    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szmaciany parlament
    Date: Fri, 10 Mar 2006 22:46:55 +0100

    (nie wycinam i cytuje odwrotnie ze wzgledu na dlugosc i ciekawa tresc
    korespondencji, ktora byc moze ktos bedzie chcial przeczytac, majac boukuna
    w KF - ciekawe sa m. in. odpowiedzi urzedow polskich - z prawnego punktu
    widzenia)

    A teraz moja odpowiedz:

    Dear Boukun,

    Jest taka stara zasada, ze nawet gdy masz racje - przekraczajac granice
    pomiedzy rzeczowa uprzejmoscia a wariackim pieniactwem - i tak zostaniesz
    postrzezony, jak niemajacy racji wariat. Gdybys postaral sie i wycial
    wszystkie oceny osobiste ze swoich pism - odpowiedzi moglyby byc inne. Mowie
    tu takze o tresciach skarg, ktore sa z gory skazane na negatywne
    rozpatrzenie. Sam swiadomie stawiasz sie w opozycji wobec panstwa, tymczasem
    konstruowanie (w mysl Konstytucji zreszta) pism w sposob, wskazujacy na
    zajmowanie "tej samej strony barykady" z Panstwem Polskim - mogloby wzmocnic
    Twoje racje. Zamiast "musicie" - "powinnismy", zamiast "ignorujecie" - "byc
    moze nalezaloby zajac sie" itd...

    A co do meritum - mam znajoma, ktora ozenila sie z Polakiem o niemieckim
    obywatelstwie. Planowali slub 3 lata, w czasie ktorych oboje uzyskiwali
    rozwody, ona przeprowadzila sie do niego, do Niemiec. Niestety, okazalo sie
    tuz po uzyskaniu przez nich rozwodow, ze jest on nieuleczalnie chory. W
    walce o symbolike ich naprawde wielkiego uczucia - nie odwolali na dlugo
    wczesniej zaplanowanego slubu i wzieli go mniej wiecej na miesiac przed jego
    smiercia. Ona zostala bez srodkow do zycia, musiala wrocic do Polski i
    blagac o ponowne przyjecie do pracy, z ktorej zrezygnowala dla niego,
    budowac zycie od poczatku. Niestety, nie bylo latwo - wiec wystapila do
    niemieckich wladz o rente po mezu. Od dwoch lat kobiecina boryka sie z coraz
    to nowymi odmowami przyznania tej renty, mimo ze prawo jest po jej stronie.
    Niemieckie urzedy twierdza, ze "celowo ozenila sie z chorujacym obywatelem
    Niemiec, aby uzyskac rente". Nie przekonuja ich fakty, daty badan
    lekarskich, ktore potwierdzaja termin, w ktorym dowiedzieli sie oboje o
    chorobie (mniej wiecej 2 lata po rozpoczeciu zwiazku, takze po zakonczeniu
    wszelkich czynnosci rozwodowo - przeprowadzkowych). Symbolike malzenstwa i
    sakrament uwiecznienia go w akcie slubu, ktory byl planowany na dlugo przed
    informacja o chorobie, zdeptali z prawdziwie niemiecka precyzja i
    skrupulatnoscia. Dlatego tez rozumiem Twoje wkurzenie i dlatego odpowiadam.

    Ale mimo wszystko... pisma mojej znajomej w wyzej wymienionej sprawie nie
    maja w sobie nawet cienia agresji, co najwyzej smutna nute rozgoryczenia.
    Nie zawieraja obelg, lecz cierpliwe powtarzanie faktow i przedkladanie
    dowodow na taki a nie inny przebieg wydarzen. Wez pod uwage, w jakiej
    sytuacji znalazla sie ona - i wez z niej przyklad. Jezeli ktos taki potrafi
    "nie pieniaczyc" i zachowywac powazny, kulturalny i rzeczowy ton w pismach,
    mimo wielokrotnych obrazliwych interpretacji na jej niekorzysc... to Ty,
    Boukun, powinienes brac z niej przyklad, gdyz Twoja sytuacja jest dalece
    mniej rozpaczliwa i na pewno duzo mniej bolesna.

    A wynik pewnie i tak bedzie taki sam... czyli w koncu ktos jej racje
    przyzna. Bo tak mowi Prawo.

    Polecajac to Twej pamieci,

    Pozdrawiam,

    Tiger