  • 1. Data: 2017-11-22 17:34:58
    Temat: Szantaz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czasem sie slyszy jak to policja zatrzymuje szantazyste ...
    a to jest karalne u nas ? Na podstawie którego artykulu ?

    Taki zwykly przypadek mam na mysli - zaplac, albo zona sie dowie o
    kochance,
    bo inne to moga miec jakies elementy karalne z innych paragrafow.

    J.

  • 2. Data: 2017-11-22 17:53:25
    Temat: Re: Szantaz
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-22 o 17:34, J.F. pisze:
    > Taki zwykly przypadek mam na mysli - zaplac, albo zona sie dowie o kochance,

    115 kk.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-11-22 18:34:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >115 kk.

    A konkretniej ?
    Bo najbardziej pasuje mi par 1 :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-11-22 18:50:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-22 o 18:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A konkretniej ?
    > Bo najbardziej pasuje mi par 1 :-)

    Przeczytałeś?

    Nie znalazłeś nic o groźbie?

    Litości, to nie przedszkole. Zakładam, że dyskutant umie czytać.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-11-22 19:27:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przeczytałeś?
    >Nie znalazłeś nic o groźbie?
    >Litości, to nie przedszkole. Zakładam, że dyskutant umie czytać.

    Znalazlem, ale
    "§ 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190,
    jak i groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia
    wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej;
    nie stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli
    ma ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem"

    W art 190
    "Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub
    szkodę osoby najbliższej"
    i czy poinformowanie zony z kim sie maz zadaje jest przestepstwem ?

    Z kolei o grozbie bezprawnej w KK sporo ... ale w kontekscie "kto w
    celu osiagniecia korzysci majatkowej" to nie widze :-)

    Przekazanie pewnej kwoty mozna by pewnie podciagnac pod art 191, ale
    IMO sie nam koło zapetla - czy to grozba bezprawna.

    J.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-11-22 21:28:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-22 o 19:27, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Przekazanie pewnej kwoty mozna by pewnie podciagnac pod art 191, ale IMO
    > sie nam koło zapetla - czy to grozba bezprawna.

    Gdzie masz pętle? Definicja dla naszego przypadku jest prosta, sam ją
    powyżej zacytowałeś:

    "Groźbą bezprawną jest groźba rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci

  • 7. Data: 2017-11-22 23:00:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Nov 2017 21:28:33 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Gdzie masz pętle? Definicja dla naszego przypadku jest prosta, sam ją
    > powyżej zacytowałeś:
    >
    > "Groźbą bezprawną jest groźba rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci
    > zagrożonego lub jego osoby najbliższej"

    Powiedzenie zonie to rozgloszenie ?

    Bo jak ktos grozi np opublikowaniem nagich zdjec, to owszem - i
    uwlacza, i przestepstwo stanowi.

    J.

  • 8. Data: 2017-11-22 23:02:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-22 o 23:00, J.F. pisze:

    > Powiedzenie zonie to rozgloszenie ?

    Powiedzenie - nie. Groźba powiedzenia, jeśli ktoś nie zapłaci - tak.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-11-22 23:05:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > "Groźbą bezprawną jest groźba rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci
    > zagrożonego lub jego osoby najbliższej"

    Gdzie w przypadku powiedzenia żonie o kochance jest rozgłoszenie?

    Takie cos MZ nie podlega odpwoedzialności karnej., nawet z peiniędzmi w
    tle.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2017-11-22 23:31:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-11-17 o 17:34, J.F. pisze:
> [...]
    > kochance,
    > bo inne to moga miec jakies elementy karalne z innych paragrafow.

    Liwiusz już Ci wskazał artykuł, z którego się to robi w praktyce. Twoje
    wątpliwości w sumie są troszkę uzasadnione, tym nie mniej w praktyce
    uważa się, że do "rozgłoszenia" nie jest wymagane podanie tego do
    powszechnej wiadomości. "Rozgłoszenie" żonie, to też rozgłoszenie.

    Przeważnie kłopotem w ściganiu bywa przełamanie lęku ofiary przed tym,
    że powiadomienie organów ścigania o szantażu w sumie spowoduje
    "rozgłoszenie" tej informacji. Ale jeśli dojdzie do przełamania, to już
    reszta bywa prosta.