  • 81. Data: 2016-12-11 22:10:01
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/11/2016 2:18 PM, Maciek wrote:
    > Otóż to. W dobie usług elektronicznych cały czas mnie zadziwia możliwość
    > zrobienia tak prostego "wałka".

    A wystarczyłaby prosta blokada na KW przez notariusza tak aby nikt inny
    nie mógł dokonać wpisu w księdze w tym czasie.

    W informatyce wspołbieżność, semafory itp itd znane od 50 lat.

  • 82. Data: 2016-12-12 09:15:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 grudnia 2016 22:10:04 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > A wystarczyłaby prosta blokada na KW przez notariusza tak aby nikt inny
    > nie mógł dokonać wpisu w księdze w tym czasie.

    Chyba się zmieniło od lipca tego roku
    http://www.krn.pl/artykul/e-wpis-przez-notariusza-w-
    ksiedze-wieczystej,2608

  • 83. Data: 2016-12-12 10:42:18
    Od: k...@g...com

    > A wystarczyłaby prosta blokada na KW przez notariusza tak aby nikt inny
    > nie mógł dokonać wpisu w księdze w tym czasie.
    >
    > W informatyce wspołbieżność, semafory itp itd znane od 50 lat.

    Niestety prawo stanowią prawnicy, nie informatycy (widać to także przy bieżącej
    awanturze o konstytucję, gdzie ewidentnie nie wzięto pod uwagę przypadków
    granicznych).

    Szczęśliwie notariusze składają wnioski elektronicznie, najpóźniej tego samego dnia.

    PK

  • 84. Data: 2016-12-12 10:53:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-12 o 10:42, k...@g...com pisze:

> [...]
    granicznych).

    > Szczęśliwie notariusze składają wnioski elektronicznie, najpóźniej tego samego

    A najwcześniej już dnia poprzedniego? (specjalisto informatyku od
    wartości brzegowych od siedmiu boleści :)

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2016-12-12 11:47:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-09 16:45, Marek pisze:

    > W mbanku przelew hipoteczny robi się samemu, dostaje się na rachunku
    > dostępne środki równe przyznanemu kredytowi. W PKO bank sam robi przelew.

    Nie wiem jak w mbanku, ale w większości banków, do uruchomienia kredytu
    potrzebny jest akt notarialny, więc jest sam kredyt uruchamiany PO
    podpisaniu aktu i zawiezieniu dokumentów do banku.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 86. Data: 2016-12-12 19:03:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Dec 2016 11:20:41 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > W którym momencie?

    Nie ma znaczenia, bo chodzi o to, że kredytobiorca świadomie lub nie
    może tą kasę przelać niekoniecznie do sprzedającego.

    --
    Marek

  • 87. Data: 2016-12-12 19:25:37
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/12/2016 2:15 AM, Kris wrote:

    > Chyba się zmieniło od lipca tego roku
    > http://www.krn.pl/artykul/e-wpis-przez-notariusza-w-
    ksiedze-wieczystej,2608

    Nic sie nie zmieniło.
    Aby to działało wszyscy notariusze musieliby tak postępować, a na razie
    to nierelane.

    Po drugie i tak nie zadziała przy dobrym doborze czasu. Ale fakt, ze
    trudniejsze w realizacji dla niezinformatyzowanych krętaczy.

    Ciągle jest czas między sprawdzeniem księgi wieczystej a wysłaniem wpisu
    na dokonanie innego wpisu. Nic na czas od sprawdzenia ksiegi poprzez
    sporządzenia aktu notarialnego do wysłania wpisu nie blokuje prawa zmian
    w księdze.
    Dopoki tego nie bedzie zawsze da sie zrobic przekręt. Może tylko tyle,
    że trudniej.

  • 88. Data: 2016-12-12 19:28:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Chyba się zmieniło od lipca tego roku
    >http://www.krn.pl/artykul/e-wpis-przez-notariusza-w
    -ksiedze-wieczystej,2608

    Jak widac - ulepszaja, przyspieszaja, ale jakiegos systemowego
    bezpiecznego rozwiazania nie ma.

    Ciagle chyba mozna sprzedac nieruchomosc pare razy - jak sie ktos
    umowi do kilku notariuszy na jeden dzien, a moze i na kilka dni,
    ciagle mozna zostac na dlugo bez nieruchomosci i pieniedzy - jak
    uczciwy nabywca zejdzie po wyjsciu od notariusza, czy co gorsza -
    polozy sie w szpitalu na dlugo ...

    J.

  • 89. Data: 2016-12-13 10:41:55
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 16:47, Marek pisze:
    > trzeba sobie zdawać sprawę Ile w skali całego kraju (w roku) jest
    > takich oszustw i czy faktycznie jest to problem.
    Jeśli jest choćby jedno rocznie, to problem istnieje, zwłaszcza że
    najczęściej są to jednak oszustwa na znaczne kwoty. A likwidacja
    procederu nie jest trudna (mechanizm czasowej "blokady" KW).

    Maciek

  • 90. Data: 2016-12-13 11:45:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 19:25:41 UTC+1 użytkownik witek napisał:

> [...]
    > w księdze.
    > Dopoki tego nie bedzie zawsze da sie zrobic przekręt. Może tylko tyle,

    Notariusz chyba może sprawdzić KW chwile przed E-wpisem?