  • 1. Data: 2006-02-14 09:39:30
    Temat: zablokowanie strony przez webmastera
    Od: Marja <m...@n...pl>

    Witam ponownie!
    (zaznaczam ze przeszukalem grupe ale nic nie znalazlem o tej sprawie na
    pl.soc.prawo)
    chodzi o to ze jestem webmasterem, tworze klientow storny internertowe.
    poczatkowo robilem to na "slowo honoru" czyli umowa ustna, wykonanie
    zaplata. z czasem kwoty za ktore wykonuje swoje dziela staja sie coraz
    wieksze i zaczely sie problemy z platnosciami. zacząłem sie wiec
    zabezpieczac poprzez podpisywanie umowy, gdzie na 2 stronach i zalacnziku
    okreslam swoje obowiazki i klietna. niestety nie bylo to takze 100%
    zabezpieczenie (tzn sprawa moze po prostu trafic do sądu - ot cale
    zabezpieczenie, ale klient nadal nie placi). Kolejnym krokiem i chyba
    osttaecznym jest pobieranie zaliczki, i blokowanie strony (przepadek
    zaliczki) w momencie kiedy mija termin zaplaty.

    stad moje pytanie (zaznaczam ze jestem wlascicielem 99% procent domen dla
    ktorych pisze strony, klienci sa na tyle malo w temacie ze wola zebym to
    jaje wykupowal, nie wiedzac tak naprawde czym to grozi)

    - czy blokowanie strony jest zgodne z prawem (i tutaj kilka opcji):
    a) czy moga znajdowac sie tam dane klienta (nazwa itd ...), a wtedy:
    b) czy moze widniec napis "prosze o uregulowanie FVAT za wykonanie strony"
    czy moze powinien tylko "strona zablokowana"
    ??