  • 91. Data: 2009-07-02 18:55:03
    Temat: Re: Straż miejska - korespondencja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:h2ie1j$m9s$1@node1.news.atman.pl...

    > ale tak samo nieprawidłowe ustawienie fotoradaru moze w pewnych
    > przypadkach zwiekszac "skutecznosc" wylapywania
    > Nie mozemy tego ocenic.
    > Zakladam np. ze jest jakies pokretlo ktorym ustawia sie jak daleko jest
    > radar od jezdni. Im dalej tym wiekszy jest blad metody (pojazdy nie jada
    > na radar tylko przed siebie a radar maja z boku, im sa dalej tym blad
    > mniejszy, im sa blizej tym blad wiekszy, im dalej radar od jezdni i toru
    > jazdy pojazdu tym blad wiekszy). Wystarczy zatem ustawic radar tak aby
    > ten blad byl duzy i juz mozna lupic kierowcow.

    Mniej więcej w ostatnich klasach podstawówki jest trygonometria. Wiem, nie
    ma zakazu pisania na grupy przez dzieci, więc wyjaśnię po raz kolejny.
    Radar zasadniczo mierzy prędkość ku niemu lub od niego. Prędkość zmierzoną
    przez radar Vr, dla samochodu jadącego z prędkością V opisuje wzór:

    Fr = F cos a

    Gdzie a - kąt pomiędzy kierunkiem jazdy pojazdu a kierunkiem pomiaru.
    Ponieważ jak wiadomo poza sytuacjami bojowymi cosinus kąta nigdy nie ma
    wartości większej od 1, więc faktyczna prędkość pojazdu jest zawsze większa
    od zmierzonej przez radar. Jak łatwo zauważyć, im dalej radar stoi od osi
    jezdni, tym kąt a jest większy, a tym samym prędkość zmierzona spada przy
    tej samej prędkości pojazdu. W granicznym przypadku, gdy radar stoi bardzo
    daleko od osi jezdni zmierzona przez niego prędkość zmierza do 0.

    > Zakładam, ze taki Fotoradar musi brac poprawke na kat pomiaru,Zakładam
    > tez
    > tez nie moze dokonywac pomiaru gdy auto jest zbyt blisko gdyz bla jest za
    > duzy. Wystarczy, ze idiota ustawia go niezgodnie z instrukcja i juz jest
    > blad.
    > Icek

    Błedne założenie. Radar mierzy prędkości pojazdu w odległości mniej więcej
    100 metrów od miejsca ustawienia. Daje to błąd na korzyść kierującego rzędu
    góra 5 promili. Po co to korygować?

  • 92. Data: 2009-07-02 21:14:00
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > SM "trochę" lepiej niż kierowca wie,
    Niekoniecznie.
    > jaki wycinek drogi obejmuje pomiar dokonany danym radarem.
    To może wiedzieć.jednak nie wie z jaką prędkością poruszają sie oba pojazdy.
    Dla prekości np 40 km/h ten wycinek będzie trochę inny niż dla 240 .
    Uściślając wycinek będzie ten sam ale zdjęcie niekoniecznie musi pokazywać
    właściwy pomiar jeżeli w chwili pomiaru w kadrze były dwa samochody.

    > I pomimo tego, że na zdjęciu mogą być widoczne fragmenty nawet i kilku
    > pojazdów, to tylko jeden z nich, znajdujący się w konkretnym miejscu
    > zdjęcia, będzie tym, który został namierzony przez radar.
    Właśnie że nie do końca. Wszystko zależy od prędkości tego co zostało
    wycięte ze zdjęcia.

    --
    Pawełj

  • 93. Data: 2009-07-02 21:36:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2ia7q$bn3$1@news01.versatel.de Schweinchen
    <k...@i...de> pisze:

    > Oz w morde, ale podpasowales. Prawie to samo chcialem mu napisac. Jego
    > styl zakrawa juz na typowe Trollowanie.
    Styl jest mniej ważny, choć u niego faktycznie zdradza na wpół piśmiennego
    prostaka o niewielkim zasobie słownictwa i pojęć.
    Ale najważniejsza jest zawsze treść.
    A tu już mamy niezaprzeczalne oznaki debila.

    --
    Jotte

  • 94. Data: 2009-07-02 21:39:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1k4akl3tfe9fd$.1e8a3076s50ht.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > masz poziom intelektualny pasujący idealnie do
    > takiego zajęcia. (czyt. jesteś betonem a nie balonem) :)
    Nie jest betonem.
    Beton jest pożyteczny.

    --
    Jotte

  • 95. Data: 2009-07-02 21:45:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2iejv$me0$1@node1.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > statystyki nie mam ale zakladam, ze 99% konczy sie skazaniem ;)
    Nie zakładaj i nie prorokuj.
    Zostaw to idiotom pokroju Nostradamusa.

    --
    Jotte

  • 96. Data: 2009-07-02 21:48:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Ale na tym zdjęciu nie ma więcej, niż jednego auta. Jest jedno auto w
    > całości i być może niewielki fragment innego. Nawet jeśli ten fragment
    > byłby widoczny, to trudno zakładać, że akurat ten kawałeczek auta był
    > namierzony przez radar. Właśnie z tego względu, ze pomiar z reguły
    > dotyczy środka kadru.

    Widziałem zdjęcia z fotoradarów gdzie był fragment jednego auta... i nic
    więcej.

    > Masz jakieś wsparcie oprócz teorii, że SM i policja oszukuje?

    To jest Twoja teoria, znowu przypisujesz mi jakieś swoje projekcje.

    > Nikt przy zdrowych zmysłach oglądając zamieszczone tu zdjęcie nie
    > dojdzie do wniosku, że radar mierzył prędkość auta, które na zdjęciu
    > może być ukryte pod zaciemnionym fragmentem i widoczne co najwyżej w
    > postaci skrawka karoserii, natomiast uwidoczniony w centralnym punkcie
    > samochód jechał z dozwoloną szybkością.

    Dlaczego nie? Wystarczy, że straszak źle skonfigurował fotoradar i mogło
    tak właśnie być.

    --
    cokolwiek

  • 97. Data: 2009-07-02 22:05:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > A tu już mamy niezaprzeczalne oznaki debila.

    Łosiu, nie wysilaj się już tak, bo ci w końcu szwy w zwieraczach puszczą.
    To, że na każdym kroku będziesz się mnie czepiał i usiłował mnie zgnoić,
    naprawdę nie spowoduje, że zmieni się Twój wizerunek w oczach wieloletnich
    rzeszy użytkowników netu, którzy od lat wiedzą, że tak naprawdę
    reprezentujesz sobą jedno wielkie łajno.

  • 98. Data: 2009-07-03 01:08:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > A tak z lekka off-topic
    > Rozumiem, że to pole żyta oznacza, że byłes w terenie zabudowanym? :-)

    Pewnie tak, zabudowanym żytem, drzewami i drogą.

    --
    cokolwiek

  • 99. Data: 2009-07-03 07:43:01
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał

    > ale tak samo nieprawidlowe ustawienie fotoradaru moze w pewnych
    > przypadkach
    > zwiekszac "skutecznosc" wylapywania

    Może, jeśli ustawiony jest z głową. Natomiast zakładając, że omawiany tu
    radar dokonuje pomiaru i robi zdjęcie w taki sposób, że auto w niewielkim
    zaledwie fragmencie widoczne jest z samego brzegu (co niewątpliwie utrudnia
    identyfikację), można wysnuć wniosek, że radar ustawiony został w sposób
    bezmyślny. Trzeba być zatem idiotą, żeby po kilku takich trefnych zdjęciach
    nie ustawić go w sposób prawidłowy. SM może reprezentuje wysoki poziom
    zdebilenia, ale akurat w kwestii parcia na kasę wykazują się sporym
    intelektem.

  • 100. Data: 2009-07-03 08:06:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Błedne założenie. Radar mierzy prędkości pojazdu w odległości mniej więcej
    > 100 metrów od miejsca ustawienia. Daje to błąd na korzyść kierującego
    rzędu
    > góra 5 promili. Po co to korygować?

    no wiec teraz policz jak przy 5 stopniowej (czyli bardzo waskiej) wiazce
    pomiarowej jaka szerokmosc ma ta wiazka 100 metrow dalej czyli w czasie gdy
    dokonywany jest pomiar. I zobaczysz, ze nie tylko srodek kadru jest mierzony

    Z racji takiej, ze blad metody wystepuje sadze, ze producent zalozyl wlasnie
    ze taki blad wystepuje. Jezeli zrobil poprawke na ten blad a radar bedzie
    zle ustawiony to poprawka moze powiekszac pomiar i zmierzona predkosc bedzie
    wieksza niz faktyczna.

    Sadze, ze pomiar dokonywany jest w odleglosci 20-25 metrow od fotoradaru a
    fotoradar moze stac nawet 10 metrow liczac odleglosc prostopadle od toru
    jazdy pojazdu. Jaki zatem bedzie blad ? ;)

    Icek