  • 1. Data: 2002-05-07 21:24:43
    Temat: Stanowisko kierownicze i prowadzenie dzialalnosci gosp.
    Od: "Arczi" <m...@w...pl>

    Witam

    Prowadzę dzialalnosc gospodarczą , oraz jestem zatrudniony na umowe -
    zlecenie w duzej firmie ,ktora oplaca mi ZUS
    Obecnie zaproponowano mi umowe o prace na stanowisku kierowniczym w tejze
    firmie ; firma natomiast nie wie o mojej dzialalnosci gosp.
    Czy prawnie jestem zobowiazany powiadomic mojego pracodawce o prowadzonej
    dzalalnosci?
    Dodam , iz sa to dwie odmienne branze , i w zaden sposob nie dzialam na
    niekorzysc tejze firmy.

    Czy ktos moze mi powiedziec co zrobic w zaistnialej sytuacji ?
    Oczywiscie wole nie informowac firmy o mojej drugiej dzialalnosci :-)

  • 2. Data: 2002-05-08 00:02:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2002, Arczi wrote:

> [...]
    >+ firmie ; firma natomiast nie wie o mojej dzialalnosci gosp.
    >+ Czy prawnie jestem zobowiazany powiadomic mojego pracodawce o prowadzonej

    Nie, chyba że w umowie o pracę będzie coś takiego napisane !
    Natomiast - jak to u nas - jest problem podatkowy :] - domyślnie
    pracodawca będzie chciał deklaracji że może odliczać ci kwotę
    "wolną od podatku" (ściśle biorąc powinno się nazywać inaczej),
    a w tym momencie - ty powinieneś jej NIE odliczać od swojego
    PIT-5. Tylko... "system nie umie" :> (skarbowy) czegoś takiego :]
    Patent z *.podatki: powiedzieć że masz mieszkanie po babci
    i je wynajmujesz, więc rozliczasz dochody :] (kłamca :>)
    Poczytaj .Podatki, tam było "ostatnio" (nie ostatnie dni,
    a tygodnie) wałkowane.

> [...]
    >+ Czy ktos moze mi powiedziec co zrobic w zaistnialej sytuacji ?
    >+ Oczywiscie wole nie informowac firmy o mojej drugiej dzialalnosci :-)

    Acha. Jak dostaniesz umowę z zakazem konkurencji to dopiero
    się wkopiesz :]

    Pozdrowienia, Gotfryd