  • 1. Data: 2018-09-20 16:53:33
    Temat: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.reuters.com/article/us-poland-smolensk/p
    oland-breached-rights-with-exhumation-order-of-presi
    dential-plane-crash-victims-says-european-court-idUS
    KCN1M01ND
    > September 20, 2018
    > Poland breached rights with exhumation order of presidential plane crash victims,
    says European court

    > WARSAW (Reuters) - A European Court said on Thursday that the
    > exhumation of victims of a Polish Air Force plane crash had breached
    > the rights of two women [...]
    > The wives of the two victims complained that they were given no
    > opportunity to appeal the decision before the bodies were exhumed
    > without consent. [...]

    Co ziobrotura posiała, ziobrotura zbiera.
    Podobny wyrok "nie jest zbytnim zaskoczeniem" IMHO.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-09-20 18:36:21
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-20 o 16:53, A. Filip pisze:
> [...]
    KCN1M01ND

    > Co ziobrotura posiała, ziobrotura zbiera.
    > Podobny wyrok "nie jest zbytnim zaskoczeniem" IMHO.

    Fakt. Trudno było spodziewać się innego. Nie obarczałbym tu jednak winą
    prokuratury i sądów, bo takie po prostu ustanowiono przepisy. Nie ma
    możliwości odwołania się od decyzji o ekshumacji i nigdy nie było od co
    najmniej 1945 r. Nie pamiętam czy przewidywały ją kodeksy przedwojenne,
    a szczerze powiem - nie chce mi się sprawdzać.

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2018-09-20 19:05:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > od co najmniej 1945 r. Nie pamiętam czy przewidywały ją kodeksy
    > przedwojenne, a szczerze powiem - nie chce mi się sprawdzać.

    Widocznie dotąd nie wystąpił medialnie i politycznie nośny przypadek
    "średnio uzasadnionej" ekshumacji po latach. IMHO _po_ wszystkich
    Smoleńskich ekshumacjach 8 zamienionych ciał wystarcza do uzasadnienia
    ekshumacji wszystkich jak leci ofiar "zdarzenia". Tylko że liczy się
    jakie uzasadnienie było dostępne w chwili dokonywania ekshumacji wbrew
    życzeniom bliskich zmarłego.

    Jakoś jestem przekonany że nawet z apelacjami prokuratura by dostała
    zgody i na te ekshumacje choć "niekoniecznie" za pierwszym podejściem.
    <cynizm> Strasburg wiedział jak sobie obić dupę blachą. </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2018-09-20 22:05:45
    Od: p...@g...com

    Czyli jedynym zabezpieczeniem od zapędów politycznych pierdolcow jest kremacja.
    Zapamiętać.

  • 5. Data: 2018-09-20 22:33:22
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-20 o 22:05, p...@g...com pisze:
    > Czyli jedynym zabezpieczeniem od zapędów politycznych pierdolcow jest kremacja.
    Zapamiętać.

    Te osoby, które nie skremowały, a sprzeciwiały się -zyskały po 16 tys,
    euro.

    --
    animka

  • 6. Data: 2018-09-20 22:45:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    p...@g...com pisze:
    > Czyli jedynym zabezpieczeniem od zapędów politycznych pierdolcow jest kremacja.
    Zapamiętać.

    Zabezpiecza także przed przyszłą wiedzą że się pochowało prochy
    "obcego człowieka".

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2018-09-20 22:47:27
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...nieja.wp.pl> pisze:

    > Te osoby, które nie skremowały, a sprzeciwiały się -zyskały po 16
    > tys, euro.

    Dla ciebie to za mało czy za dużo?

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2018-09-20 23:03:43
    Temat: Filip i jego kosmos vs pochówek
    Od: <5...@3...230343.invalid> (Tom N)

    A. Filip w

    > obcego człowieka

    Się *idioto* zdecyduj: obcego, czy człowieka

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2018-09-21 00:13:13
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-20 o 22:47, A. Filip pisze:

    > Dla ciebie to za mało czy za dużo?

    Szczęśliwa bym była nawet z 5 tysięcy euro, bo nie mam nic!

    --
    animka

  • 10. Data: 2018-09-21 00:19:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2018 19:05:41 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Widocznie dotąd nie wystąpił medialnie i politycznie nośny przypadek
    > "średnio uzasadnionej" ekshumacji po latach. IMHO _po_ wszystkich

    No wlasnie - od 45 nikt nie zglosil sprawy :-)

> [...]
    > ekshumacji wszystkich jak leci ofiar "zdarzenia". Tylko że liczy się
    > jakie uzasadnienie było dostępne w chwili dokonywania ekshumacji wbrew

    Podejrzenie nierzetelnosci poprzedniej ekipy wydaje sie wystarczajace,
    a po tych 8 pomylkach zarzut, ze takie podejrzenie to za malo, traci
    na sporo na sile :-)

    > Jakoś jestem przekonany że nawet z apelacjami prokuratura by dostała
    > zgody i na te ekshumacje choć "niekoniecznie" za pierwszym podejściem.
    > <cynizm> Strasburg wiedział jak sobie obić dupę blachą. </cynizm>

    A moze wystapic ponownie ? Powiedzmy ze podejmuje takie decyzje, 90%
    protestuje, ale 10 jednak nie, sady polowe decyzji odrzucaja, a polowe
    nie, i teraz sie okazuje, ze wsrod tych ekshumowanych sa dwie
    pomylki.

    Bedze sie mozna odwolac od decyzji sadu, czy juz nie ?

    J.