  • 1. Data: 2006-11-17 09:02:20
    Temat: Sprzedaz uzywanego komputera
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Stowarzyszenie nabywa używany laptop od osoby fizycznej (osoba fizyczna przywiozła
    ten sprzęt, też już zresztą wczesniej
    używany, zza granicy ponad 6 miesięcy przed datą obecnej sprzedaży)
    Sprzęt jest już dokładnie sprawdzony przez stowarzyszenie w użytkowaniu, nie ma
    żadnych problemów.
    Jak w umowie kupna-sprzedaży wyłączyć dalszą gwarancję czy rekojmię (ewentualnie
    ograniczyć do bardzo krótkiego czasu),
    która bez jakiegoś tam sformułowania mogłaby się ciągnąć (np. ustawowo) przez rok lub
    podobnie?
    JaC

    It has removed 2485 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 2. Data: 2006-11-17 09:32:11
    Temat: Re: Sprzedaz uzywanego komputera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.11.2006 666 <j...@w...eu> napisał/a:
> [...]
    ograniczyć do bardzo krótkiego czasu),
    > która bez jakiegoś tam sformułowania mogłaby się ciągnąć (np. ustawowo) przez rok

    Dowolnym sformułowaniem mówiącym, że strony uzgadniają iż odpowiedzialność
    z tyt. rękojmi zostaje wyłączona.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-11-17 10:21:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 17:32:11 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dowolnym sformułowaniem mówiącym, że strony uzgadniają iż odpowiedzialność
    > z tyt. rękojmi zostaje wyłączona.

    Czy takie coś będzie miało moc prawną? Czy rękojmi nie da się wyłączyć
    tylko w kontaktach przedsiębiorca - os. fizyczna?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-11-17 13:51:46
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > Czy takie coś będzie miało moc prawną? Czy rękojmi nie da się wyłączyć
    > tylko w kontaktach przedsiębiorca - os. fizyczna?

    O ile mi wiadomo nie można tego wyłączyć w obrocie konsumenckim, ale w tym
    wypadku jest swoobda umawiania się, czyli w umowie może byc wszystko (no
    prawie :) )

    A.

  • 5. Data: 2006-11-17 23:18:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.11.2006 Arek Margraf <m...@W...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > wypadku jest swoobda umawiania się, czyli w umowie może byc wszystko (no

    Zgadza się. A tu jest to nawet wyraźnie powiedziane: Art. 558. § 1. Strony
    mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub
    wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów ograniczenie lub
    wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w
    wypadkach określonych w przepisach szczególnych.

    --
    Marcin