  • 1. Data: 2006-02-14 10:54:18
    Temat: Stare kasety video
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mam w domu pewien zbiór kaset video z filmami.
    Zbierane najprawdopodobniej na przelomie lat 80/90 - zapewne nawet przed
    wejściem w życie ustawy o prawie autorskim, ale co do tego pewności nie mam.

    Dla mnie te kasety nie przedstawiają już wartości - jestem skłonny je
    wyrzucić.

    Ale z drugiej strony troche szkoda - może ktoś lubi takie kolekcje i
    chciałby takie kasety - wystawiłbym na allegro od złotówki, albo dał
    gdzieś ogłoszenie, że oddam.

    Pytanie tylko - czy wolno mi? Czy może lepiej jednak wyrzucić do smieci,
    zeby sobie kłopotów nie narobić?

  • 2. Data: 2006-02-14 11:08:21
    Temat: Re: Stare kasety video
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lookasik napisał(a):
    > kasety nagrywane/przegrywane czy oryginalnie zakupione ???

    Nieoryginalne.
    Część pewnie nagrana, ale większość to piraty z "pchlego targu". Na
    przełomie lat 80/90 nie było oryginałów ;)

  • 3. Data: 2006-02-14 11:10:24
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    kasety nagrywane/przegrywane czy oryginalnie zakupione ???

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-14 11:28:55
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Ja tez mam takie tylko ze w wiekszosci nagrywane filmy z tv, i nie wiem co z
    nimi zrobic.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 5. Data: 2006-02-14 12:17:46
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał:

    > Mam w domu pewien zbiór kaset video z filmami.
    > Zbierane najprawdopodobniej na przelomie lat 80/90 - zapewne nawet przed
    > wejściem w życie ustawy o prawie autorskim,

    Więc możesz spokojnie te kasety posiadać, jeśli nagrałeś to ZANIM prawo
    weszło w życie.

    > wystawiłbym na allegro od złotówki, albo dał
    > gdzieś ogłoszenie, że oddam.

    Oddać to możesz, ale sprzedawać NIE.

    > Czy może lepiej jednak wyrzucić do smieci,
    > zeby sobie kłopotów nie narobić?

    Od samego 'mania' kłopotów mieć nie będziesz. Tylko nie próbuj tego
    sprzedawać, wtedy złamiesz prawo.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Wolność mediów nie może być wolnością dziennikarzy ani wydawców prasowych,

  • 6. Data: 2006-02-14 12:30:21
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości
    > kasety nagrywane/przegrywane czy oryginalnie zakupione ???

    A gdyby byly oryginalne zakupione? Mysle teraz o kasetach magnetofonowych
    wydawanych np przez firme TAKT. Zanim weszly prawa autorskie te kasety
    kosztowaly zlotowke czy dwie:) Co by bylo gdybym chciala sprzedac np
    dyskografie dooorsow na takich oryginalnych-pirackich kasetach?:-)

    HaNkA

  • 7. Data: 2006-02-14 12:36:21
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Nieoryginalne.
    > Część pewnie nagrana, ale większość to piraty z "pchlego targu". Na
    > przełomie lat 80/90 nie było oryginałów ;)

    w takim razie sprzedac nie mozesz

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-02-14 13:54:44
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Zbierane najprawdopodobniej na przelomie lat 80/90

    > wystawiłbym na allegro od złotówki, albo dał
    > gdzieś ogłoszenie, że oddam.

    Kasety mające tyle lat praktycznie nie nadają się już do użytku. Owszem, coś
    pewnie jeszcze na nich widać, ale współczuję głowicom w magnetowidach ;-).
    Nośnik z wiekiem ulega rozmagnesowaniu, a warstwa ferromagnetyczna po prostu
    się kruszy i odkleja...

  • 9. Data: 2006-02-14 14:55:52
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Ja tez mam takie tylko ze w wiekszosci nagrywane filmy z tv, i nie wiem co
    > z nimi zrobic.

    nagrywane z tv to mozesz sobie trzymac ile chcesz...

  • 10. Data: 2006-02-14 15:07:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    gardziej napisał(a):

    > nagrywane z tv to mozesz sobie trzymac ile chcesz...

    U mnie to problem polega na tym, ze własnie nie chce trzymac :>
    Pytanie tylko o legalność dania tego komuś.

    Chociaż prawde mówiąc chyba najlepszym miejscem do tego będzie smietnik,
    bo co komu po "hitach" z lat 80-tych?