  • 1. Data: 2005-10-05 16:54:29
    Temat: Szkola i niejasnosci z nia zwiazane
    Od: rogus <r...@s...pl>

    Witam,
    Mam pare pytan odnosnie szkoly - dokladniej liceum(ale to raczje
    znaczenia nie ma)

    Czy mam prawo posiadac przy sobie papierosy, alkohol etc?
    Czy mam prawo spozywac i pic na lekcji - oczywiscie w sposob, ktory nie
    przeszkadza w prowadzeniu lekcji?

    Czy wymog posiadania zeszytu, podrecznika itp. - nie jest troszczke
    ciosem w haslo bezplatna edukacja? Czy moge dajmy na to nie nosic
    ksiazek i czy nauczyciel moze karac w postaci negatywnych ocen?

    Czy szkola ma prawo obciazac mnie obligatoryjnie kosztami - naprzyklad
    organizacji 60lecia?

    Jak rozumiem nauczyciel pomimo, ze jest urzednikiem panstwowym to nie
    moze naprzyklad rekwirowac komorek?

    Czy w ramach prawa do zachowania anonimowosci - moge zazadac od belfra,
    aby ten zwracal sie do mnie w taki, a nie inny sposob(naprzyklad po
    numerku z dziennika, albo po "ksywce" ;)))

    Probowalem wyjasnic te niejasnosci, bo od strony prawa mam prawo
    posiadac naprzyklad papierosy, gdziekolwiek chce - a statut w mojej
    szkole glosi, ze wnosic nawet nie wolno?!

    Co do niektorych rzecyz przekonany jestem, ale raczej zalezy mi na
    poradzie profesjonalistow ;)))

    Tak wiec, dzieki z gory...

    --
    --------- Marek Mollin "Rogus" ---------
    --- myblogspace: http://rogusblog.tk ---

  • 2. Data: 2005-10-05 17:01:31
    Temat: Re: Szkola i niejasnosci z nia zwiazane
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    Użytkownik "rogus" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mam prawo spozywac i pic na lekcji - oczywiscie w sposob, ktory nie
    > przeszkadza w prowadzeniu lekcji?
    Nie.
    > Czy wymog posiadania zeszytu, podrecznika itp. - nie jest troszczke
    > ciosem w haslo bezplatna edukacja? Czy moge dajmy na to nie nosic
    > ksiazek i czy nauczyciel moze karac w postaci negatywnych ocen?
    Nauczyciel sam dobiera metody i środki nauczania.
    > Czy szkola ma prawo obciazac mnie obligatoryjnie kosztami - naprzyklad
    > organizacji 60lecia?
    Nie.
    > Jak rozumiem nauczyciel pomimo, ze jest urzednikiem panstwowym to nie
    > moze naprzyklad rekwirowac komorek?
    Nie jest urzędnikiem państwowym. A po co mu twoja komórka?
> [...]
    > posiadac naprzyklad papierosy, gdziekolwiek chce - a statut w mojej
    > szkole glosi, ze wnosic nawet nie wolno?!
    Papierosy możesz posiadać, ale nie palić. Alkoholu na teren szkoły wnosić
    nie możesz, pić tym bardziej.
    Arkady

  • 3. Data: 2005-10-05 17:10:13
    Od: rogus <r...@s...pl>

    Arkady napisał(a):
    > Nie.

    bo?
    tzn. nie przeszkadzam w lekcji poprzez jedzenie, cyz picie? wiec
    dlaczego nie moge tego robic!?

    > Nauczyciel sam dobiera metody i środki nauczania.

    aha, czyli moze zarzadac, zebym naprzylad pisal na kredowym papierze...
    bo takie ma metody - i juz!

    > Nie jest urzędnikiem państwowym. A po co mu twoja komórka?
    JEST! :D
    po to, ze korzystalem z niej naprzyklad na lekcji - co najmniej dwa razy
    bylem swiadkiem - i wlasciwie straszylem, ze mam obywatelski obowiazek
    zglosic wykroczenie,a moze i nawet przestepstwo...

    > Nie.

    czyli znowu wolny kraj - ale nie tutaj?
    dlaczego nie moge pozostac anonimowy?!

    > Papierosy możesz posiadać, ale nie palić. Alkoholu na teren szkoły wnosić
    > nie możesz, pić tym bardziej.

    jasne, a dlaczego nie moge wnosic?
    demoralizacja ;))))???

  • 4. Data: 2005-10-05 17:14:43
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    > bo?
    Bo spożywanie alkoholu w miejscach publicznych jest zabronione.
> [...]
    > nie moge tego robic!?
    > aha, czyli moze zarzadac, zebym naprzylad pisal na kredowym papierze... bo
    Praca z podręcznikiem i zeszytem jest jedną z metod.
    > JEST! :D
    NIE JEST :)
    > po to, ze korzystalem z niej naprzyklad na lekcji - co najmniej dwa razy
    > bylem swiadkiem - i wlasciwie straszylem, ze mam obywatelski obowiazek
    > zglosic wykroczenie,a moze i nawet przestepstwo...
    Skorzystaj z komórki w operetce...
    > czyli znowu wolny kraj - ale nie tutaj?
    > dlaczego nie moge pozostac anonimowy?!
    Może prace klasowe też chcesz pisać anonimowo? I Anonim dostanie ocenę?
    Niestety...

  • 5. Data: 2005-10-05 17:21:34
    Od: rogus <r...@s...pl>

    Arkady napisał(a):
    > Bo spożywanie alkoholu w miejscach publicznych jest zabronione.
    eee?! gdzie masz slowo alkohol?!
    > NIE JEST :)

    jest funkcjonariuszem panstwowym, podlega administracji
    samorzadowej(right?!)

    > Skorzystaj z komórki w operetce...
    korzystalem nie raz w teatrze... naprzyklad piszac sms, z wylaczonym
    wyswietlaczem...
    niestety mam ten zaszczyt, ze chodze do ogolniaka i pracuje - ludzie
    czesto pisza smsy, dzwonia(tutaj przezszkadzam w lekcji, wiec nie kloce
    sie, ze to jest okej!)

    mniejsza juz o to: poprostu nie moze - allmighty ;)

    > Może prace klasowe też chcesz pisać anonimowo? I Anonim dostanie ocenę?
    > Niestety...

    Co?!
    Czy ja mowie, ze on nie ma prawa znac mojego nazwiska..?!
    Ale moze niechce, zeby cala klasa znala...

    w moim gimnazjum moznabylo sobie zastrzec czytnaie naprzyklad numerami -
    niektorzy mieli hopla na tym punkcie :>

  • 6. Data: 2005-10-05 17:45:57
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

    > w moim gimnazjum moznabylo sobie zastrzec czytnaie naprzyklad numerami -
    > niektorzy mieli hopla na tym punkcie :>

    Ech. Niedługo trzeba będzie być kompletnym desperatem, aby zostać
    nauczycielem. I tylko tacy będą uczyć twoje dzieci, bo innych nauczycieli
    nie będzie.

    pozdr
    AW

  • 7. Data: 2005-10-05 17:49:04
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    Użytkownik "rogus" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    > eee?! gdzie masz slowo alkohol?!
    Sorki, nie doczytałem (spożywać i pić mi się skojarzyło)..
    > jest funkcjonariuszem panstwowym, podlega administracji
    > samorzadowej(right?!)
    Art. 12. 1. Karty Nauczyciela. Nauczyciele zatrudnieni na podstawie
    mianowania nie podlegają podporządkowaniu służbowemu określonemu w innych
    przepisach prawnych dla mianowanych funkcjonariuszy państwowych.
    Poza tym jest pracownikiem jednostki samorządowej, a nie urzędnikiem.
    Sprzątaczka w gminie też jest urzędnikiem?
    Nauczyciel nie jest urzędnikiem państwowym (jak dawniej był).
> [...]
    > Ale moze niechce, zeby cala klasa znala...
    > w moim gimnazjum moznabylo sobie zastrzec czytnaie naprzyklad numerami -
    Jak zwykle nadinterpretacja ochrony danych osobowych.
    A.

  • 8. Data: 2005-10-05 18:18:33
    Od: rogus <r...@s...pl>

    AndrzejW napisał(a):
    > Ech. Niedługo trzeba będzie być kompletnym desperatem, aby zostać
    > nauczycielem. I tylko tacy będą uczyć twoje dzieci, bo innych
    > nauczycieli nie będzie.

    tak tolerowanie prawa, konstytucji - tragedia, desperacja... ;/

  • 9. Data: 2005-10-05 18:24:20
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    AndrzejW wrote:

    > Ech. Niedługo trzeba będzie być kompletnym desperatem, aby zostać
    > nauczycielem. I tylko tacy będą uczyć twoje dzieci, bo innych
    > nauczycieli nie będzie.

    Nie ma się co dziwić, że ze szkół odchodzą najlepsi nauczyciele, np.
    informatycy, bo kto przy zdrowych zmysłach za marne grosze i duże
    zmęczenie 'psychiczne' będzie pracował z takimi bachorami i matołami. A
    potem marudzą, że nauczyciele są kiepscy.

    --
    Filip.

  • 10. Data: 2005-10-05 18:24:46
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    rogus wrote:

    > tak tolerowanie prawa, konstytucji - tragedia, desperacja... ;/

    Tylko trzeba dojrzeć to stosowania tych praw.

    --