ruch Ochrony Praw Obywatelskich i Walki z Korupcją

    ul. Dzdałkowicza 19

    58-506 Jelenia Góra

    8/28/om

    -----------

    Dalsze moje skargi i zazalenia na bezczynnosc wladz Polski w tak
    bulwersujacej sprawie pozostawaly bez odpowiedzi. W koncu indywidualna
    skarge w Strasburgu wygralem, ale tysiace Polakow zamieszkalych w Niemczech
    jest nadal dyskryminowanych, a to z powodu bezczynnosci wlodarzy Polski.
    Wysoka Izba Trybunalu w Strasburgu probuje ta sprawe rowniez wyciszac, nie
    ujawniajac swojej decyzji o nieprzyjeciu wniosku o rozpatrzenie mojej skargi
    przed Wysoka Izba Trybunalu.

    boukun

  • 2. Data: 2006-03-10 21:46:55
    Temat: Re: Szmaciany parlament
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    (nie wycinam i cytuje odwrotnie ze wzgledu na dlugosc i ciekawa tresc
    korespondencji, ktora byc moze ktos bedzie chcial przeczytac, majac boukuna
    w KF - ciekawe sa m. in. odpowiedzi urzedow polskich - z prawnego punktu
    widzenia)

    A teraz moja odpowiedz:

    Dear Boukun,

    Jest taka stara zasada, ze nawet gdy masz racje - przekraczajac granice
    pomiedzy rzeczowa uprzejmoscia a wariackim pieniactwem - i tak zostaniesz
    postrzezony, jak niemajacy racji wariat. Gdybys postaral sie i wycial
    wszystkie oceny osobiste ze swoich pism - odpowiedzi moglyby byc inne. Mowie
    tu takze o tresciach skarg, ktore sa z gory skazane na negatywne
    rozpatrzenie. Sam swiadomie stawiasz sie w opozycji wobec panstwa, tymczasem
    konstruowanie (w mysl Konstytucji zreszta) pism w sposob, wskazujacy na
    zajmowanie "tej samej strony barykady" z Panstwem Polskim - mogloby wzmocnic
    Twoje racje. Zamiast "musicie" - "powinnismy", zamiast "ignorujecie" - "byc
    moze nalezaloby zajac sie" itd...

    A co do meritum - mam znajoma, ktora ozenila sie z Polakiem o niemieckim
    obywatelstwie. Planowali slub 3 lata, w czasie ktorych oboje uzyskiwali
    rozwody, ona przeprowadzila sie do niego, do Niemiec. Niestety, okazalo sie
    tuz po uzyskaniu przez nich rozwodow, ze jest on nieuleczalnie chory. W
    walce o symbolike ich naprawde wielkiego uczucia - nie odwolali na dlugo
    wczesniej zaplanowanego slubu i wzieli go mniej wiecej na miesiac przed jego
    smiercia. Ona zostala bez srodkow do zycia, musiala wrocic do Polski i
    blagac o ponowne przyjecie do pracy, z ktorej zrezygnowala dla niego,
    budowac zycie od poczatku. Niestety, nie bylo latwo - wiec wystapila do
    niemieckich wladz o rente po mezu. Od dwoch lat kobiecina boryka sie z coraz
    to nowymi odmowami przyznania tej renty, mimo ze prawo jest po jej stronie.
    Niemieckie urzedy twierdza, ze "celowo ozenila sie z chorujacym obywatelem
    Niemiec, aby uzyskac rente". Nie przekonuja ich fakty, daty badan
    lekarskich, ktore potwierdzaja termin, w ktorym dowiedzieli sie oboje o
    chorobie (mniej wiecej 2 lata po rozpoczeciu zwiazku, takze po zakonczeniu
    wszelkich czynnosci rozwodowo - przeprowadzkowych). Symbolike malzenstwa i
    sakrament uwiecznienia go w akcie slubu, ktory byl planowany na dlugo przed
    informacja o chorobie, zdeptali z prawdziwie niemiecka precyzja i
    skrupulatnoscia. Dlatego tez rozumiem Twoje wkurzenie i dlatego odpowiadam.

    Ale mimo wszystko... pisma mojej znajomej w wyzej wymienionej sprawie nie
    maja w sobie nawet cienia agresji, co najwyzej smutna nute rozgoryczenia.
    Nie zawieraja obelg, lecz cierpliwe powtarzanie faktow i przedkladanie
    dowodow na taki a nie inny przebieg wydarzen. Wez pod uwage, w jakiej
    sytuacji znalazla sie ona - i wez z niej przyklad. Jezeli ktos taki potrafi
    "nie pieniaczyc" i zachowywac powazny, kulturalny i rzeczowy ton w pismach,
    mimo wielokrotnych obrazliwych interpretacji na jej niekorzysc... to Ty,
    Boukun, powinienes brac z niej przyklad, gdyz Twoja sytuacja jest dalece
    mniej rozpaczliwa i na pewno duzo mniej bolesna.

    A wynik pewnie i tak bedzie taki sam... czyli w koncu ktos jej racje
    przyzna. Bo tak mowi Prawo.

    Polecajac to Twej pamieci,

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-03-10 22:12:18
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dalece mniej rozpaczliwa i na pewno duzo mniej bolesna.
    >
    > A wynik pewnie i tak bedzie taki sam... czyli w koncu ktos jej racje

    Dzieki za ocene. Moj styl wynika z doswiadczenia i znajomosci zagadnien.
    Jakbym nie pisal, efekt bylby ten sam. Z nikogo nie zamierzam brac
    przykladu, bo kazdy musi isc swoja droga. Moja droga okazala sie w miare
    skuteczna i udowodnilem, ze ja mialem racje. W moim przypadku, prawo bylo po
    mojej stronie:
    http://de.blog.360.yahoo.com/blog-tvK3FF8idLFUrrYG9b
    EN?p=33

    Teraz zamierzam udowodnic, ze systemy nie sluza ludziom. Na przykladzie
    kapturowego Trybunalu Praw Czlowieka w Strasburgu:

    http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?item=1&po
    rtal=hbkm&action=html&highlight=58453/00&sessionid=6
    157864&skin=hudoc-en

    Szkoda tylko, ze inni, w ktorych imieniu tez "walczylem" beda mieli z
    utorowanej przeze mnie drogi niewielkie korzysci.

    boukun

  • 4. Data: 2006-03-10 22:45:38
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > mogloby wzmocnic Twoje racje. Zamiast "musicie" - "powinnismy", zamiast
    > "ignorujecie" - "byc moze nalezaloby zajac sie" itd...

    Teraz odniose sie do sprawy twojej znajomej. Slusznie oceniles, ze ja sie
    nie prosilem, mi sie nalezalo. Twoja znajoma jest w owiele gorszej sytacji,
    a zarazem oczywistej dla mnie. Ona jest teraz w Polsce i chce sie zdac na
    laske Niemcow. Niemcy zdaja sobie sprawe, ze prawo stoi po jej stronie, ale
    wiedza tez, ze nie zna ona wystarczajaco dobrze przepisow i nie ma srodkow
    na prowadzenie ewentualnych procesow. Biora ja wiec na zniechecenie, bo taka
    maja nature, szczegolnie do cudzoziemcow. Dla mnie jest to oczywiste, ze ona
    ma prawo do renty po mezu, bo taka renta przysluguje w Niemczech wszystkim
    wdowom i wdowcom, zaraz po smierci wspolmalzonka. Jak rozumiem walczy ona z
    Landesversicherungsanstalt (LVA) ktoregos z Landow. Niech mi podzuci na
    priva jakies decyzje, jesli szuka pomocy. Ja mam wszystkie niemieckie
    ksiazki prawnicze i moge to ocenic i cos ewentualnie poradzic. Twoja znajoma
    nie moze brac Niemcow na litosc. Wlasnie ona powinna ich gonic.

    boukun

  • 5. Data: 2006-03-10 23:19:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:
> [...]
    > w KF - ciekawe sa m. in. odpowiedzi urzedow polskich - z prawnego punktu

    A chcesz w ucho za wyciąganie go wszystkim z KF-a?

    Jakbym chciał poczytać, jak ktoś gada dużo i bez sensu, to bym oglądał
    transmisje z obrad sejmu...

  • 6. Data: 2006-03-10 23:29:54
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    wiadomości news:44120980$1@news.home.net.pl...

    > A chcesz w ucho za wyciąganie go wszystkim z KF-a?
    >
    > Jakbym chciał poczytać, jak ktoś gada dużo i bez sensu, to bym oglądał
    > transmisje z obrad sejmu...

    Panie Lawa, prosze nie manipulowac i bez naciskow. To nie jarmark zydowski!

    boukun

  • 7. Data: 2006-03-11 13:14:27
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.com.pl>

    > Panie Lawa, prosze nie manipulowac i bez naciskow. To nie jarmark zydowski!

    Folksdojcz, normalnie chory psychicznie folksdojcz. Kiedyś już pisałem
    na p.r.s. - niestety, znam boukuna, jest chory psychicznie i nienawidzi
    Polaków, taki mały chory, śląski folksdojcz, za długo w DE siedział :(

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: a...@o...pl t...@o...pl

  • 8. Data: 2006-03-11 13:18:56
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "TBL aka TLZ" <t...@w...info.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > p.r.s. - niestety, znam boukuna, jest chory psychicznie i nienawidzi
    > Polaków, taki mały chory, śląski folksdojcz, za długo w DE siedział :(

    boukun

  • 9. Data: 2006-03-11 17:32:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    TBL aka TLZ wrote:

    > Folksdojcz, normalnie chory psychicznie folksdojcz. Kiedyś już pisałem
    > na p.r.s. - niestety, znam boukuna, jest chory psychicznie i nienawidzi
    > Polaków, taki mały chory, śląski folksdojcz, za długo w DE siedział :(

    Ponownie proszę o niekarmienie trolla.

  • 10. Data: 2006-03-11 21:14:17
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 11 Mar 2006 14:14:27 +0100,
    TBL aka TLZ <t...@w...info.com.pl> screamed:
    > Folksdojcz, normalnie chory psychicznie folksdojcz. Kiedyś już pisałem
    > na p.r.s. - niestety, znam boukuna, jest chory psychicznie i nienawidzi
    > Polaków, taki mały chory, śląski folksdojcz, za długo w DE siedział :(

    E tam folksdojcz. Zwykły małorozumny żydofob. Łatwiej go wyciąć niż
    wsobną małpę z usiech. Gdzie te czasy, gdy trolle trzymały jakikolwiek
    poziom na grupach?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 22:13:03 user up 10912 days, 10:08, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I'm not myself today. Maybe I'm you.