  • 1. Data: 2008-08-20 15:37:46
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
    Od: skx <s...@g...com>

    januszek napisał(a):

    > Czy w tej umowie napisano, ze drzwi zostana wykonane/dopasowane
    > na indywidualne zamowienie czy tez sa to drzwi standardowe?

    Mam tylko faks i nie mogę rozczytać części z dokładnym opisem, ale pojawia
    się tam jakieś oznaczenie modelu tych drzwi, więc prawdopodobnie są to
    standardowe drzwi.
    A to ma znaczenie? Bo nic nie robili ani nawet nie mierzyli jeszcze. Nie
    mają danych, żeby te drzwi "skroić".

    --
    skx.

  • 2. Data: 2008-08-20 15:45:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    skx napisał(a):

    > A to ma znaczenie? Bo nic nie robili ani nawet nie mierzyli jeszcze. Nie
    > mają danych, żeby te drzwi "skroić".

    Chodziło mi o określenie co jest przedmiotem Umowy bo:

    Art. 5.
    Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:

    [...]

    4) o prace budowlane,

    Więc jeżeli w Umowie jest napisane np, że przedmiotem umowy są "prace
    budowlane polegajace na..." to nie można wtedy skorzystać z tego okresu
    10-cio dniowego. W kazdym innym przypadku jak najbardziej,
    takie oswiadczenie trzeba zlozyc pisemnie i na pewno wzor podany na
    stronach federacjji konsumentow jest poprawny.

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 3. Data: 2008-08-20 15:49:42
    Od: skx <s...@g...com>

    januszek napisał(a):

    > Więc jeżeli w Umowie jest napisane np, że przedmiotem umowy są "prace
    > budowlane polegajace na..."

    Opis zaczyna się od "UMOWA -- ZLECENIE" i dalej (już odręcznie, więc
    chyba) "wymiana drzwi [nieczytelne]".

    > to nie można wtedy skorzystać z tego okresu
    > 10-cio dniowego. W kazdym innym przypadku jak najbardziej,
    > takie oswiadczenie trzeba zlozyc pisemnie i na pewno wzor podany na
    > stronach federacjji konsumentow jest poprawny.

    Jasne, że pisemnie, ale czy wysłanie poleconym jest OK?

    --
    skx.

  • 4. Data: 2008-08-20 19:51:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    skx napisał(a):

    > Jasne, że pisemnie, ale czy wysłanie poleconym jest OK?

    Czemu mialoby nie byc? btw: tylko sie upewnij, ze wymiana drzwi na pewno
    nie podpada pod uslugi budowlane :)

    j.

  • 5. Data: 2008-08-21 06:30:52
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    od kiedy wymiana drzwi jest pracą budowlana? jesli juz to usługą remontową

    Art. 5. Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:

    1) o charakterze ciągłym lub okresowym, zawieranych na podstawie oferty
    sprzedaży lub przez odwołanie się do ogłoszeń, reklam, cenników i innych
    informacji skierowanych do ogółu albo do poszczególnych osób, jeżeli
    konsument mógł uprzednio zapoznać się z treścią otrzymanej oferty lub
    informacji pod nieobecność drugiej strony umowy, a zarazem w tej ofercie lub
    informacji, jak i w umowie zastrzeżono prawo konsumenta do odstąpienia od
    umowy w terminie dziesięciu dni od dnia jej zawarcia,

    2) sprzedaży artykułów spożywczych dostarczanych okresowo przez sprzedawcę
    do miejsca zamieszkania konsumenta,

    3) powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego,
    o wartości przedmiotu umowy do równowartości 10 EURO,

    4) o prace budowlane,

    5) dotyczących nieruchomości, z wyłączeniem usług remontowych,

    6) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach emerytalnych,
    oraz reasekuracji,

    7) dotyczących papierów wartościowych oraz jednostek uczestnictwa w
    funduszach powierniczych i inwestycyjnych (usługi inwestycyjne).

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-08-21 06:33:10
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=75

    :)

  • 7. Data: 2008-08-21 07:59:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    witek67 napisał(a):

    > od kiedy wymiana drzwi jest pracą budowlana? jesli juz to usługą remontową

    Usluga remontowa moze byc takze praca budowlana ;) Wszystko zalezy czy
    remontuje sie tramwaj czy dom ;P

    W każdym razie mamy Ustawe z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo budowlane
    gdzie nasz drogi ustawodawca zdefiniowal "roboty budowlane" tak: "należy
    przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie,
    montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego".

    j.

  • 8. Data: 2008-08-21 08:32:40
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 08:30:52 +0200, witek67 napisał(a):

    > od kiedy wymiana drzwi jest pracą budowlana? jesli juz to usługą remontową

    Sama wymiana skrzydła drzwi to remont, ale wymiana z ościeżnicą to już może
    podpadać pod przebudowę.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2008-08-21 17:53:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote
    > Więc jeżeli w Umowie jest napisane np, że przedmiotem umowy są "prace
    > budowlane polegajace na..." to nie można wtedy skorzystać z tego okresu

    Zasadniczo się liczy nie tyle co jest napisane w umowie, a tylko co ona
    stanowi. O przedmiocie umowy nie można wnioskować jedynie po jej tytule. Nie
    może być tak, że ta sama usługa raz jest usługą budowlaną a raz jakąś inną,
    w zależności jak zatytułowano umowę.