  • 11. Data: 2018-09-21 00:46:55
    Temat: Re: Filip i jego kosmos vs pochówek
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    <5...@3...230343.invalid> (Tom N) pisze:
    > A. Filip w

    > Się *idioto* zdecyduj: obcego, czy człowieka

    Język polski to twój wróg?

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2018-09-21 05:05:56
    Temat: Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Thu, 20 Sep 2018 19:05:41 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
    > Podejrzenie nierzetelnosci poprzedniej ekipy wydaje sie wystarczajace,
    > a po tych 8 pomylkach zarzut, ze takie podejrzenie to za malo, traci
    > na sporo na sile :-)

    No ale prawo ma czemus służyc. Czemu słuzy w przypadku tych rodzin,
    które ekshumacji nie chciały? Innymi słowy, dla kogo i w jakim
    kontekscie prawnym jest stwierdzenie tu stanu faktycznego? Jakie dobro
    będzie tu dobrem wyższym od ochrony dóbr osobistych rodzin, które sobie
    tego nie życzą?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-09-21 07:00:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2018 o 22:45, A. Filip pisze:

    > Zabezpiecza także przed przyszłą wiedzą że się pochowało prochy
    > "obcego człowieka".

    Skoro samemu człowiekowi to już nie przeszkadza, rodzina jest przeciw to
    po chuj państwo się tam wogole wpierdalało?

  • 14. Data: 2018-09-21 07:03:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale prawo ma czemus służyc. Czemu słuzy w przypadku tych rodzin,
    > które ekshumacji nie chciały?
    Prezesowi kościoła smoleńskiego.

    Shrek

  • 15. Data: 2018-09-21 07:05:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 03:05:56 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No ale prawo ma czemus służyc.

    Rzetelnosc sledztwa w sprawie smierci 100 osob to malo ?

> [...]
    > kontekscie prawnym jest stwierdzenie tu stanu faktycznego? Jakie dobro
    > będzie tu dobrem wyższym od ochrony dóbr osobistych rodzin, które sobie

    A co z tymi rodzinami, ktore chca miec pewnosc, ze to naprawde
    szczatki ich bliskich?

    Robic te ekshumacje tak dlugo, az ci co chca zostana
    potwierdzeni/znalezieni, a zostana nieruszone groby tylko tych,
    ktorzy juz nie chca ?

    No i tak w ogolnosci, to czasem prokurator moze rodzine podejrzewac,
    i co - rodzina sie sprzeciw, to nie bedzie mogl sprawdzic ?

    J.

  • 16. Data: 2018-09-21 07:13:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.09.2018 o 07:05, J.F. pisze:

    > Rzetelnosc sledztwa w sprawie smierci 100 osob to malo ?

    A jak to jak zostali pochowani wpływa na przyczynę ich śmierci? W
    sprawie czego wogóle to "śledztwo" jest prowadzone? Wystarczy obejrzeć
    film - uwaga spojler: samolot się rozbił, wszyscy zginęli.

    > A co z tymi rodzinami, ktore chca miec pewnosc, ze to naprawde
    > szczatki ich bliskich?

    To niech im w grobach grzebią. Nadmiarowe resztki pochować w mogile
    zbiorowej.

    > No i tak w ogolnosci, to czasem prokurator moze rodzine podejrzewac,
    > i co - rodzina sie sprzeciw, to nie bedzie mogl sprawdzic ?

    No ale tutaj chyba rodziny nie podejrzewa, bo prezesowi nie postawił
    zarzutów, nawet dla jego dobra.

    Shrek

  • 17. Data: 2018-09-21 08:05:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Rzetelnosc sledztwa w sprawie smierci 100 osob to malo ?

    Mało. Rzetelność śledztwa nie jest uniwersalnym dobrem.

    > A co z tymi rodzinami, ktore chca miec pewnosc, ze to naprawde
    > szczatki ich bliskich?

    Robić.

    > Robic te ekshumacje tak dlugo, az ci co chca zostana
    > potwierdzeni/znalezieni, a zostana nieruszone groby tylko tych,
    > ktorzy juz nie chca ?

    Jedyne co mogę sobie wyobrazic uzasadniałoby taką akcję to sytuacja, gdy
    stwierdzonoby, że w danym grobie nie ma tego, kto tam powinien się
    znajdowac, a rodzinie zależałoby na odszukaniu. Wtedy poszukiwanie (do
    momentu znalezienia) miałoby jakieś konkretniejsze uzasadnienie.

    > No i tak w ogolnosci, to czasem prokurator moze rodzine podejrzewac,
    > i co - rodzina sie sprzeciw, to nie bedzie mogl sprawdzic ?

    Podejrzenia powinny się na czyms opierać, a to co chce się osiągnąć
    powinno być bardziej istotne niż naruszenie dóbr rodziny i szacunku dla
    zmarłych.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-09-21 08:39:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 06:05:23 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Mało. Rzetelność śledztwa nie jest uniwersalnym dobrem.

    Hm ...

    Tak czy inaczej - PO d* dala, ze sekcji od razu nie zrobili ...

    > Robić.

    no i zrobiles, i sie okazuje, ze to nie ich krewny.

    I co teraz - rozkopac pozostale 99 grobow w poszukiwaniu ciala ?

> [...]
    > znajdowac, a rodzinie zależałoby na odszukaniu. Wtedy poszukiwanie (do
    > momentu znalezienia) miałoby jakieś konkretniejsze uzasadnienie.

    No i o tym wlasnie pisze.

    > Podejrzenia powinny się na czyms opierać, a to co chce się osiągnąć
    > powinno być bardziej istotne niż naruszenie dóbr rodziny i szacunku dla
    > zmarłych.

    Ukaranie sprawcy morderstwa to chyba dosc istotne ?

    J.

  • 19. Data: 2018-09-21 08:46:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 07:13:08 +0200, Shrek napisał(a):

    > A jak to jak zostali pochowani wpływa na przyczynę ich śmierci? W
    > sprawie czego wogóle to "śledztwo" jest prowadzone? Wystarczy obejrzeć
    > film - uwaga spojler: samolot się rozbił, wszyscy zginęli.

    A skad wiadomo, ze wszyscy ?
    Moze ktos przezyl i teraz trzymaja gdzies na Syberii, a byle jakie
    zwloki podrzucili dla rownego rachunku ..

    > To niech im w grobach grzebią. Nadmiarowe resztki pochować w mogile
    > zbiorowej.

    no to od nich mozna zaczac ... a potem sie okaze, ze np dwa ciala
    pomylone. I gdzie ich szukac ?

    > No ale tutaj chyba rodziny nie podejrzewa, bo prezesowi nie postawił
    > zarzutów, nawet dla jego dobra.

    A musi byc prezes ? Moze jakas zona podrzucila mezowi bombe do
    kanapek, bo chciala wreszcie odziedziczyc majatek ... albo maz
    podrzucil, bo juz mial mlodsza kochanke.

    Zaraz ... zieciowi prezesa postawili zarzuty :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-09-21 08:56:38
    Od: p...@g...com

    --Moze ktos przezyl i teraz trzymaja gdzies na Syberii, a byle jakie
    zwloki podrzucili dla rownego rachunku ..

    daj namiary na dealera :-)