  • 1. Data: 2006-11-11 18:34:17
    Temat: Szef nie wyplaca ostatniej pensji
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    Witam szanowne grono.
    Zlozylem wypowiedzenie umowy o prace z 2-tygodniowym
    wyprzedzeniem (mialem taka klauzule na umowie).Tak sie zlozylo
    ze miesiac wczesniej poklocilem sie z szefem o sprawy firmowe oraz
    platnosci gdyz dotychczas byly wyplacane "do reki". Dal mi do podpisania
    klauzule ze obecnie wyplata bedzie wyplacana na konto. Zgodzilem sie i
    po kilku dniach zlozylem wypowiedzenie umowy o prace. Dzisiaj jest 11
    listopada, sobota, a na koncie nie ma pieniedzy. Rozmawialem z szefem i
    powiedzial ze nie przeleje mi pieniedzy dopoki nie przyjde i nie
    przeprosze go na pismie
    oraz slownie za wczesniejsza sprzeczke. Tak sie sklada ze odchodzac
    doslownie "rozwalilem" mu firme, gdyz bylem odpowiedzialny za wszystko.
    W tej chwili szef z zawisci zada ode mnie przeprosin. Nie mam zamiaru
    go przepraszac, ale jednak pieniadze chcialbym odzyskac. Czy jest jakis
    sposob na to? Czy mozna udac sie do sadu pracy i jak to powinno
    wygladac? Czy poniose jakies koszty i ewentualne konsekwencje tego?
    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2006-11-11 18:42:22
    Temat: Re: Szef nie wyplaca ostatniej pensji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ej552f$5cv$1@news.onet.pl ELCO <t...@n...pisz.pl>
    pisze:

    > Czy jest jakis sposob na to?
    Tak, sądowny.

    > Czy mozna udac sie do sadu pracy i jak to powinno wygladac?
    Najpierw wezwij gnojka na piśmie do wypłaty zaległego wynagrodzenia wraz z
    odsetkami (zadbaj o dowód dostarczenia pisma). Potem zgromadzenie dowodów
    (np. potwierdzony wyciąg z konta) i pozew do SP.

    > Czy poniose jakies koszty i ewentualne konsekwencje tego?
    Pracownik nie ponosi kosztów pozwu składanego w pierwszej instancji
    (wprawdzie nie sądzę, ale mogło się coś zmienić, jesli tak niech mnie ktoś
    poprawi).

    Jotte

  • 3. Data: 2006-11-11 18:50:44
    Od: "zenek" <...@z...zz>

    Użytkownik "ELCO" <t...@n...pisz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposob na to? Czy mozna udac sie do sadu pracy i jak to powinno wygladac?
    > Czy poniose jakies koszty i ewentualne konsekwencje tego?

    Witam!

    Myślę ,że trzeba zacząć spokojnie - napisać pismo z żądaniem przelania
    wynagrodzenia (wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od chwili powstania
    zobowiązania) na konto w związku z umową o pracę i napisać ,że w przeciwnym
    wypadku skierujesz sprawę do sądu pracy - z poinformowaniem ,że wtedy do
    zapłaty dojdą również koszty sądowe i adwokackie. Oczywiście list polecony
    z potwierdzeniem odbioru. Daj termin powiedzmy 1 tygodniowy. Jeśli dalej nie
    będzie efektu - napisz pozew do sądu pracy.

    Nie jestem prawnikiem ale kilka spraw w sądzie pracy mam za sobą :)

    Pozdro
    zenek

  • 4. Data: 2006-11-11 19:49:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ELCO" <t...@n...pisz.pl> napisał w wiadomości

    Skoro już prosiłeś, to ja bym po prostu teraz poprosił Państwową inspekcje Pracy
    o pomoc i tyle. W ostateczności zostaje Ci pozew do sądu pracy, który też nie
    jest jakimś wielkim problemem. Wzywanie na piśmie - moim zdaniem - ma sens, o
    ile istnieje realna szansa, ze dłużnik przykładowo zapomniał o zobowiązaniu.
    czasem od istnienia wezwania uzależniona jest określona "ścieżka" postępowania.

  • 5. Data: 2006-11-11 22:11:31
    Temat: Re: [OT] Szef nie wyplaca ostatniej pensji
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *zenek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nie jestem prawnikiem ale kilka spraw w sądzie pracy mam za sobą :)

    Tacy są najgorsi ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 6. Data: 2006-11-11 22:22:10
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Tacy są najgorsi ;-)

    Raczej najlepsi!!!

    +inż.lewa+

  • 7. Data: 2006-11-14 22:22:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jotte wrote:
    > wypłaty zaległego wynagrodzenia wraz
    > z odsetkami (zadbaj o dowód dostarczenia pisma). Potem zgromadzenie
    > dowodów (np. potwierdzony wyciąg z konta)

    Wyciągu z konta firmy raczej nie dostanie, a wyciąg z własnego jest w
    myśl art. 6 kc zbędny.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-11-14 22:42:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ejdfjp$l53$3@inews.gazeta.pl Paweł Sakowski

    > Wyciągu z konta firmy raczej nie dostanie, a wyciąg z własnego jest w
    > myśl art. 6 kc zbędny.
    Pracownik może nie, ale sąd tak. Poza tym sprawy z zakresu stosunku pracy
    rozpatruje się zasadniczo na gruncie prawa pracy.
    Aby pracodawca mogł dokonywać wypłaty wynagrodzenia drogą bezgotówkową
    (przelew) pracownik musi (właść. może, nie - musi) wyrazić na to zgodę na
    piśmie podając nr konta, na który przelewy maja być dokonywane. Łacznie z
    umową o pracę wyciąg taki stanowić może dowód (w każdym razie nie
    zaszkodzi).

    Jotte

  • 9. Data: 2006-11-17 13:00:04
    Od: "TM" <t...@a...pl>

    Dokładnie tak. Można poprosić PIP o pomoc i nawet zastrzec swoje dane do
    wiadomości Inspekcji. Zostanie przeprowadzona kontrola, pracodawca zostanie
    ukarany i zobowiązany do natychmiastowego uregulowania zaległości. Może się
    okazać, że skutkuje również telefoniczne zgłoszenie do PIP, ale chyba
    najlepiej na piśmie. Wszelkie informacje - http://www.pip.gov.pl/
    Pozdr
    TM