  • 1. Data: 2005-10-05 16:31:44
    Temat: Szkola i niejasnosci z nia zwiazane
    Od: rogus <r...@s...pl>

    Witam,
    Mam pare pytan odnosnie szkoly - dokladniej liceum(ale to raczje
    znaczenia nie ma)

    Czy mam prawo posiadac przy sobie papierosy, alkohol etc?
    Czy mam prawo spozywac i pic na lekcji - oczywiscie w sposob, ktory nie
    przeszkadza w prowadzeniu lekcji?

    Czy wymog posiadania zeszytu, podrecznika itp. - nie jest troszczke
    ciosem w haslo bezplatna edukacja? Czy moge dajmy na to nie nosic
    ksiazek i czy nauczyciel moze karac w postaci negatywnych ocen?

    Czy szkola ma prawo obciazac mnie obligatoryjnie kosztami - naprzyklad
    organizacji 60lecia?

    Jak rozumiem nauczyciel pomimo, ze jest urzednikiem panstwowym to nie
    moze naprzyklad rekwirowac komorek?

    Czy w ramach prawa do zachowania anonimowosci - moge zazadac od belfra,
    aby ten zwracal sie do mnie w taki, a nie inny sposob(naprzyklad po
    numerku z dziennika, albo po "ksywce" ;)))

    Probowalem wyjasnic te niejasnosci, bo od strony prawa mam prawo
    posiadac naprzyklad papierosy, gdziekolwiek chce - a status w mojej
    szkole glosi, ze wnosic nawet nie wolno?!

    Co do niektorych rzecyz przekonany jestem, ale raczej zalezy mi na
    poradzie od profesjonalistow ;)))

    Tak wiec, dzieki z gory...

    --
    --------- Marek Mollin "Rogus" ---------
    --- myblogspace: http://rogusblog.tk ---

  • 2. Data: 2005-10-05 18:30:23
    Temat: Re: Szkola i niejasnosci z nia zwiazane
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <di0v63$3q0$1@opal.futuro.pl>, rogus wrote:
> [...]
    > szkole glosi, ze wnosic nawet nie wolno?!
    >
    > Co do niektorych rzecyz przekonany jestem, ale raczej zalezy mi na

    A, jeszcze jedno:
    Czy mogę nauczycielowi założyć kosz na śmieci na głowę? Nauczyciel
    mówi donośnie, przez kosz będzie go słychać, więc nie będzie to
    przeszkadzało i zakłócało lekcji.

    rogus

  • 3. Data: 2005-10-05 18:56:45
    Od: rogus <r...@s...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > A, jeszcze jedno:
    > Czy mogę nauczycielowi założyć kosz na śmieci na głowę? Nauczyciel
    > mówi donośnie, przez kosz będzie go słychać, więc nie będzie to
    > przeszkadzało i zakłócało lekcji.

    no i moherowe berety zaczely odpisywac...
    kosciol zamkneli?! juz czas... na nieszpory! na nieszpory!

  • 4. Data: 2005-10-05 21:29:56
    Od: c...@g...pl (coreczka-1966)

    rogus napisał(a):

    > Czy mam prawo posiadac przy sobie papierosy, alkohol etc?

    Alkohol - odsylam do ustawy o wychowaniu w trzezwosci.
    Papierosy - Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania
    tytoniu i wyrobow tytoniowych z 9 listopada 1995 r.

    > Czy mam prawo spozywac i pic na lekcji - oczywiscie w sposob, ktory nie
    > przeszkadza w prowadzeniu lekcji?

    Jesli chodzi o spozywanie alkoholu na lekcji - ustawa o wychowaniu w
    trzezwosci.
    Jesli chodzi o inne - MSZ - to kwestia dobrego wychowania - idac dalej,
    jesli w ogole zadajesz takie pytania - to nie jestes w ogole wychowany.

    > Czy wymog posiadania zeszytu, podrecznika itp. - nie jest troszczke
    > ciosem w haslo bezplatna edukacja?

    Gdzie ty zyjesz??!! Darmowa edukacja od ponad 10 lat w tym jest
    absolutna fikcja.

    > Czy moge dajmy na to nie nosic
    > ksiazek i czy nauczyciel moze karac w postaci negatywnych ocen?

    Brak ksiazek moze byc MSZ podstawa do uznania ucznia za
    nieprzygotowanego do lekcji.

    > Czy szkola ma prawo obciazac mnie obligatoryjnie kosztami - naprzyklad
    > organizacji 60lecia?

    MSZ - nie.

    > Jak rozumiem nauczyciel pomimo, ze jest urzednikiem panstwowym to nie
    > moze naprzyklad rekwirowac komorek?

    Odsylam do Regulaminu Szkoly. Poza tym - uwazam, ze powinno byc to
    uregulowane tak, jak w sadzie i na sali sadowej - absolutny zakaz.

    > Czy w ramach prawa do zachowania anonimowosci - moge zazadac od belfra,
    > aby ten zwracal sie do mnie w taki, a nie inny sposob(naprzyklad po
    > numerku z dziennika, albo po "ksywce" ;)))

    Nie istnieje prawo do zachowania anonimowosci - istnieje Ustawa o
    Ochronie Danych Osobowych - tamze odsylam.

    > Probowalem wyjasnic te niejasnosci, bo od strony prawa mam prawo
    > posiadac naprzyklad papierosy, gdziekolwiek chce - a status w mojej
    > szkole glosi, ze wnosic nawet nie wolno?!

    Generalnie - skoro, jak widac, masz dostep do internetu - odsylam do
    podstawowego narzedzia tejze sieci - czyli zaloz gogle i jedz.:)

    > Co do niektorych rzecyz przekonany jestem, ale raczej zalezy mi na
    > poradzie od profesjonalistow ;)))

    A tu dodam moj prywatny komentarz - wlasnie zaprezentowales poziom
    dzisiejszych "uczniow" - niech ktos za mnie zrobi, sprawdzi, niech mi
    powie - to sie zaczyna duuuzo wczesniej - "mamo, mnie sie nudzi - baw
    mnie, bo bede wrzeszczec" ....

    > Tak wiec, dzieki z gory...

    Prosze
    pzdr