  • 1. Data: 2005-10-05 16:36:54
    Temat: Ochrona patentowa
    Od: "Piotrek" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pewien produkt, wlasciwie rozwiazanie - zalozmy, ze rozwiazaniem jest
    proteza dla czlowieka i zalozmy, ze wynalazku tego nie ma jeszcze w ogole ;-)

    Mam pytanie w zwiazku z tym:
    1) czy mozna opatentowac sama wizje protezy, jako czlowieka poruszajacego sie na
    sztucznej nodze, czy...
    2) sama proteze - jej konstrukcje, etc.

    Jesli 1) to byloby milo, jednak jesli 2) to czy ktokolwiek wezmie moja proteze
    do reki, wymieni jakis element, badz cos doda, zrobi to idealnie na wzor... czy
    jest to naruszeniem patentu?

    Jak sie przed tym bronic? Przed podrobkami... ktore wizualnie wygladaja zupelnie
    inaczej, ale sama wizja 'czlowieka z proteza' pozostaje?

    Patrzylem na strony Urzedu Patentowego, ale nie umiem znalezc odpowiedzi na moje
    pytanie.

    Dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-10-06 08:29:37
    Temat: Re: Ochrona patentowa
    Od: "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam pytanie w zwiazku z tym:
    > 1) czy mozna opatentowac sama wizje protezy, jako czlowieka poruszajacego

    Takie rozwiazanie juz sa wiec pewnie sie nie da.

    > 2) sama proteze - jej konstrukcje, etc.

    Musisz w zgloszeniu patentowym wymienic czym konkretnie twoje
    rozwiazanie sie charakteryzuje i te elementy sa chronione patentem.
    Np. maszyna do szycia miala opatentowana igle z dziurka przy ostrym koncu.

    Krzysiek Rudnik

  • 3. Data: 2005-10-09 18:10:08
    Od: e...@p...onet.pl

    > Musisz w zgloszeniu patentowym wymienic czym konkretnie twoje
    > rozwiazanie sie charakteryzuje i te elementy sa chronione patentem.
    > Np. maszyna do szycia miala opatentowana igle z dziurka przy ostrym koncu.

    W takim razie pozostaje mi wizyta u prawnika i zastanowienie sie jakiz to
    element mojego wynalazku jest specyficzny ;-) Dziekuje i pozdrawiam :)

    Piotrek