  • 1. Data: 2003-01-09 20:50:27
    Temat: Bardzo problemowy Peugeot 307
    Od: "Meloff" <m...@m...alte.pl>

    Witam.

    Od poczatku uzytkowania Peugeota 307 HDi mam duze problemy z pojazdem.
    Po 14 ( słownie: czternastu) nieudanych probach naprawy w serisach -
    samochód
    jest nadal niesprawny (gasną zegary i kontroli pojadu ... błedy air-bagu,
    radia, komputera ...)
    Samochod zakupilem na firmę - i musiałem podpisa warunki umowy,
    w których zrezygnowałem z rękojmi. Awarie zaczęły sie od 2 dnia uzytkowania.

    Prosze o poradę, co w takim przypadku mogę zrobić - wysłałem listy do
    sprzedawcy
    i producenta o zwort pieniedzy lub wymianę na samochód nowy - wolny od wad.
    Lecz nie liczę mna pozytywna odpowiedz. Po mojej pierwszej pisemnej
    interwencji
    otzrymałem list od sprzedawcy, ze samochód mogłem sobie sprawdzic przed
    odbiorem,
    od od producenta ze musza sprawę zbadać.
    Wyminiono juz kilkanasci części a samochód jest dalej niesprawny,
    - termin gwarancji minął 4 stycznia 2003r,

    pozdrawiam i prosze o pomoc

    Melon

  • 2. Data: 2003-01-09 23:26:39
    Temat: Re: Bardzo problemowy Peugeot 307
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Meloff napisa_(a):
    > Wyminiono juz kilkanasci części a samochód jest dalej niesprawny,
    > - termin gwarancji minął 4 stycznia 2003r,

    Przy gwarancji (o ile nie ma innych postanowień w umowie) liczy się
    moment ujawnienia się wady, jeśli możesz wykazać, że było to w czasie
    jej trwania to roszczenia przedawniają się na zasadach ogólnych (3
    lata).

    KG

  • 3. Data: 2003-01-10 07:28:33
    Od: "Meloff" <m...@m...alte.pl>

    ok ... tylko nie wiem czy mam dalej jezdzic niesprawnym pojazdem
    (w/g mnie zagraza on zdrowiu-zyciu pasazerow)
    moze powolac niezaleznego eksperta - ktory przedstawi wyniki w sadzie
    czy poprostu udac sie do dobrego adwokata ....

    Meloff

  • 4. Data: 2003-01-10 08:42:41
    Od: "Meloff" <m...@m...alte.pl>

    wazna jest pieczątka adwokata czy sam list?
    (bo juz wyslalem 2 listy)

  • 5. Data: 2003-01-10 08:52:47
    Od: "Piotrus" <p...@d...com.pl>

  • 6. Data: 2003-01-10 09:06:57
    Od: "Meloff" <m...@m...alte.pl>

    Moze opisze usterkowosc samochodu:

    wymiana czesci:

    -zagary (deska rozdzielcza)
    -BSI (komputer)
    -oprogramowanie
    -stacyjka
    -czujnik ABS
    -Antena (cały komplet z instalcją)
    -pilot
    -poszycie foteli (2)
    -podsufitka
    -schowek pod siedzeniem
    -zamek bagaznika
    -wyswietlacz
    -przelacznik Airbagu pasazera
    -plastik przy radiu (obudowa kokpitu)
    -i pewnie pare rzeczy o ktorych jeszcze nie wiem

    a do tego przez caly rok miałem awarie:
    wlacza sie kontrolka airbagu pasazera
    gasna zegary deski rozdzielczej
    awaria całego systemu Air Bag
    zaniki pradu
    dziwne napisy na wyswietlaczu (lub brak wyslwietlania niektorych pozycji)
    ogolne zacinanie - czyt. nie dzialanie (chwilowe) wielu urzadzen
    poprawiane 3 razy zmienione wczesniej poszycie siedzen
    naporawiano 3 razy zamek bagaznika - az wkoncu jak juz sie nie otwieral prz
    kilka dni to mi go wymienili
    reklamcja wstawienia szyby przedniej - musieli przeklejac

    razem 14 wizyt (a nawt liczac dokladniej 15) w 3 serwisach

    i pewnie jeszcze kilka/kilkanascie
    rzeczy o ktorych nie pamietam lub nie wiem

    a na dzien dziesiejszy:
    wlacza sie kontrolka airbagu pasazera
    gasna (lub sie wylaczaja w trakcie jazdy) zegary deski rozdzielczej
    zaniki pradu , dziwne napisy na wyswietlaczu (lub brak wyslwietlania
    niektorych pozycji)
    ogolne zacinanie - czyt. nie dzialanie (chwilowe) wielu urzadzen

    pozdrawiam
    Melon

  • 7. Data: 2003-01-11 11:07:40
    Od: "Baca" <b...@l...pl>

> [...]
    > -przelacznik Airbagu pasazera
    > -plastik przy radiu (obudowa kokpitu)
    > -i pewnie pare rzeczy o ktorych jeszcze nie wiem

    Jesli Ci wymienili te czesci to przeciez gwarancja na nie idzie od nowa.

    > pozdrawiam
    > Melon

    Baca

  • 8. Data: 2003-01-13 11:16:38
    Od: z...@p...onet.pl

    Nie jestem prawnikiem ale moim zdaniem zapis w umowie o uniewaznieniu rekojmii
    zupelnie nie ma sensu. Rekojmia przysluguje kazdemu na mocy prawa cywilnego i
    wydaje mi sie, ze umowa miedzy sprzedawca a Toba niczego w tym temacie nie
    zmienia. Chyba, ze sa jakies wyjatki jesli samochod byl zakupiony na firme ale
    bardzo w to watpie.

  • 10. Data: 2003-01-13 11:20:56
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    wredni i złosliwi prawnicy mówią w tym miejscu:
    "niezwykle interesujący postulat 'de lege ferenda'"

    i demonstrując wrednienbezczelniezimnouprzejmy uśmiech odsyłają do art. 558
    § 1 kodeksu cywilnego.