  • 71. Data: 2004-07-23 21:54:59
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TomekS" <t...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    news:cdqtf4$7nd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Niekoniecznie.
    > W HP jest tak, że włączasz komputer i pojawia się umowa do zaakceptowania

    Coś Ty? Do wszystkich programów? Zresztą mam dwa różne komputery z
    drukarkami HP. W żadnym coś takiego się nie wyświetla. Wyświetliło się
    podczas instalacji sterowników.

  • 72. Data: 2004-07-23 21:58:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I teraz powtórzę co pisałem wcześniej - gdyby podczas instalacji był
    wybór:
    > [TAK] wciśnij ten przycisk jeśli zgadzasz się na warunki umowy i chcesz
    > zainstalować oprogramowanie
    > [NIE]wciśnij ten przycisk jeśli NIE zgadzasz się na warunki umowy ale
    > chcesz zainstalować oprogramowanie
    > to wciśnięcie przycisku [TAK] można by od biedy uznać za dostateczne
    > wyrażenie mojej woli.

    Przyznam, że nie łapię o co Ci chodzi do końca. Czymże jeden przypadek się
    różni z punktu widzenia ważności lub nie oswiadczenia woli. Moim zdaniem
    mozna się jedynie zastanawiać, czy po zawarciu ze mną umowy kupna,
    sprzedający może nagle sobie przypominać, że ten samochód mogę używać tylko
    w niedzielę, i jak się nie zgadzam, to mam mu samochód zwrócić. Takie rzeczy
    uzgadnia sie przed zakupem, a nie po.

    > Gdy takiej możliwości nie ma to nic z tego.
    > Chyba, że chcesz mi wmówić, że moje wstanięcie w celu wyjścia podczas
    > licytacji jest wyrażeniem mojej woli licytowania po danej kwocie ?

    A tego, to ja już w ogóle nie rozumiem.

  • 73. Data: 2004-07-23 22:31:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Krzysztof "gravide" B. rzecze:
    > Toć o tym właśnie piszę. Mam na płycie egzemplarz programu.
    [..]
    > licencja której Ty nie chcesz uznać nie dopuszcza najmu i dzierżawy.
    > Czy wobec powyższego inne działania (j.w. opisałem) dopuszcza?

    1. Ustawa nie licencja.
    2. Mylisz i mieszasz podstawowe pojęcia co pokazuje, że w kwestii praw
    autorskich jesteś totalnie zielony, albo też specjalnie mieszasz :(
    Nawet nie odróżniasz egzemplarza programu od praw autorskich do programu.

    > Zgadza się. Tylko, że tegoż utworu MOŻESZ UZYWAĆ albo zgodnie
    > z zaleceniami (licencja, umowa) właściciela, albo WCALE.
    > Czy to również nie jest proste.

    Że co proszę? Producent ma decydować jak mam używać SWOJĄ własność!?
    Bez obrazy ale masz mentalność niewolnika!
    Egzemplarz programu jest mój i mogę z nim robić co zechcę - poza najmem
    i dzierżawą bo to by naruszało prawa autorskie twórcy do programu.
    Jeśli tego nie rozumiesz to przykro mi, ale musisz poprosić kogoś
    o wytłumaczenie bo mi się nie chce.

    > Czy zgodzisz się, bym Twojego niedoszłego (nieskończonego) "Wiedźmana"
    > kupił w sklepie (na oryginalnym nośniku) a później wkleił swoje nazwisko
    > w czołówce i pokazywał wszystkim bezpłatnie? (ani to najem ani dzierżawa
    > więc mogę, czyż nie?)

    I znowu wykazujesz się ignorancją i nierozróżnianiem praw autorskich od
    egzemplarza programu. Dla Twojej wiadomości - wklejenie swojego
    nazwiska, czyli przywłaszczenie autorstwa utworu jest przestępstwem
    karnym, natomiast w kręgu swoich znajomych możesz dowolnie wszystkim
    pokazywać. Jeżeli jednak przekroczysz ten krąg to możesz naruszyć moje
    prawa do dystrybucji i publicznej emisji.

    > Nie rozumiesz podstawowej kwestii.
    > NIe można nabyć wartości intelektualnej reprezentowanej przez program.

    Oczywiście, że można bo ją nabywam.
    Niby co jak nie wartość intelektualna jest interesująca dla odbiorcy w
    programie?
    Ach! Znowuż pomieszałeś pojęcia! Pewnie miałeś na myśli majątkowe i
    osobiste prawa autorskie ?

    > Kupno programu nie daje Ci prawa do swobodnego nim dysponowania.

    Programem jako utworem - nie.
    Natomiast egzemplarzem programu - poza najmem i dzierżawą - tak.

    > Masz je ale w zakresie ograniczonym umową, licencją, kontraktem, itp.

    Nie zawieram żadnej licencji ani umowy. Nabywam po prostu egzemplarz
    utworu.

    > jeśli którykolwiek z punktów takiej umowy jest sprzeczny z KC to nic.

    B I N G O !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Więc proszę mi tu przestać pieprzyć farmazony o swobodzie umów.

    > Wsklaż mi więc konkretny punkt licencji MS który spełnia to
    > założenie.

    Chyba chciałeś powiedzieć odwrotnie - który łamie prawo.
    I ja już Ci go wskazałem. Cofnij się do wcześniejszego postu.

    > Zgadza się. I tak właśnie robię. Świadomie podejmuję decyzje,
    > i godzę się na ewentualne konsekwencje.

    Znaczy pracujesz jak niewolnik czy zdychasz z głodu Ty i Twoja rodzina
    jeśli ją masz ?

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 74. Data: 2004-07-23 22:33:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Falkenstein rzecze:
    > NIestety Arnold uważa, że klikając "tak" wyraża wyłącznie wolę
    > zainstalowania programu, a skoro umowa mu się nie podoba to ona go nie
    > dotyczy. http://tinyurl.com/5rb2j
    > A to, że klika to nie jest oświadczenie woli tylko zniewolenia
    > http://tinyurl.com/49o2p
    > a klikniecie możesz sobie w dupcię wsadzić
    > http://tinyurl.com/6aony
    > Możesz się z nim też załozyć o 1000 zł o to kto ma rację
    > http://tinyurl.com/4hxqh

    O! Widzę, że zadałeś sobie trud przeszperania archiwum.
    W takim razie gdzie jest rzekome moje stwierdzenie o tym, że nie
    istnieją nienazwane umowy ?

    Jeśli nie potrafisz znaleźć to mam nadzieję, że odszczekasz to co mi
    fałszywie przypisałeś.
    Czekam.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 75. Data: 2004-07-23 22:48:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik rzecze:
    > Przyznam, że nie łapię o co Ci chodzi do końca. Czymże jeden przypadek się
    > różni z punktu widzenia ważności lub nie oswiadczenia woli. Moim zdaniem

    Tym, że w pierwszym przypadku nie mamy dostatecznego oświadczenia woli,
    a nawet rzekłbym, że w ogóle go nie ma poza chęcią zainstalowania programu.

    Inna sprawa, że zgadzam się z Tobą, że ktokolwiek inny może zainstalować
    system, albo mogę tak szybko wcisnąć po sobie klawisze, że w ogóle nic
    nie zobaczyć.

    > A tego, to ja już w ogóle nie rozumiem.

    Mniejsza z tym.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 76. Data: 2004-07-23 23:03:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Goomich rzecze:
    > A po co to "chcesz zainstalować oprogramowanie"?

    Żeby być precyzyjnym w oddaniu myśli.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 77. Data: 2004-07-23 23:05:11
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Arek <a...@e...net> naskrobał/a w news:cdrboc$ip3$1@news.onet.pl:

> [...]
    > ale chcesz zainstalować oprogramowanie

    A po co to "chcesz zainstalować oprogramowanie"?
    Czy przez sam fakt uruchomienia instalatora, nie wynika, że się chce to
    oprogramowanie zainstalować?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ograniczenie predkosci swiatla, to ograniczanie naszych praw obywatelskich i powinno
    byc zwalczane.

  • 78. Data: 2004-07-23 23:25:36
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Arek <a...@e...net> naskrobał/a w news:cds5gq$sn5$1@news.onet.pl:

    > Żeby być precyzyjnym w oddaniu myśli.

    A co z drugim pytaniem?

    Czy przez sam fakt uruchomienia instalatora, nie wynika, że się chce to
    oprogramowanie zainstalować?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zygmunt III przeniosl stolice do Wa-wy, bo mu lekarz zalecil wiejskie powietrze

  • 79. Data: 2004-07-23 23:28:25
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Arek <a...@e...net> naskrobał/a w news:cds5gq$sn5$1@news.onet.pl:

    > Żeby być precyzyjnym w oddaniu myśli.

    Żeby być precyzyjnym, powinny być tam jeszcze dwie opcje:

    [TAK] wciśnij ten przycisk jeśli zgadzasz się na warunki
    umowy, ale nie chcesz zainstalować oprogramowanie
    [NIE]wciśnij ten przycisk jeśli NIE zgadzasz się na warunki umowy
    i nie chcesz zainstalować oprogramowanie

    A co z drugim pytaniem?

    To all you virgins, thanks for nothing.

  • 80. Data: 2004-07-23 23:32:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Goomich rzecze:
    > Czy przez sam fakt uruchomienia instalatora, nie wynika, że się chce to
    > oprogramowanie zainstalować?

    Wynika.

    pozdrawiam
    Arek