  • 1. Data: 2006-11-11 17:24:04
    Temat: SPADEK - pytanie do obeznanych w temacie
    Od: "Zbignief" <f...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, może ktoś będzie umiał mi pomóc.
    Moja Babcia ma działkę, gdy ją kupowała w latach '50 zapisano że 3/4 jest jej
    własnością a 1/4 jest własnością Dziadka. Dziadek zmarł już 30 lat temu. Teraz
    babcia chce działkę przepisać swoim dzieciom ale jakoś musi załatwić kwestię
    tej 1/4 która była własnością Dziadka (Dziadek był mężem Babci do śmierci).
    Czy ktoś wie jak sie za tę sprawę zabrać? Jakie dokumenty trzeba złożyć
    (warszawa) i gdzie, ewentualnie gdzie szukać informacji na ten temat.
    Będe bardzo wdzięczny za pomoc.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-11 17:44:23
    Temat: Re: SPADEK - pytanie do obeznanych w temacie
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "Zbignief" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz
    > babcia chce działkę przepisać swoim dzieciom

    Babcia nie moze przepisac dzialki, ale swoja cześc działki bo po smierci
    dziadka jego spadkobiercami sa zarowno zona jak i wszystkie dzieci dziadka
    (nawet te, ktorych matka nie byla babcia, jesli oczywiscie takowe sa).
    Zakladajac oczywiscie ze dziadek nie zostawil testamentu

    Angie

  • 3. Data: 2006-11-11 17:50:04
    Od: "Zbignief" <f...@p...onet.pl>

    Właśnie o to chodzi żeby to załatwić żeby całość działki została przekazana
    dzieciom. Rozumiem że musi w tym celu być przeprowadzone postępowanie spadkowe
    dotyczące tej 1/4 działki. Dziadek miał dwójkę dzieci z Babcią (poza tym
    żadnych:). W sprawie tych "ruchów" własnościowych jest w rodzinie zgoda chcemy
    to jak najszybciej załatwić tylko nie wiem gdzie takie sprawy się załatwia i
    jakie dokumenty są potrzebne.

  • 4. Data: 2006-11-11 18:58:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Zbignief napisał(a):
> [...]
    > to jak najszybciej załatwić tylko nie wiem gdzie takie sprawy się załatwia i

    złożyć w sądzie rejonowym właściwym dla ostatniego miejsca zamieszkania
    dziadka wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, opłacić go opłatą sądową
    50 zł, dołączyć skrócony odpis aktu zgonu dziadka, aktu jego małżeństwa
    z babcią i aktów urodzenia dzieci (ewentualnie małżeństwa jeśli któreś z
    dzieci zmieniało nazwisko)
    poczekać na wezwania na rozprawę
    wzory i więcej informacji:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/tytulo
    wa.html

    KG

  • 5. Data: 2006-11-12 13:14:18
    Od: "Zbignief" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > 50 zł, dołączyć skrócony odpis aktu zgonu dziadka, aktu jego małżeństwa
    > z babcią i aktów urodzenia dzieci (ewentualnie małżeństwa jeśli któreś z

    Dzięki! O takie info mi właśnie chodziło :)).
    A wiadomo ile będzie trzeba zapłacić od tego podatku? Słyszałem coś że od
    nowego roku nie będzie już tego podatku i warto zaczekać.