  • 41. Data: 2008-10-01 18:38:25
    Temat: Re: Szkolnictwo a prawo
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 październik 2008 19:41
    (autor Yyy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <X...@2...180.128.149>):

    > pod tym katem

    kara śmierci została zniesiona w Polsce ZTCW.

    --
    Tristan

  • 42. Data: 2008-10-01 18:52:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 październik 2008 16:55
    (autor Yyy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <X...@2...180.128.149>):

    > - dlaczego w Polsce np. obchodzenie IMIENIN przestalo byc popularne?
    > tylko wyparlo je amerykanskie obchodzenie urodzin?

    Bo imieniny są do dupy. Nie wiadomo kiedy kto ma i dlaczego. Nie wspominając
    o tym, że niektórzy mogą mieć nietypowe imię. Urodziny są urodziny, ale nie
    wiem czemu mówisz, że amerykańskie, za PRL to chyba nie ciągnęliśmy wzorców
    amerykańskich. Fakt, że warszawka miała imieniny, ale u nas, jak pamiętam,
    to już w latach 70 imienin się nie obchodziło, tylko urodziny.

    > "uczenie" dzieci angielskiego od I klasy nie nauczy je jezyka bo w tym
    > wieku, w klasach 1-4 jest za wczesnie zeby byla mowa o efektywnej nauce

    No jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasne. W końcu to nie dzieci się uczą mówić, tylko
    dorośli. Dzieci w ogóle nic nie mówią, bo dzieci i ryby głosu nie mają.

    --
    Tristan

  • 43. Data: 2008-10-01 20:38:35
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > kara śmierci została zniesiona w Polsce ZTCW.

    przecież nienarodzone dzieci można mordować

  • 44. Data: 2008-10-01 21:54:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc0qh3$1dn$1@news.wp.pl gargamel <s...@d...na>
    pisze:

    > przecież nienarodzone dzieci można mordować
    Zahamowanie rozwoju embrionu ew. zarodka i to w ograniczonych (w Polsce w
    niemal ekstremalnym zakresie) okolicznościach to ani kara śmierci ani mord.
    To zabieg z zakresu chirurgii ginekologicznej, w pewnych sytuacjach możliwy
    do wykonania także metodami nieinwazyjnymi.
    Z różnych pozycji etycznych może być różnie postrzegany, jest to jednak
    obiektywnie nieistotne.

    --
    Jotte

  • 45. Data: 2008-10-01 21:55:47
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 1 Oct 2008 22:38:35 +0200,
    gargamel <s...@d...na> screamed:

    > przecież nienarodzone dzieci można mordować

    Nienarodzone plemniki też. A raz w miesiącu nienarodzone jajo.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 23:55:17 user up 11847 days, 11:50, 1 user, load average: 0.75, 0.81, 0.50 ]

    God made machine language; all the rest is the work of man.

  • 46. Data: 2008-10-01 21:58:04
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Dariusz pisze:

    > Niepokoi mnie niedbalstwo o jezyk, o czym swiadczy nawet male
    > zainteresowanie watkiem

    Mówisz o tym języku, którym się posługujesz?

    AW

  • 47. Data: 2008-10-02 06:02:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 październik 2008 22:38
    (autor gargamel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gc0qh3$1dn$1@news.wp.pl>):

    > przecież nienarodzone dzieci można mordować

    Widzisz różnicę pomiędzy mordować a kara śmierci. W każdym razie, katów nie
    ma.

    --
    Tristan

  • 48. Data: 2008-10-02 13:49:46
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > To zabieg z zakresu chirurgii ginekologicznej, w pewnych sytuacjach
    > możliwy do wykonania także metodami nieinwazyjnymi.

    np. kara śmierci przez ścięcie też można nazwać zabiegiem chirurgii głowy,
    ale filozofia tu faktów nie zmienia

  • 49. Data: 2008-10-02 16:58:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc2sih$5dr$1@news.wp.pl gargamel <s...@d...na>
    pisze:

    > np. kara śmierci przez ścięcie też można nazwać zabiegiem chirurgii
    > głowy,
    Raczej karku.
    Co ciekawe dekapitacja była długo uważana za najbardziej humanitarny sposób
    pozbawiania skazanych życia. Tą właśnie przesłanką kierował się doktor
    Guillotine konstruując swoje urządzonko.
    Wracając do meritum - oczywiście porównanie kompletnie nietrafione, choć i
    jedna i druga sytuacja ma swoje uzasadnienie.

    > ale filozofia tu faktów nie zmienia
    Filozofia nigdzie faktów nie zmienia, fakt jest z definicji zjawiskiem
    aksjomatycznie obiektywnym, można najwyżej pomylić się w obserwacji i
    zobaczyć coś, czego nie ma albo nie tak jak trzeba.
    Etyka zaś jest częścią filozofii. Filozofia zaś, to IMO - najogólniej rzecz
    biorąc - przelewanie z pustego w próżne.
    Na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje... ;))

    --
    Jotte