  • 1. Data: 2003-01-09 21:28:20
    Temat: Studniówkowe bydło
    Od: "LewY" <l...@o...pl>

    Witam grupowiczow!

    Zaczne od zaznaczenia, ze problem przedstawiony ponizej
    jest dosc pilny (termin: 11/01/2003).

    Wyobrazmy sobie studniowke. >Jacys< blizej nieokresleni
    rodzice na kolejnym zebraniu przedstudniowkowym decyduja
    ze kazdy uczen, ktory bedzie chcial wejsc na studniowke
    bedzie mial przybita pieczatke w okolicy ramienia (lub
    nawet na ramieniu :P)...

    Nie mam za bardzo pomyslu ku czemu ma to sluzyc - domyslam
    sie jedynie, ze jak ktos wyjdzie sobie na zewnatrz i bedzie
    chcial wejsc to musi byc zidentyfikowany. Rodzice wpadli
    na pomysl, ze bedzie identyfikowany wlasnie po tej pieczatce.
    Moje pytanie retoryczne brzmi: po co? przeciez kazdy dostal
    imienne zaproszenie, co juz w polaczeniu np. z dowodem
    osobistym stanowi wystarczajacy dowod "ze ja to ja".

    Pytanie nieretoryczne:
    Czy w ogole mozna wydac takie zarzadzenie i czy to nie
    kloci sie z polskim prawem? Jak to sie ma do
    art. 41 pkt 1 Konstytucji RP:
    "Każdemu zapewnia się nietykalność osobistą i wolność osobistą.
    Pozbawienie lub ograniczenie wolności może nastąpić tylko na
    zasadach i w trybie określonych w ustawie."

    Czy moge postraszyc rodzica/agencje ochrony zabezpieczajaca
    studniowke policja? prokuratorem? a moze przygotowac sobie
    juz dokument "zawiadomienie o zamiarze popelnienia przestepstwa"
    z pustym miejscem do wpisania?

    Bylbym bardzo wdzieczny za szybka odpowiedz.

    pzdr,
    LewY

  • 2. Data: 2003-01-09 21:53:13
    Temat: Re: Studniówkowe bydło
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "LewY" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie jedynie, ze jak ktos wyjdzie sobie na zewnatrz i bedzie
    > chcial wejsc to musi byc zidentyfikowany.

    Sądzę, że chodzi o zabezpieczenie sie przed nieproszonym "bydłem" z miasta -
    bez stempelków. Nie wiem, czy to jest legalne, ale w interesie bawiących się
    na studniówce.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-01-10 08:45:07
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "LewY"
    > ze kazdy uczen, ktory bedzie chcial wejsc na studniowke
    > bedzie mial przybita pieczatke w okolicy ramienia (lub
    > nawet na ramieniu :P)...

    lepszym pomyslem ktory stosują w Disneylandzie pod Paryżem jest stempelek na
    wierzchu dłoni (lub na ramieniu) ale dawany tylko tym, ktorzy chcą wyjść na
    chwilę a nie na dzien dobry kazdemu wchodzącemu.
    Wychodzący nie wyniesie ilus zaproszen dla kolegow bo wie ze tylko on wróci
    ;-))
    *** blad ***
    PS tamte stempelki były robione niewidocznym tuszem, który ujawniał sie
    dopiero w poromieniach lampy ultrafioletowej

  • 4. Data: 2003-01-10 12:07:37
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > Pozbawienie lub ograniczenie wolności może nastąpić tylko na
    > zasadach i w trybie określonych w ustawie."

    Przecież nikt cię nie zmusza a więc odpada ograniczenie wolności.Będziesz
    mógł korzystać z wolności do woli tyle że na zewnątrz;)))

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 5. Data: 2003-01-10 22:57:08
    Od: "LewY" <l...@o...pl>

    > Jeśli to nie jest pytanie czysto teoretyczne (naukowe) to proponuję wizytę
    > psychiatry, albo siedzenie w domku w czasie studniówki i nie psucie zabawy
    > normalnym ludziom. Jest dużo poważniejszych rzeczy które ograniczają nasze
    > życie, np. pieniądze ....................

    A ja polecałbym więcej szacunku dla prawa.

    pzdr,
    LewY

  • 6. Data: 2003-01-11 09:45:47
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A ja polecałbym więcej szacunku dla prawa.

    A dla lewa nie?To dyskryminacja.Konstytucja zapewnia równość;)))

  • 7. Data: 2003-01-11 10:06:36
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <avkr8b$9tc$2@http.ptc.pl> LewY napisał(a):
> [...]
    > Pozbawienie lub ograniczenie wolności może nastąpić tylko na
    > zasadach i w trybie określonych w ustawie."

    Nie kłóci się, bo masz prawo nie iść na studniówkę i będziesz nadal
    nietykalny i wolny osobiście.

    Co innego gdyby ktoś chciał ograniczać Ci wolność do chodzenia po
    ulicy albo do pobytu we własnym domu, natomiast tak samo, jak
    ktoś może nie wpuścić Cię do lokalu bo nie chcesz zapłacić/masz
    adidasy, tak samo ktoś może nie chcieć Cię wpuścić na studniówkę,
    bo nie masz pieczątki. I tyle.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 8. Data: 2003-01-11 10:48:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    No to zastosowali konstytucję wprost. Równo każdemu bili te pieczątki. Choć
    swoją drogą, uważam że to uwłacza człowiekowi. Obrączkując go w ten sposób
    zrównali z bydłem. Tyle, że w obawie przed odszkodowaniem bydłu się znak
    wypala, a oni ograniczyli się do pieczątki. Dostrzegam tu pewne przejawy
    humanitaryzmu.

  • 9. Data: 2003-01-11 12:03:41
    Od: "LewY" <l...@o...pl>

    > No to zastosowali konstytucję wprost. Równo każdemu bili te pieczątki.
    Choć
    > swoją drogą, uważam że to uwłacza człowiekowi. Obrączkując go w ten sposób
    > zrównali z bydłem.

    No cóż... macie rację - nie chcę iść na studniowkę - nie muszę,
    ale mnie przeraża coś innego... około 400 osób milczaco da sobie
    przybić na ciało tą pieczatkę i nawet słówka nie piśnie "bo
    tak kazali", natomiast tylko 1 osoba ma coś przeciwko, bo uważa
    że to uwłacza jej godności... coś tu jest jednak nie tak...

    > Tyle, że w obawie przed odszkodowaniem bydłu się znak
    > wypala, a oni ograniczyli się do pieczątki. Dostrzegam tu pewne
    > przejawy humanitaryzmu.

    Hehe... cóż za optymistyczny akcent na końcu :)

    pzdr,
    LewY

  • 10. Data: 2003-01-11 12:29:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > No cóż... macie rację - nie chcę iść na studniowkę - nie muszę,
    > ale mnie przeraża coś innego... około 400 osób milczaco da sobie
    > przybić na ciało tą pieczatkę i nawet słówka nie piśnie "bo

    Chcą się zabawić;)))

    >natomiast tylko 1 osoba ma coś przeciwko, bo

    nie umie tańczyć???;))