  • 1. Data: 2010-05-19 13:35:34
    Temat: Sprzedaż sprzętu używanego jako fabrycznie nowego
    Od: "Marcin" <m...@s...pl>

    Jest sobie użytkownik allegro sprzedający sprzęt komputerowy.Wszystkie karty
    graficzne które ma w ofercie sprzedaje jako nowe wymienione przez serwisy
    gwarancyjne.Prawda jest niestety taka że kupuję on te wszystkie karty jako
    używane na allegro po czym wystawia z ww adnotacją że są nowe i wymienione
    przez serwis.Mam 100% pewność że tak jest ponieważ zakupił z drugiego konta
    kartę graficzną również ode mnie po czym sprzedał ja jako nową.Czy można coś
    zrobić z takim typem czy prawo dopuszcza takie praktyki?

  • 2. Data: 2010-05-19 13:44:03
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-05-2010 15:35, Marcin pisze:
> [...]
    > z drugiego konta kartę graficzną również ode mnie po czym sprzedał ja
    > jako nową.Czy można coś zrobić z takim typem czy prawo dopuszcza takie

    Już dzieci w przedszkolu się dowiadują, że coś takiego jest oszustwem.
    Grozi za to odpowiedzialność karna i cywilna. Zgłoś podejrzenie
    popełnienia przestępstwa do prokuratury właściwej ze względu na miejsce
    zamieszkania tej osoby.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-05-19 14:17:14
    Od: "Marcin" <m...@s...pl>

    Użytkownik ".B:artek." napisał w wiadomości

> [...]
    > Grozi za to odpowiedzialność karna i cywilna. Zgłoś podejrzenie
    > popełnienia przestępstwa do prokuratury właściwej ze względu na miejsce

    Wszyscy wiedzą tylko że jest to niestety codzienna praktyka
    sprzedawców.Doskonałym przykładem może być tutaj np Media-Markt gdzie sprzęt
    po zwrotach czy naprawach wraca na półkę jako fabrycznie nowy była kiedyś
    sprawa gdzie kobieta zakupiła laptopa na dysku którego były zapisane pliki
    poprzedniej właścicielki włącznie z jej pracą magisterską
    http://www.tvn24.pl/2197456,12690,0,0,1,wideo.html

    Nie słyszałem żeby kogoś za takie praktyki ukarano...

  • 4. Data: 2010-05-19 16:43:46
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-05-2010 16:17, Marcin pisze:
    > Nie słyszałem żeby kogoś za takie praktyki ukarano...

    To, że kogoś nie ukarano nie znaczy, że jest to zgodne z prawem.
    Przecież wiesz już, że nie jest. MM i w zasadzie większość sklepów
    sprzedaje rzeczy nowe i nieużywane, chyba że wyraźnie zaznaczy co
    innego. Wówczas najczęściej jest obniżka.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-05-19 17:04:35
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Marcin pisze:

> [...]
    > http://www.tvn24.pl/2197456,12690,0,0,1,wideo.html
    >
    > Nie słyszałem żeby kogoś za takie praktyki ukarano...

    Potwierdzam. W podobnej sprawie zarówno allegro jak i policja wypięły
    się na mnie. Ciekawa była argumentacja policji:
    "Skoro JAKIŚ-TAM towar przysłał, to nie ma przestępstwa. Może pan go
    ścigać cywilnie" [Naczelnik wydziału kryminalnego VII kom. p. w Katowicach]

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.

  • 6. Data: 2010-05-19 19:27:46
    Od: "Marcin" <m...@s...pl>

> [...]

    > wiesz już, że nie jest. MM i w zasadzie większość sklepów sprzedaje rzeczy
    > nowe i nieużywane, chyba że wyraźnie zaznaczy co innego. Wówczas

    Zastanów się nad pewną rzeczą:np w media jest 7 dni na wymiane towaru pod
    warunkiem że towar jest w tej samej cenie lub droższy.Teraz odpowiedz sobie
    co się dzieje z towarem zwracanym przez klientów.Pomoge Ci.Trafia on
    ponownie na sklep bez jakiejkolwiek adnotacji ze byl wczesniej sprzedany i
    ktoś go używał,to samo ze sprzetem który okazał się uszkodzony podlega on
    reklamacji przedsprzedażowej czyli normalnej naprawie w serwisie tyle że bez
    wpisów w karcie gwarancyjnej.Zapewniam Cie ze nikt nie zamiesci informacji
    że sprzęt przed sprzedażą był już naprawiany.Obniżki są ale dopiero w
    momencie kiedy towar jest powystawowy lub z brakami, ewentualnie opakowanie
    jest już tak zniszczone że nie można sprzedać jako nowy.Wszystkie duze sieci
    handlowe praktykują takie zachowania a jesli myslisz że tak nie jest to
    żyjesz w słodkiej nieświadomości.W podanym przeze mnie linku po prostu
    któryś z pracowników zawalił i nie wyczyscił dysku przed ponowną sprzedaż
    gdyby zrobił co do niego należy kobieta w życiu by się nie dowiedziała że
    kupiła używany sprzęt.

  • 7. Data: 2010-05-19 20:25:04
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-05-2010 21:27, Marcin pisze:
> [...]
    > pracowników zawalił i nie wyczyscił dysku przed ponowną sprzedaż gdyby
    > zrobił co do niego należy kobieta w życiu by się nie dowiedziała że

    Ale mi świata i jego mechanizmów tłumaczyć nie musisz. Ja z prawnego
    punktu widzenia odpowiadam, że nie jest to zgodne z prawem i tyle.
    Osoba, która takie coś kupi, ma spore szanse na wygraną w sądzie w
    sprawie cywilnej. W sprawie karnej chyba wówczas, gdy sprzedający
    wyraźnie stwierdzi, że rzecz jest nowa i nieużywana.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2010-05-19 20:27:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-19 22:25, .B:artek. pisze:

    > Ja z prawnego
    > punktu widzenia odpowiadam, że nie jest to zgodne z prawem i tyle.

    Możesz się czymś podeprzeć?

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-05-19 20:36:25
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-05-2010 22:27, spp pisze:
    > Możesz się czymś podeprzeć?

    Proszę bardzo:

    * art. 354 Kodeksu cywilnego określający sposób wykonania zobowiązania,
    w szczególności w oparciu o zasady współżycia społecznego, cel
    społeczno-gospodarczy i ustalone zwyczaje. Nie po to idzie się do sklepu
    (NIE typu second-hand) żeby kupować rzeczy używane i po kimś

    * art. 4 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
    który określa kryteria uznania towaru za zgodny z umową (a contrario
    towar, o którym mówimy, takim nie jest)

    * art. 3, art. 4, art. 6 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
    rynkowym - o tym, że jest to sprzeczne z dobrymi obyczajami i ma wpływ
    na rynkowe zachowanie konsumenta nie trzeba nikogo przekonywać

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2010-05-19 20:43:13
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiesz już, że nie jest. MM i w zasadzie większość sklepów sprzedaje rzeczy
    > nowe i nieużywane, chyba że wyraźnie zaznaczy co innego. Wówczas

    Chyba mało wiesz
    Kupiłem kamerę HDD nową zapakowaną w MM
    a były na niej filmy z serwisu.
    Kamera nie działała OK
    wymienili mi na inną nie wiem czy nową.
    Napewno nie noszącą śladów używania.
    Pytałem gościa w MM i mówił że jak sprzęt ktoś oddaje to idzie do serwisu
    przechodzi podrasiowanie aby wyglądał jak nowy i trafia na sklep bez info że
    uzywany.