  • 11. Data: 2005-06-05 10:34:50
    Temat: Re: Straż pożarna a nieprawidłowo zaparkowany samochód
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Zaplaci ci z ubezpieczenia. No chyba, ze uszkodzenie bedzie z twojej
    > winy, np. nie przepuscisz samochodu na sygnale - to ty zaplacisz ze
    > swojego za uszkodzenia radiowozu, no i jeszcze dostaniesz mandat...

    To nie zawsze jest prawda.
    Pojazd uprzywilejowany nie moze sobie od tak wiechac na skrzyzowanie
    jesli ma czerwone swiatlo. Musi jednak zachowac szczegolna ostroznosc, a
    zdarzaja sie sytuacje kiedy wina zdarzenia drogowego lezy po stronie
    pojazdu uprzywilejowanego

    Jacek

  • 12. Data: 2005-06-05 10:40:53
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy [Sun, 5 Jun 2005 00:54:53 +0200]:

    > Czy wóz bojowy straży pożarnej pędzący do pożaru może
    > w majestacie prawa staranować nieprawidłowo zaparkowany
    > samochód osobowy ?

    Nie mam bladego pojecia czy ma, ale jesli ten samochod
    utrudnia mocno akcje to ja, jako mimo wszystko rowniez
    potencjalna ofiara pozaru, mam szczere przekonanie ze
    nie tylko powinien miec prawo zepchnac go w cholere do
    jakiegos rowu czy przestawic. Moim zdaniem, wlasciciel
    tegoz pojazdu powinien jeszcze oprocz tego solidnie
    beknac finansowo za glupote, w wyniku ktorej strazacy
    tracili cenne sekundy na uzeranie sie z jego samochodem.

    Kira

  • 13. Data: 2005-06-05 10:56:12
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    castrol wrote:

    > To nie zawsze jest prawda.

    Jak zawsze prawda jest taka, jaka ma byc :)

> [...]
    > jesli ma czerwone swiatlo. Musi jednak zachowac szczegolna ostroznosc, a
    > zdarzaja sie sytuacje kiedy wina zdarzenia drogowego lezy po stronie

    No ja to dokladnie tak rozumiem. Jesli wina lezy po stronie
    uprzywilejowanego, to za zniszczenie kogos placi
    policja/pogotowie/straz. Ale jesli sytuacja jest odwrotna, znaczy, nie z
    winy uprzywilejowanego ktos poniosl szkody, to dlaczego by mieli placic?
    Wiec sie zgadzamy :)

    --
    Gwiezdne Wojny - Epizod 3: Zemsta Sithów ....... http://tiny.pl/hknr
    William Gibson "Pattern recognition" ........... http://tiny.pl/hn3l

  • 14. Data: 2005-06-05 13:13:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Witiia wrote:

    > Ok, ale straż chyba poniesie wtedy koszty naprawy?

    A niby dlaczego?

  • 15. Data: 2005-06-05 19:56:11
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > beknac finansowo za glupote, w wyniku ktorej strazacy
    > tracili cenne sekundy na uzeranie sie z jego samochodem.

    Jakiś czas temu w tv był jakiś program o straży pożarnej. Konkretnie
    chodziło o akcje ratownicze wysokich wieżowców mając do dyspozycji drabiny
    sięgające do połowy wysokości bloku :(
    Była pokazana droga dojazdowa z tabliczką "droga pożarowa nie zastawiać" -
    Samochody były tak zaparkowane "różnie" po obydwu stronach tej dróżki że
    gość oplem sie nie mógł przecisnąć.
    Komentarz strażaka był taki, że w Polsce prawo zabrania torowania sobie
    drogi na siłę. Jeżeli straż (nie było mowy o policji czy pogotowiu) uszkodzi
    inny pojazd to KIEROWCA straży z własnej kieszeni płaci za naprawę. Mowa
    była dla porównania o chyba Wielkiej Brytanii (ale dokładnie nie pamiętam)
    że tam w takie miejsca jedzie najpierw wóz strażacki, który jest wstanie
    przetorować drogę. I tam nikt nie zwraca kosztów tym co źle stoją. Jeżeli
    stoją dobrze a zostaną staranowani - wtedy tak.
    To był program dokumentalny więc chyba prawdziwy. Jak się ma to do prawa
    obowiązującego -nie mam pojęcia.
    Zapamiętałem ten program bo dzień wcześniej szukałem w tym mieście miejsca
    do zaparkowania. Koszmar.

    --
    PawełJ

  • 16. Data: 2005-06-05 20:07:21
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    mariposa doux napisał(a):

> [...]
    > policja/pogotowie/straz. Ale jesli sytuacja jest odwrotna, znaczy, nie z
    > winy uprzywilejowanego ktos poniosl szkody, to dlaczego by mieli placic?

    Ale tutaj mowa o sytuacji na drodze, wiec w gre wchodzi rowniez kodeks
    drogowy i przepisy.

    Inna sytuacja jest natomiast usuniecie samochodu ktory blokuje dojazd do
    pozaru, albo zaparkowany jest przy hydrancie, najczesciej sie to konczy
    wlasnie wybiciem szyby i przestawieniem - przepchnieciem samochodu

    Jacek

  • 17. Data: 2005-06-05 21:43:37
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    castrol wrote:

    > Inna sytuacja jest natomiast usuniecie samochodu ktory blokuje dojazd do
    > pozaru, albo zaparkowany jest przy hydrancie, najczesciej sie to konczy
    > wlasnie wybiciem szyby i przestawieniem - przepchnieciem samochodu

    Ano tak. :)

    --
    Richard Paul Russo "SHIP OF FOOLS" ............. http://tiny.pl/h256

  • 18. Data: 2005-06-05 21:58:54
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-05 21:56, Użytkownik pawelj napisał:

    > Zapamiętałem ten program bo dzień wcześniej szukałem w tym mieście miejsca
    > do zaparkowania. Koszmar.

    Ale jest i druga strona medalu - gdyby u nas była wystarczająca ilość
    miejsc parkingowych, to człowiek nie musiałby parkować gdzie popadnie.

    --
    Witiia

  • 19. Data: 2005-06-05 22:09:02
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Witiia wrote:

    > Ale jest i druga strona medalu - gdyby u nas była wystarczająca ilość
    > miejsc parkingowych, to człowiek nie musiałby parkować gdzie popadnie.

    A trzeciej strony, to gdyby bylo mniej samochodow to problemu z
    miejscami tez by bylo mniej :)

  • 20. Data: 2005-06-06 15:56:26
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    castrol napisał(a):

    > Inna sytuacja jest natomiast usuniecie samochodu ktory blokuje dojazd do
    > pozaru, albo zaparkowany jest przy hydrancie, najczesciej sie to konczy
    > wlasnie wybiciem szyby i przestawieniem - przepchnieciem samochodu

    Znam lepszy motyw ;)

    Wybicie 2 szyb ... przeciągnięcie węża przez auto , a miejsce
    łączenia węży zostawia się w samochodzie ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200