  • 1. Data: 2006-01-07 09:23:18
    Temat: Sprzedaż oprogramowania będącego w pakiecie z aparatem
    Od: miklo <m...@g...com>

    Cześć,

    Mam dylemat. A jakże ;)

    Kupiłem jakiś czas temu aparat fotograficzny w promocji, do którego
    dołączone było oprogramowanie tej samej firmy, co aparat. Oprogramowanie to
    w sklepie kosztuje ~900zł...

    Aparat był w standardowym pudle. Wszystko było zapakowane w większe firmowe
    pudło, w którym - oprócz pudła z aparatem - było pudło z oprogramowaniem.
    Na tym dużym pudle była uwaga "nie sprzedawać oddzielnie zawartości".

    I teraz mam pytanie: czy wg Was mogę ten soft teraz odsprzedać? Nie
    korzystam z niego, a troszkę pieniędzy by się przydało. Mam oryginalny
    nośnik bez żadnych zapisów typu OEM (normalne pudełko i płyta jak ze
    sklepu). Nie mam tylko oddzielnego dowodu zakupu. Na mój gust uwaga na
    pudle dotyczyła nowego zapakowanego kompletu. Potem przecież mogę
    odsprzedać kartę pamięci, oprogramowanie, obiektyw, czy cokolwiek innego
    prawda?

    --
    miklo

  • 2. Data: 2006-01-07 09:42:06
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    miklo wyskrobał(a):
> [...]
    > pudle dotyczyła nowego zapakowanego kompletu. Potem przecież mogę
    > odsprzedać kartę pamięci, oprogramowanie, obiektyw, czy cokolwiek innego

    Jak znam życie, to oprogramowanie jest OEM-owe - czyli do odsprzedaży i
    korzystania tylko ze sprzętem, z którym zostało zakupione (aparatem).
    Niestety dokładniejszych informacji udzielić musisz sobie sam czytając umowę
    licencyjną tego oprogramowania.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2006-01-07 10:14:35
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Bartek: wrote:

    > Niestety dokładniejszych informacji udzielić musisz sobie sam czytając umowę
    > licencyjną tego oprogramowania.

    "rozpakowanie produktu oznacza akceptacje niniejszej umowy" ;)

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 4. Data: 2006-01-07 10:21:24
    Od: miklo <m...@g...com>

    Dnia Sat, 7 Jan 2006 10:42:06 +0100, Bartek: napisał(a):

> [...]
    > Niestety dokładniejszych informacji udzielić musisz sobie sam czytając umowę

    No właśnie wydaje mi się, że nie jest to OEM. Oto wyciąg z umowy:

    3. Restrictions.
    3.1 You shall not distribute, rent, lease or otherwise transfer all or any
    part of Software, Media or Documentation to any third party without <tu
    nazwa firmy> prior written consent. You also shall not sublicense, assign
    or otherwise tranfer all or any part of the rights granted to you by <nazwa
    firmy> under this Agreement without <nazwa firmy> prior written consent.

    Wątpliwości moje budzi słówko "transfer". Nie oznacza ono sprzedaży, ale
    jest na tyle (jak dla mnie) ogólne, że wolę się Was poradzić. Mi to wygląda
    na klasyczne zastrzeżenia, że soft jest kompletny i nie można go
    rozparcelować, kopiować, wynajmować itp.

    Dobrze rozumiem?

    --
    miklo

  • 5. Data: 2006-01-07 10:22:48
    Od: miklo <m...@g...com>

    Dnia Sat, 07 Jan 2006 11:14:35 +0100, Hikikomori San napisał(a):

    > "rozpakowanie produktu oznacza akceptacje niniejszej umowy" ;)

    Soft mam tak, czy owak, więc najwyżej go nie sprzedam. Zwrócić samego softu
    i tak nie mogę, bo to był komplet z aparatem. Więc nie wahałem się i
    rozpakowałem pudełko :)

    --
    miklo

  • 6. Data: 2006-01-07 10:34:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    miklo wrote:

    > Dobrze rozumiem?

    Ja nie wiem, ale brak dostarczonej licencji w j. polskim sprawia, ze
    jakiekolwiek "pisanie" w obcym jezyku jest niewazne - bo nie mozesz sie
    zgodzic na cos, czego nie rozumiesz, prawda ;).
    No chyba, ze kupowales po za krajem...

  • 7. Data: 2006-01-07 11:32:45
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    miklo wyskrobał(a):
> [...]
    > wygląda na klasyczne zastrzeżenia, że soft jest kompletny i nie można go
    > rozparcelować, kopiować, wynajmować itp.

    'Transfer' zaiste nie oznacza 'sprzedawać', ale oznacza 'zbywać', co jest
    szerszym pojęciem od 'sprzedawać', bo obejmuje np. darowiznę. Czy to jest
    OEM czy nie OEM tego nie rozstrzygnę (choć, jeśli nie ma innego
    postanowienia dot. sprzętu to OEM to chyba nie jest), niemniej potrzebujesz
    pisemnej zgody na odsprzedaż. Teraz wracając do Twojego przypadku: skoro
    potrzebujesz zgody na odsprzedaż, to możesz sobie ten soft sprzedać. Z tym,
    że możesze poniesieść odpowiedzialność z tego tytułu, że nie uzyskałeś
    wymaganej umową zgody.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2006-01-07 11:42:48
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Wątpliwości moje budzi słówko "transfer". Nie oznacza ono sprzedaży,

    Oznacza przekazanie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2006-01-07 12:01:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    miklo napisał(a):

    > No właśnie wydaje mi się, że nie jest to OEM. Oto wyciąg z umowy:
    >
    > 3. Restrictions.

    ... milo z ich strony ze nie napisali tego w jezyku hulu-gula, albo
    pismem wezelkowym...

    Ja tu nie widze ani jednego slowa w jezyku polskim, a to ze w jakims tam
    jezyku ktory byc moze gdzies na swiecie jest uzywany przez jakas
    wieksza, badz mniejsza liczbe ludzi, ten zbitek znakow cos tam oznacza
    to juz na prawde nie bjest problem kupujacego :)

  • 10. Data: 2006-01-07 12:04:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    miklo napisał(a):

    > I teraz mam pytanie: czy wg Was mogę ten soft teraz odsprzedać? Nie
    > korzystam z niego, a troszkę pieniędzy by się przydało.

    Moim zdaniem mozesz.
    Pewne watplikwosci moze budzic legalnosc uzycia tego softu przez tego co
    go kupi.
    Co prawda IMO nie naraza sie na odpowiedzialnosc karna, najwyzej na
    proces cywilny w ktorym producent/dystrybutor nic nie zwojuje (z powodu
    nieprzestrzegania postanowien licencji).