  • 1. Data: 2006-01-07 00:06:30
    Temat: Jak to jest???
    Od: "Janek" <t...@e...pl>

    Witam,

    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Pewna prokuratura w pewny miescie odmowila podjecia sledztwa w pewnej
    sprawie.
    Zostalem poinformowany ze moge zlozyc zazalenie co uczynilem.
    Zazalenie przeslalem do prokuratury nadrzednej.
    W odpowiedzi otrzymalem takie pismo (tresc w skrocie):

    Prokuratura oddala moje zazalenie a dokumenty sprawy i zazalenie przekazuje
    do wydzialu karnego sadu rejonowego w pewnym (pierwszym) miescie.

    Ogolnie zrozumialem ze odrzucili moje zazalenie (choc moze sie myle, ale nie
    sadze). Zastanawiam sie tylko po co zazalenie przesylaja do sadu?

    Nie jestem prawnikiem i nie znam kpk bo to pewnie tam trzeba byloby
    poczytac.

    PZD

  • 2. Data: 2006-01-07 00:27:55
    Temat: Re: Jak to jest???
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Janek" <t...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Ogolnie zrozumialem ze odrzucili moje zazalenie (choc moze sie myle, ale
    > nie
    > sadze). Zastanawiam sie tylko po co zazalenie przesylaja do sadu?

    Jeśli prokurator nadrzędny nie przychyli się do zażalenia to przesyła
    akta sprawy do sądu (art. 302 par. 2 kpk).
    Sąd może utrzymać w mocy lub uchylić zaskarżone postanowienie,
    wskazując okoliczności okoliczności, które należy wyjaśnić lub czynności,
    które należy przeprowadzić (art. 330 par. 1 kpk). Sprawa wraca do
    prokuratora i może on wtedy ponownie: wszcząć śledztwo albo znów wydać
    postanowienie o odmowie wszczęcia, bądź o umorzeniu postępowanie.
    Postanowienie to może być zaskarżone do prok. nadrz.
    W razie utrzymania przez prok. nadrzednego postanowienia, powiadomia się
    pokrzywdzonego, który zaskarżył uprzednie postanowienie o odmowie wszczęcie
    lub umorzeniu postepowania. Wtedy pokrzywdzony może wnieść własny akt
    oskarżenia sporządzony i podpisany przez adwokata (art. 330 par. 2 kpk).

  • 3. Data: 2006-01-07 00:29:07
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Janek" <t...@e...pl> napisał w wiadomości

    > akta sprawy do sądu (art. 302 par. 2 kpk).

    art. 306 par 2 kpk ma się znaczyć.

  • 4. Data: 2006-01-07 00:36:47
    Od: "Janek" <t...@e...pl>

    > Sąd może utrzymać w mocy lub uchylić zaskarżone postanowienie,
    > wskazując okoliczności okoliczności, które należy wyjaśnić lub czynności,
    > które należy przeprowadzić (art. 330 par. 1 kpk).

    Czyli rozumiem ze jeszcze sprawa nie przesadzona?

    >Sprawa wraca do
    > prokuratora i może on wtedy ponownie: wszcząć śledztwo albo znów wydać
    > postanowienie o odmowie wszczęcia, bądź o umorzeniu postępowanie.

    Wroci do prokuratora jezeli sad jej wczesniej nie odrzuci?
    A jezeli sad odrzuci to co sie wtedy dzieje?

    > Postanowienie to może być zaskarżone do prok. nadrz.

    Czyli ponownie moge sie zwrocic do prokuratora nadrzednego?
    Przeciez juz raz odrzucil moje zazalenie.

    Dzieki...

  • 5. Data: 2006-01-07 00:47:19
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Czyli rozumiem ze jeszcze sprawa nie przesadzona?

    Tak.

    > Wroci do prokuratora jezeli sad jej wczesniej nie odrzuci?

    Tak.

    > A jezeli sad odrzuci to co sie wtedy dzieje?

    To wtedy koniec postępowania i zabawy. Decyzja sądu jest ostateczna.

    > Czyli ponownie moge sie zwrocic do prokuratora nadrzednego?

    Tak, jeśli prokurator niższego szczebla do którego wróciła sprawa znów wyda
    postanowienie o umorzeniu postępowania lub odmowie wszczęcia.

    > Przeciez juz raz odrzucil moje zazalenie.

    Założe się, że wtedy mu ręka zadrży. ;) A jeśli znów nie przechyli się do
    Twoje zażalenia to będziesz mógł wnieść do sądu własny akt oskarżenia, tak
    jak pisałem.

    > Dzieki...

    Proszę.

  • 6. Data: 2006-01-07 00:52:28
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

> [...]

    postanowienie o umorzeniu postępowania lub odmowie wszczęcia.

    > Przeciez juz raz odrzucil moje zazalenie.

    Założe się, że wtedy mu ręka zadrży. ;) A jeśli znów nie przychyli się do
    Twojego zażalenia to będziesz mógł wnieść do sądu własny akt oskarżenia, tak
    jak pisałem.

    > Dzieki...

    Proszę.

  • 7. Data: 2006-01-07 00:54:16
    Od: "Janek" <t...@e...pl>

    Drazac temat:

    > To wtedy koniec postępowania i zabawy. Decyzja sądu jest ostateczna.

    Nie zmienia faktu ze to sad rejonowy???

    We wniosku o zazalenie jest wytknietych kilka nieprawidlowosci w dzialaniu
    sadu.
    Jezeli tak + w tej mniejscowosci sedziowie sie znaja;) to duze
    prawdopodobienstwo ze odrzuci.

    Nie moge juz dalej ciagnac sprawy?

  • 8. Data: 2006-01-07 01:13:01
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Nie zmienia faktu ze to sad rejonowy???

    Nie ma znaczenia. W tym przypadku właściwy jest sąd powołany do rozpoznania
    sprawy w I instancji.

    > Nie moge juz dalej ciagnac sprawy?

    Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale z tego co wiem to decyzja sądu w
    tym przedmiocie jest niezaskarżalna,

  • 9. Data: 2006-01-07 08:56:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpn0o7$ka5$1@nemesis.news.tpi.pl>, Janek wrote:

    Chwilkę mnie nie było (kilkanaście godzin:)), ale to jakaś nowa moda
    jest, żeby w pole "Subject" wpisywać "Jak to jest?"

    Renata