  • 21. Data: 2018-09-21 09:41:26
    Temat: Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > no i zrobiles, i sie okazuje, ze to nie ich krewny.
    >
    > I co teraz - rozkopac pozostale 99 grobow w poszukiwaniu ciala ?

    Teraz nie wiem, ale rozkopano wszystkie. Pewnie mozna było mniej, czy
    tez mieli aż takiego pecha, a może nie pecha?

    > No i o tym wlasnie pisze.

    > Ukaranie sprawcy morderstwa to chyba dosc istotne ?

    Bo niby sławetne ślady trotylu/bomby termobarycznej/parówek z Morlin
    miałyby byc na ciałach ofiar, gdy nie było ich gdzieindziej, czy jak
    miałoby się to przyczynić?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-09-21 10:12:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Robic te ekshumacje tak dlugo, az ci co chca zostana
    > potwierdzeni/znalezieni, a zostana nieruszone groby tylko tych,

    Jak wykryto "zamienione ciało" to nie dało się dojść jakie ciała zostały
    zamienione? Czyli w praktyce: po wykryciu ilu "podmian" prawa rodziny
    do szacunku dla zmarłego staje się _wyraźnie_ mniej ważne?
    To jest jak przeważnie w prawie czyli konflikt interesów i praw chronionych:
    jest sporawy obszar w którym różne osoby mogą różnie zdecydować co jest
    ważniejsze.

    > No i tak w ogolnosci, to czasem prokurator moze rodzine podejrzewac,
    > i co - rodzina sie sprzeciw, to nie bedzie mogl sprawdzic ?

    A Strasburg przepchnął "liberum veto" czy zasadę prawa do apelacji
    (rozpatrzenia przez inną instancje/sąd)?. Mi się decyzja Strasburga w
    tych konkretnych sprawach "nie podoba" ale jako zasada ogólna prawa do
    apelacji od decyzji o ekshumacji dla mnie jest zasadniczo słuszna.
    Mi się ciężko do tej decyzji ostro przypierdolić o ile będzie stosowana
    konsekwentnie wobec _każdego_ państwa objętego jurysdykcją Strasburską.

    Makiawelista by sprawdził w których krajach pod jurysdykcją ETPC nie ma
    prawa apelacji od decyzji o ekshumacji i wysmażył sprawy. Jakoś
    obstawiam (na 90%) że Polska nie jest jedyna.

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2018-09-21 11:21:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 00:13:13 +0200, Animka napisał(a):

    > Szczęśliwa bym była nawet z 5 tysięcy euro, bo nie mam nic!

    Skremuj się, spadkobiercy zarobią.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 24. Data: 2018-09-21 11:27:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 00:19:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > Powiedzmy ze podejmuje takie decyzje, 90%
    > protestuje, ale 10 jednak nie, sady polowe decyzji odrzucaja, a polowe
    > nie, i teraz sie okazuje, ze wsrod tych ekshumowanych sa dwie
    > pomylki.

    Przecie nikt tam nie szukał "pomyłek" tylko trotylu, bomby termobarycznej
    albo chociaż sztucznej mgły.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 25. Data: 2018-09-21 11:29:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 20 Sep 2018 16:53:33 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Co ziobrotura posiała, ziobrotura zbiera.

    Rachunek za to uiści suweren, podobnie jak za wszystkie parówki zjedzone
    przez podkomisję smoleńską.

  • 26. Data: 2018-09-21 11:37:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 08:39:04 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tak czy inaczej - PO d* dala, ze sekcji od razu nie zrobili ...

    Identyfikacja DNA wszystkich fragmentów ciał trwałaby miesiącami i jakoś
    sobie nie wyobrażam, żeby żoliborska inteligiencja była skłonna tyle czekać
    na wawelski pochówek.

    "Wiemy, że 75 na 96 ofiar katastrofy smoleńskiej zostało rozpoznanych przez
    rodziny. Te ciała były wystarczająco dobrze zachowane po wypadku, aby
    ustalić ich tożsamość. Potwierdzenie tego rzeczywiście mogło potrwać kilka
    dni.

    O wiele trudniejsze zadanie jest z ciałami rozczłonkowanymi. Specyfika
    katastrof lotniczych polega na tym, że ciała ofiar ulegają znacznej
    defragmentacji. To może być nawet ponad 1000 elementów szczątków rozsianych
    po miejscu katastrofy. Badania DNA to w gruncie rzeczy żmudna i ręczna
    robota. To oznacza, że trzeba zrobić tysiąc testów. Ich analiza polega na
    ręcznej pracy ekspertów.

    Tak postępowano z ofiarami omyłkowego zestrzelenia pasażerskiego samolotu
    malezyjskich linii lotniczych nad Ukrainą w lipcu 2014 roku. Na 298 ofiar w
    przeciągu miesiąca udało się potwierdzić genetycznie tożsamość 178 osób. A
    pracowało nad tym 150 biegłych. Operacja wymagała jednak powołania
    międzynarodowej grupy, bo cały zespół dochodzeniowy liczył 280 osób.
    Dopiero w grudniu 2014 roku skompletowano jedne z ostatnich ciał ofiar tej
    katastrofy. Mimo to eksperci wciąż poszukiwali fragmentów 6 ofiar. Cztery z
    nich zostały zidentyfikowane po roku. Nie udało się znaleźć szczątków dwóch
    osób."

    https://natemat.pl/209453,ekspert-dna

  • 27. Data: 2018-09-21 14:28:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >jakoś
    >sobie nie wyobrażam, żeby żoliborska inteligiencja była skłonna tyle

    Ale sekcja nie musi trwac tak dlugo, a material mozna zabezpieczyc do
    dalszych badan .

    Badania DNA jesli sie nie myle to robi sie dosc szybko - kwestia
    bodajze kilku godzin jesli nie trzeba namnazac materialu.
    Dluzej moze potrwa zdromadzenie materialu do porownan ... ale bylo na
    to pare dni.

> [...]
    >rodziny. Te ciała były wystarczająco dobrze zachowane po wypadku, aby
    >ustalić ich tożsamość. Potwierdzenie tego rzeczywiście mogło potrwać

    No te dwa najwazniejsze chyba sie dobrze zachowaly ...

> [...]
    >katastrof lotniczych polega na tym, że ciała ofiar ulegają znacznej
    >defragmentacji. To może być nawet ponad 1000 elementów szczątków

    No i ciekaw jestem ile z obecnych zarzutow na zamiane to sa wlasnie
    takie przypadki.
    W trumnie kawalki, z grubsza dobrane ...

> [...]
    >ręczna
    >robota. To oznacza, że trzeba zrobić tysiąc testów. Ich analiza

    O ile wiem, to duzo w tym polega na czekaniu na wynik elektroforezy.
    W tym czasie mozna inne obrabiac.

> [...]
    >pracowało nad tym 150 biegłych. Operacja wymagała jednak powołania
    >międzynarodowej grupy, bo cały zespół dochodzeniowy liczył 280 osób.

    Jak trzeba zebrac material porownawczy z kilku krajow ...

    A tu poszli na latwizne, i teraz maja problem ...

    J.

  • 28. Data: 2018-09-21 14:32:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Przecie nikt tam nie szukał "pomyłek" tylko trotylu, bomby
    >termobarycznej
    >albo chociaż sztucznej mgły.

    Alez oczywiscie ze szukal, bo jakby nie szukal, to by nie znalazl -
    szukajac trotylu nie analizuje sie DNA.

    Poza tym taka pomylka, to swietna woda na młyn PiS, wiec czemu nie
    szukac ?

    No i zdaje sie, ze pierwsze żądania wyszly od rodzin - czytali
    protokoly z sekcji i cos im sie nie zgadzalo.
    A ja cos tam pamietam z tamtych dni, jak to dziennikarze mowili, ze
    rzad czy prokurator mowil, ze tych trumien z Rosji nie wolno otwierac

    J.

  • 29. Data: 2018-09-21 14:42:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >rodziny
    >do szacunku dla zmarłego staje się _wyraźnie_ mniej ważne?

    No wyobraz sobie, ze w odkrywamy, ze w trumnie Kowalskiego nie lezy
    Kowalski.
    To gdzie go szukac ?
    Jest 99 innych trumien, w ktorych moze lezec. No powiedzmy ze polowa,
    bo z kobietą go chyba nie pomylili.

    Mozna sprobowac zidentyfikowac ciało, niech sie okaze ze to Nowak.
    To otwieramy trumne Nowaka ... jest spora szansa, ze tam Kowalski
    lezy, skoro sie starali zidentyfikowac, to moze oni byli podobni.

    A jak sie okaze, ze tam Kowalskiego tez nie ma ? No coz, po nitce do
    klebka.

    Ale znajdziemy na poczatku taka powiedzmy jedna zamieniona pare ...
    czy to nie powod, aby sprawdzic wszystkie ?

> [...]

    >A Strasburg przepchnął "liberum veto" czy zasadę prawa do apelacji
    >(rozpatrzenia przez inną instancje/sąd)?. Mi się decyzja Strasburga

    Zasade prawa do apelacji.

> [...]

    >ma
    >prawa apelacji od decyzji o ekshumacji i wysmażył sprawy. Jakoś
    >obstawiam (na 90%) że Polska nie jest jedyna.

    I niech sie Ziobro stara ... ale to nie KE, czy nie bedac strona w
    sprawie, moze do ETPC zglosic ?
    Za to przyda mu sie propagandowo ...

    J.

  • 30. Data: 2018-09-21 14:48:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Moze ktos przezyl i teraz trzymaja gdzies na Syberii, a byle jakie
    zwloki podrzucili dla rownego rachunku ..

    >daj namiary na dealera :-)

    Takie dziwne ?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Raoul_Wallenberg

    albo np takie
    https://tech.wp.pl/zdradzil-najwiekszy-sekret-izrael
    a-trzy-dni-pozniej-schwytal-go-mosad-616005586331865
    7a

    choc kto wie, ile w tym prawdy ... moze tylko sprytna prowokacja :-)

    J.