  • 1. Data: 2006-03-10 12:09:59
    Temat: oszustwo adwokata
    Od: "Paweł" <k...@...apa.com.pl>

    witam,

    zlecilem prowadzenie sprawy adwokatowi, zainkasowal ode mnie pieniadze,
    niwstety nie przyszedl na rozprawe musialem bronic sie sam mimo zupelnie
    innych wczesniejszych ustalen. Malo tego , za jego namowa zlozylem
    doniesienie do prokuratory, ktore zostalo odrzucone jako bezzasadne. druga
    storna zlozyla teraz sprawe o znieslawienie odnosnia tego zgloszenia do
    prokuratury, ktore zostalo odrzucone. Co moge teraz zrobic? NIe moge nic
    udowodnic bo pelnomocnictwo do mojej reprezentacji podpisalem z ciemno bez
    jego danych ktiore mial dopisac pozniej.
    Ten adwokat to Janusz Suszek majacy swoja siedzibe w warszawie przy
    nowolipiu

  • 2. Data: 2006-03-10 12:16:25
    Temat: Re: oszustwo adwokata
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 3/10/2006 1:09 PM, Paweł wrote:

    > zlecilem prowadzenie sprawy adwokatowi, zainkasowal ode mnie pieniadze,
    > niwstety nie przyszedl na rozprawe musialem bronic sie sam

    Ja bym zaczął od pisma ze skargą do właściwej kancelarii oraz z tym
    samym uderzyłbym do rady adwokackiej. Nie wiem, czy w Twojej sprawie
    (rozprawa sądowa) da się jeszcze coś zrobić. Może wnieść apelację z
    powodu braku adwokata. Tak swoją drogą. Czy w razie takiej sytuacji nie
    można wnieść o przeniesienie terminu rozprawy? Przecież przeciętny
    obywatel nie jest w stanie się bronić skutecznie bez adwokata.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 3. Data: 2006-03-10 12:24:04
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Czy w razie takiej sytuacji nie można wnieść o przeniesienie terminu
    > rozprawy? Przecież przeciętny obywatel nie jest w stanie się bronić
    > skutecznie bez adwokata.

    Przeciętny obywatel nie wie, że w takim wypadku można wnosić o przeniesienie
    terminu rozprawy. Swoją drogą równie winny jest sędzia (może warto podać
    jego nazwisko), który w takiej sytuacji powinien poinformować o takiej
    możliwości, a nie dawać obywatelowi bronić się samemu.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-03-10 12:31:36
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 3/10/2006 1:24 PM, Lukasz wrote:

> [...]
    > jego nazwisko), który w takiej sytuacji powinien poinformować o takiej
    > możliwości, a nie dawać obywatelowi bronić się samemu.

    Miałem to dodać ale mi umkneło. W kilu sprawach (o jakich wiem) w takiej
    sytuacji sędzia informował o tym pozwanego. Ciekawe dlaczego w tym
    wypadku było inaczej. Może warto wnieść odwołanie od wyroku powołując
    się na te dwie okoliczności? Wydaje mi się, że szanse są spore.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 5. Data: 2006-03-10 12:40:58
    Od: "Paweł" <k...@...apa.com.pl>

    witam,
    ten adwokat dal mi pismo w ktorym prosi tzn ja prosze o odroczenie rozprawy
    ze wzgledu na to ze nie mogl przyjsc adwokat ale sedzia od razu to odrzucil

  • 6. Data: 2006-03-10 12:53:40
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > ten adwokat dal mi pismo w ktorym prosi tzn ja prosze o odroczenie
    > rozprawy ze wzgledu na to ze nie mogl przyjsc adwokat ale sedzia od razu
    > to odrzucil

    No to w takim razie sędzia jawnie odrzucił Twoje konstytucyjne prawo do
    obrony.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 7. Data: 2006-03-10 14:27:15
    Od: "Paweł" <k...@...apa.com.pl>

    to znaczy ze moge to zakwestionowac i w apelacji na to sie powolac?

  • 8. Data: 2006-03-11 08:31:44
    Od: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    Użytkownik "Michał "Kaczor" Niemczak" <k...@N...atn.pl> napisał w
    wiadomości news:durrie$rlo$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wypadku było inaczej. Może warto wnieść odwołanie od wyroku powołując
    > się na te dwie okoliczności? Wydaje mi się, że szanse są spore.

    błądzicie obywatele,
    sąd nie ma obowiązku pouczania stron
    patrz art. 5 kpc
    gdzie onegdaj słowo: powinien
    zamieniono na: może

    mądrala

  • 9. Data: 2006-03-11 11:04:58
    Od: "Lukasz" <l...@p...onetTNIJ.pl>

    > patrz art. 5 kpc
    > gdzie onegdaj słowo: powinien
    > zamieniono na: może

    Miałem na myśli ludzki odruch, a nie obowiązujące prawo. Nie jestem
    prawnikiem i dla mnie jeśli w takim wypadku sędzia nie pouczył oskarżonego,
    to jako człowiek zasłużył na moją naganę. Bez względu na to, do czego
    zobowiązuje go prawo.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 10. Data: 2006-03-11 22:06:00
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onetTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oskarżonego,
    > to jako człowiek zasłużył na moją naganę. Bez względu na to, do czego

    asesor zasugerowal stronie ,ze powinna wziasc pelnomocnika. strona tak
    zrobila, przyszedl pelnomcnik i dokonal czynnosci ktore wplynelu na to ,ze
    przeciwnik przegral. asesor ma dyscyplinarke... nie wolno mu bylo tego
    zrobic

    a teraz do czego zmierzam... sad nie tworzy prawa tylko je "realizuje". ni
    wolno mu zrobic nic ponadto. a obecnie procedura cywilna odchodzi od prawdy
    obiektywnej... co wykaze srona to tak bedzie... zreszta tutaj sie klania
    slynny wyrok w sprawie "braku obowiazku odsniezania dachu"

    pozdrawiam