    From: "Baczek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Straz Miejska - zatrzymywanie i kontrolowanie pojazdow
    Date: Wed, 20 Aug 2008 21:49:40 +0200

    Witam
    Widzialem, ze straznik miejski w mojej miejscowosci probowal zatrzymac
    pojazd. Podszedlem do niego spytac sie czy ma uprawnienia. On strasznie
    nerwowy, ze ma bo ma zezwolenie od komendanta powiatowego i moze nawet
    dokonywac kontroli drogowej (sprawdzac pojazd), na moje pytanie czy tak jak
    "drogowka" odparl, ze tak.
    Po powrocie do domu staralem sie znalezc jakis przepis, ktory uprawnia SM do
    kontroli, ale nie znalazlem (poza przypadkiem jak ktos jezdzi tam gdzie jest
    zakaz poruszania sie pojazdow itd).
    Napisalem email do pana komendanta SM z prosba o podanie podstawy prawnej,
    ale jakos strasznie zajety jest i w ciagu dwoch tyg nie dal rady mi odpisac.

    Czy faktycznie SM moze dokonywac zatrzymywania pojazdow i kontroli
    drogowych, czy facet mnie oklamal?