  • 1. Data: 2009-07-01 10:15:50
    Temat: Konkubent, zaprzeczenie ojcostwa.
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Mam pytanie, czy konkubent moze zadac zaprzeczenia dziecka ktore uznal?

  • 2. Data: 2009-07-01 11:14:15
    Temat: Re: Konkubent, zaprzeczenie ojcostwa.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie, czy konkubent moze zadac zaprzeczenia dziecka ktore uznal?

    a ile czasu minelo od narodzin?

  • 3. Data: 2009-07-01 11:38:00
    Od: m...@g...pl

    2 miesiace, sam chyba nie moze zlozyc wniosku bo nie jest mezem tak?

  • 4. Data: 2009-07-01 12:10:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    >2 miesiace, sam chyba nie moze zlozyc wniosku bo nie jest mezem tak?

    a co to ma do rzeczy, uznal dziecko, ale jak widac sie rozmysli, do pol roku
    mozna taki wniosek zglaszac, wiec przypuszczam ze moze

  • 5. Data: 2009-07-01 12:20:00
    Od: kuba <j...@g...com>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a co to ma do rzeczy, uznal dziecko, ale jak widac sie rozmysli, do pol
    > roku mozna taki wniosek zglaszac, wiec przypuszczam ze moze

    Tak jest, tylko że w znowelizowanym KRO nazywa się od jakichś 2 tyg.
    ustaleniem bezskuteczności uznania, patrz:
    Art. 78. § 1. Mężczyzna, który uznał ojcostwo, może wytoczyć powództwo o
    ustalenie bezskuteczności uznania w terminie sześciu miesięcy od dnia, w
    którym dowiedział się, że dziecko od niego nie pochodzi.

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2009-07-01 12:28:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    pytanie tylko czy to formalnosc, czy jak przy zaprzeczeniu rowniez wchodza w
    gre badania genetyczne

  • 7. Data: 2009-07-01 12:34:33
    Od: kuba <j...@g...com>

    szerszen pisze:

    > pytanie tylko czy to formalnosc, czy jak przy zaprzeczeniu rowniez
    > wchodza w gre badania genetyczne

    No na pewno nie formalność, tylko normalne postępowanie cywilne
    procesowe i grę wchodzą wszystkie możliwe środki dowodowe z badaniem
    genetycznym włącznie.

    pozdrawiam
    kuba

  • 8. Data: 2009-07-01 13:27:24