  • 11. Data: 2022-12-04 01:59:08
    Temat: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 03.12.2022 o 21:08, Shrek pisze:

    > Ale pisałeś bez ważnego powodu. Dla mnie kolizja to wytarczający powód,
    > żeby zwrócić uwagę, że chciałbym prozmawiać.

    Widziałeś tę "kolizję"? :D
    https://www.youtube.com/watch?v=Ggj7NcHA6Aw

    > A myślałm, że już niczym szczególnym mnie nie zaskoczysz;)

    A ile nienawiści wylewają kurwy w komentarzach pod tym filmem!
    Poczytałem sobie też komentarze na Facebooku, gdzie twierdzą nawet, że
    prokuratura Ziobry jest przekupiona, a potrącony motocyklista otrzymał
    kasę od Stuhra i na własne żądanie wypisał się połamany ze szpitala. :D
    Takie hejtujące kurwy nikogo już nie zaskakują?

    --
    -
    Akarm

  • 12. Data: 2022-12-04 03:28:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No i? Samochód stał na lewym, moto go wyprzedził prawym. Na końcu
    > wszyscy pojechali na środkowy.

    No więc zmusiłeś mnie do znalezienia tego filmu.
    https://www.fakt.pl/plotki/jerzy-s-potracil-motocykl
    iste-dotarlismy-do-nagrania-ze-zdarzenia-video/chg5e
    lq

    > Tak był. Przed były lewy i prawy, po skręcie lewy, środkowy i prawy
    > (buspas). Zarówno stur jak i moto pojechali na środkowy.

    Rzuć sobie okiem na film. Tam nie ma namalowanych pasów skrętu. Stuhr
    wjeżdża na skrzyżowanie moim zdaniem z prawego pasa, bo stojący za nim
    motocyklista jest na wprost prawego brzegu prawego pasa na przełączce.
    Motocyklista jest za nim, bo w jego kamerze widać prawy tylny błotnik.

    Następnie wjeżdżają na skrzyżowanie i Stuhr wjeżdża na lewy pas. Nie
    wiem, czy przed skrzyżowaniem tam są dwa, ale na przełączce są co
    najmniej dwa, a Stuhr zajmuje lewy. Motocyklista objeżdża samochód i
    teraz pytanie na który pas powinien każdy z nich wjechać za
    skrzyżowaniem i przede wszystkim dlaczego. Jeśli tam są tylko dwa pasy
    na tej przełączce, to ja na miejscu Stuhra wjeżdżałbym na skrajny lewy,
    ale nie można powiedzieć, że wjeżdżając na środkowy Stuhr zmienia pas.
    Nie można, bo tam pasów nie wyznaczono.

    Teraz na który pas powinien wjechać motocyklista? Zjeżdża ze skrajnego
    prawego, więc teoretycznie na skrajny prawy. Tyle, ze ten skrajny prawy,
    to chyba faktycznie BUS-pas. Uważam, że tam powinny76 być wyznaczone
    znakami poziomymi pasy do skrętu, bo to wcale oczywiste nie jest, jak
    tam przejechać.

    Na stronie
    https://www.fakt.pl/plotki/jerzy-s-potracil-motocykl
    iste-dotarlismy-do-nagrania-ze-zdarzenia-video/chg5e
    lq
    na czwartej fotce widać prawy bok samochodu Stuhra po rzekomej kolizji -
    widzisz tam jakikolwiek ślad? Na filmie nawet nie widać, by motocyklistą
    zatrzęsło. Pytanie kto w kogo wjechał - bo dla mnie to nie jest
    oczywiste. Nawet jeśli Stuhr powinien jechać na lewy pas, to nie jest
    powód, by mu wjeżdżać w prawy bok.

    > Ale pisałeś bez ważnego powodu. Dla mnie kolizja to wytarczający powód,
    > żeby zwrócić uwagę, że chciałbym prozmawiać.

    To nie jest ważny powód. Uważam, że zdecydowanie próby zapobiegnięcia
    czy ujęcia nie mogą powodować większego zagrożenia, niż sam czyn. A tu
    motocyklista parkuje motor na środku trzypasmowej jezdni blokując ruch,
    co stanowi wykroczenie. Stuhr go objeżdża a on dalej tam stoi stwarzając
    zagrożenie.

    Motocyklista podejmuje "pościg" przejeżdżając ze dwa razy ciągły pas. i
    znowu parkuje motor na pasie. I tak naprawdę, gdyby nie to, że
    ostatecznie się okazało, ze Stuhr był pod wpływem - o czym jak sądzę
    motocyklista nie miał zielonego pojęcia - to moim zdaniem popełnił on
    więcej wykroczeń, niż ten zatrzymywany.

    I jeszcze jedna sprawa. Wydaje mi się, że zdarzenie miało miejsce na
    skrzyżowaniu o wsp. GPS: 50.063862, 19.923778. Stuhr i motocyklista
    wyjeżdżali z Reymonta. Tam nie ma dwóch pasów skrętu w lewo z tej ulicy.
    Fakt, że Stuhr ściął zakręt, ale nadal uważam, że w tej sytuacji
    motocyklista nie miał prawa go wyprzedzać, bo jechali po jednym pasie.
    Lewy bliższy pas za skrzyżowaniem jest dla pojazdów korzystających z
    zawracania. Jeśli to jest to skrzyżowanie i oznakowanie tam jest takie,
    jak widać w Google, to motocyklista popełnił trzy wykroczenia:

    1) Wyprzedzając pojazd spowodował z nim kolizję (bo oni byli na jednym
    pasie)
    2) Dwa razy zaparkował na pasie zmuszając Stuhra i resztę kierowców do
    objeżdżania go.

    Przy czym nie mam pewności, czy o to skrzyżowanie chodzi, choć
    motocyklista podaje miejsce interwencji Kraków, Aleja Mickiewicza 61 i
    na tej podstawie wydedukowałem miejsce zdarzenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-12-04 04:44:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > skrzyżowaniu o wsp. GPS: 50.063862, 19.923778. Stuhr i motocyklista
    > wyjeżdżali z Reymonta. Tam nie ma dwóch pasów skrętu w lewo z tej ulicy.

    Chyba jednak są 2 pasy do skrętu w lewo.
    https://www.google.com/maps/@50.0638854,19.923866,3a
    ,75y,202.4h,58.34t/data=!3m9!1e1!3m7!1sKTbnZq5FmjXiC
    7j6F-4qkQ!2e0!7i16384!8i8192!9m2!1b1!2i51

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2022-12-04 09:34:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No więc zmusiłeś mnie do znalezienia tego filmu.
    > https://www.fakt.pl/plotki/jerzy-s-potracil-motocykl
    iste-dotarlismy-do-nagrania-ze-zdarzenia-video/chg5e
    lq

    Super - i coś w związku z tym chciałeś przekazać - od 9 sekundy - sztur
    jest na lewym moto na prawym, wszyscy pojechali na środkowy - dokładnie
    tak jak napisałem.

    > Rzuć sobie okiem na film. Tam nie ma namalowanych pasów skrętu.

    Co to są "pasy skrętu"?

> [...]
    >
    > Teraz na który pas powinien wjechać motocyklista? Zjeżdża ze skrajnego
    > prawego, więc teoretycznie na skrajny prawy.

    W zasadzie nie ma takiego obowiązku... choć tak jest rozsądnie.

    > Tyle, ze ten skrajny prawy,
    > to chyba faktycznie BUS-pas. Uważam, że tam powinny76 być wyznaczone
    > znakami poziomymi pasy do skrętu, bo to wcale oczywiste nie jest, jak
    > tam przejechać.

    Nie ma znaczeni co byś chciał a co się stało. Sztur nie ustąpił
    pierwszeństwa przy zajmowaniu środkowego pasa. Koniec. Należy w takiej
    sytuacji zjechać i ustalić co dalej. Być może nic, być może czekać na
    policję - to zależy od porozumienia dwóch stron.

> [...]
    > motocyklista parkuje motor na środku trzypasmowej jezdni blokując ruch,
    > co stanowi wykroczenie. Stuhr go objeżdża a on dalej tam stoi stwarzając

    Twierdzisz, że zatrzymanie kierowcy który spowodował kolizję (jak się
    okazuję pijanego) nie jest istotnym powodem?

> [...]
    > ostatecznie się okazało, ze Stuhr był pod wpływem - o czym jak sądzę
    > motocyklista nie miał zielonego pojęcia - to moim zdaniem popełnił on

    Myślę, że prezentujesz dość typowe myślenie kulsona. Jakby tu się
    dopierdolić do zgłaszającego czyn zabroniony, żeby mu się odechciało na
    przyszłość zgłaszać:P

    > Lewy bliższy pas za skrzyżowaniem jest dla pojazdów korzystających z
    > zawracania. Jeśli to jest to skrzyżowanie i oznakowanie tam jest takie,
    > jak widać w Google, to motocyklista popełnił trzy wykroczenia:

    NIe jest - bo na googlu buspas jest "odgrodzony" ciągłą a na filmie nie.

    > 1) Wyprzedzając pojazd spowodował z nim kolizję (bo oni byli na jednym
    > pasie)

    Jak po jednym, jak byli ustawieni na lewym i prawym?

    > 2) Dwa razy zaparkował na pasie zmuszając Stuhra i resztę kierowców do
    > objeżdżania go.

    No skandal... Swoją drogą był zakaz zatrzymywania?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2022-12-04 12:07:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    ,75y,202.4h,58.34t/data=!3m9!1e1!3m7!1sKTbnZq5FmjXiC
    7j6F-4qkQ!2e0!7i16384!8i8192!9m2!1b1!2i51

    Rzuć okiem na to z góry. Ten lewy pas jest dla zawracających, którzy
    nadjeżdżają od północy. Fakt, że Stuhr po nim przejechał ścinając swój
    pas, czego ne powinien zrobić, bo powinien trzymać się swojego pasa i9
    skręcić na środkowy biegnącej ku północy nitki. Ale moim zdaniem to
    sytuacja analogiczna, jakby kierujący ściął zakręt w lewo sąsiednim
    pasem, na który nie ma prawa wjechać (przykładowo na zakręcie pasem do
    jazdy w kierunku przeciwnym), a motocyklista wyprzedzał go objeżdżając
    prawą stroną i później podnosił, że wracający na pas samochód powinien
    mu ustąpić drogi. Gdyby motocyklista zachował swój pas jazdy i po prostu
    jechał za Stuhrem, to by nie było żadnego problemu. Uważam, ze tak
    powinien zrobić.

    I nie upieram się przy winie motocyklisty, ale zwracam uwagę na
    niejednoznaczność oznakowania tam. Tam na tej dalszej nitce powinny być
    wyprowadzone pasy, bo sposób przejechania przez to skrzyżowanie wcale
    oczywisty nie jest.

    Tak, czy siak, gdyby nie stan prowadzenia po spożyciu alkoholu, to moim
    zdaniem nic tam wielkiego się nie stało i na pewno nie upoważniało to do
    późniejszego szeryfowania, zajeżdżania i blokowania drogi itd.
    Zwłaszcza, że motocyklista nie miał zielonego pojęcia, że Stuhr jest pod
    wpływem (co stanowi przestępstwo). I do tego zmierzam, a nie do
    wykazywania, że Stuhr dobrze jechał, a motocyklista źle.

    Jestem dość wrażliwy na takich oszołomów bawiących się w szeryfów i
    uważam, że powinno się to właśnie napiętnować i ścigać - nawet, jeśli
    faktycznie zatrzymywany jest sprawcą wykroczenia. Przecież można było
    jechać za tym sprawcą, albo obok niego sygnalizując potrzebę
    zatrzymania. Gdyby się zatrzymał, to ustalić, o co chodzi. I to zatrzyma
    w jakimś sensownym miejscu. Popatrz, gdzie on go zatrzymywał! Tam nie
    wolno się zatrzymywać.

    Wyobraź sobie, że faktycznie kierujący nie ogarnął tego otarcia - co
    wcale w tym konkretnym wypadku nie jest wykluczone - a powiedzmy wiezie
    jakąś większa gotówkę z utargu. Albo kierujący ma powody do obawiania
    się o swoje życie i takiego zajeżdżającego potraktuje jako napastnika.
    Wiesz, jak może się takie szeryfowanie skończyć? Nawet celowym
    rozjechaniem szeryfa w celu ucieczki przed "napadem", czy użyciem broni
    do obrony.

    Zwracam uwagę na niewłąściwość postępowania motocyklisty, a nie
    usprawiedliwiam Stuhra.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2022-12-04 12:10:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2022 o 09:34, Shrek pisze:

> [...]
    > Super - i coś w związku z tym chciałeś przekazać - od 9 sekundy - sztur
    > jest na lewym moto na prawym, wszyscy pojechali na środkowy - dokładnie

    Odpisałem obszernie Marcinowi. Nie będę powielał wątków. Proponuję
    kontynuowanie dyskusji w tamtej gałęzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2022-12-04 12:20:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.12.2022 o 09:34, Shrek pisze:

    A tu się odniosę do tych pytań, na które tam nie ma odpowiedzi.

    > W zasadzie nie ma takiego obowiązku... choć tak jest rozsądnie.

    Ale tak samo jadąc z lewego pasa nie ma obowiązku wpasować się w ten
    lewy za skrzyżowaniem. Tak jest rozsądniej. Ale dokąd motocyklista nie
    upewnił się co do zamiarów kierowcy, to sporą nieostrożnością było
    wjechanie mu w błotnik.

    > Twierdzisz, że zatrzymanie kierowcy który spowodował kolizję (jak się
    > okazuję pijanego) nie jest istotnym powodem?

    Zdecydowanie nie. Zwłąszcza, że motocyklista nie miał zielonego pojęcia
    o tym, że jest pijany i robił to na środkowym pasie alei. Gdyby tam
    Stuhr tego nie ogarną i na niego wjechał, to byłaby wina motocyklisty i
    to oczywista.

    > NIe jest - bo na googlu buspas jest "odgrodzony" ciągłą a na filmie nie.

    To by trzeba na miejscu sprawdzić. O ile pamiętam to miejsce, to tam
    jest nawet nie tyle ciągły pas, co nawet taka namalowana wyłączona z
    ruchu "wysepka".

    > Jak po jednym, jak byli ustawieni na lewym i prawym?

    Przed skrzyżowaniem jest jeden pas. Tam nie ma dwóch pasów. Motocyklista
    wyprzedza z prawej strony na skrzyżowaniu skręcający w lewo samochód.
    Pytanie, czy Stuhr nie utrzymał swojego pasa skręcając w lewo, czy
    widząc "idiotę w lusterku" ratował się przed kolizją ociekając na
    sąsiedni pas. tego się już teraz nie dowiemy, albowiem może się tak
    tłumaczyć, nawet jak go nie widział.

    > No skandal... Swoją drogą był zakaz zatrzymywania?

    Jest poziom kretynizmu, do którego trudno się zniżać, tym nie mniej
    pomyśl. Wolno parkować na środkowym pasie trzypasmowej jezdni? Potrzebny
    tam jest zakaz zatrzymywania? Bo o ile pamiętam, to tam zakaz akurat
    chyba jest, ale zupełnie nie rozumiem, do czego zmierzasz.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-12-04 12:55:41
    Od: "To.Ja" <T...@t...noone.invalid>

    Robert Tomasik w

    ,75y,202.4h,58.34t/data=!3m9!1e1!3m7!1sKTbnZq5FmjXiC
    7j6F-4qkQ!2e0!7i16384!8i8192!9m2!1b1!2i51
    > Rzuć okiem na to z góry. Ten lewy pas jest dla zawracających, którzy
    > nadjeżdżają od północy.

    Ale pierdy odwalasz:

    Oba pasy z przed i po skręcie lądują na pasach na wprost (po prawej za
    moment (po skręcie) pojawia sie buspas, który ten z prawego przed skrętem
    może zając z zamiarem skręcenia później w prawo (uprawnione BUS mogą sobie
    jechać prosto), dopiero po kilkudiesięciu metrach pojawia sie lewy pas do
    skrętu w lewo, a pokilkunastu kolejnych następny lewy pas (być może do
    zawrotki).

    > Fakt, że Stuhr po nim przejechał ścinając swój
    > pas, czego ne powinien zrobić, bo powinien trzymać się swojego pasa

    Czyli z leego zając lewy, a usiłował zająć prawy (na lewo od buspasa)

    > I nie upieram się przy winie motocyklisty, ale zwracam uwagę na
    > niejednoznaczność oznakowania tam.

    Wszystko jest pięknie oznakowane!

    > sposób przejechania przez to skrzyżowanie wcale
    > oczywisty nie jest.

    Ić oddaj PJ, jeśli je masz...

    --
    Tomasz

  • 19. Data: 2022-12-04 13:05:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rzuć okiem na to z góry. Ten lewy pas jest dla zawracających, którzy
    > nadjeżdżają od północy.

    Nie wiem na co ty patrzysz, ale to tu.

    > a motocyklista wyprzedzał go objeżdżając
    > prawą stroną i później podnosił, że wracający na pas samochód powinien
    > mu ustąpić drogi.

    Jakie "objeżdza". Był jeden pas dla skręcających, po pierwszej jezdni
    zrobiły się dwa - sztur zajął lewy, moto prawy. Dalej pojechali obaj na
    "srodkowy" w istocie prawy, bo prawy to buspas. Po prostu sztur pojechał
    głupio nie na "swój" pas powodując sytuację potencjalnie kolizyjną i
    przypieczętował ją olewając pierwszeństwo motocyklisty, które wynikalo z
    tego że był on po jego prawej stronie. Sytuacja oczywista zarówno z
    punktu widzenia przepisów jak i "moralnych mądrości ludowych". I w sumie
    nie byłoby dalszej części gdyby się zatrzymali i uzgodnili co dalej
    (jakbym to ja był motocyklistą i nie poczuł alko od kierowcy, to mając
    nagranie jakby kierownik powiedział moja wina, sorry, to bym powiedział
    że ok i rozjeżdzamy się w pokoju - jakbym nie miał kamerki to bym
    powiedział piszemy oświadczenie i schował je do kieszeni na wszelki
    wypadek jakby się kierowcy odwidziało). Do tej pory nie stało się nic
    nadzwyczajnego.

    > Gdyby motocyklista zachował swój pas jazdy i po prostu
    > jechał za Stuhrem, to by nie było żadnego problemu. Uważam, ze tak
    > powinien zrobić.

    Mistrzu - tam były dwa pasy dla skręcających.

    > I nie upieram się przy winie motocyklisty, ale zwracam uwagę na
    > niejednoznaczność oznakowania tam.

    Jest jednoznaczne jak każde inne. Być może niegłupim pomysłem byłyby
    linie prowadzące, ale IMHO konieczne nie są - każdy z prawego wiedząc że
    prawy to buspas jedzie na środkowy, a lewi nie mają w tej sytuacji innej
    możlowości niż na lewy - no chyba że jak sztur na kolizję;)

    > Tak, czy siak, gdyby nie stan prowadzenia po spożyciu alkoholu, to moim
    > zdaniem nic tam wielkiego się nie stało i na pewno nie upoważniało to do
    > późniejszego szeryfowania, zajeżdżania i blokowania drogi itd.

    Powinien prawilnie odczekać cztery godziny na kulsonariacie i po
    odebraniu awiza jak był w domu udać się na pocztę po druk z umorzeniem z
    powodu niewykrycia sprawców:P polskaaaa.... mieszkam w polsceeeee!

    > Zwłaszcza, że motocyklista nie miał zielonego pojęcia, że Stuhr jest pod
    > wpływem (co stanowi przestępstwo). I do tego zmierzam, a nie do
    > wykazywania, że Stuhr dobrze jechał, a motocyklista źle.

    To po co pisałeś te wszystkie głupoty na początku?

    > Jestem dość wrażliwy na takich oszołomów bawiących się w szeryfów i
    > uważam, że powinno się to właśnie napiętnować i ścigać - nawet

    Oczywiście - tylko z nimi same problemy. Ile roboty przez takich... Film
    nagrają i jak się umorzy z powodu niewykrycia sprawcy nie patrząc w
    papiery to można sobie w papiery nasrać. Te pieprzone pismaki wygrzebią
    i powiedzą - "jak kurwa, przecież to pan sztur z telewizji!" I co potem
    taki kulsona wkopany przez oszałołoma powie? Że seksmisji nie oglądał?
    Pieprzone pismaki i zgłaszający wykroczenia... Gdyby nie oni to możnaby
    sobie spokojnie do emki...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-12-04 13:06:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Odpisałem obszernie Marcinowi. Nie będę powielał wątków. Proponuję
    > kontynuowanie dyskusji w tamtej gałęzi.

    Słusznie. Już odpisałem;P

    --
    Shrek