  • 1. Data: 2013-11-02 08:22:53
    Temat: Sprzedaż mieszkania spadkowego i wcześniejszy zakup nowego
    Od: barasa <b...@n...com>

    Witam wszystkich
    Sprzedaje mieszkanie które otrzymałam w spadku, muszę zgłosić sprzedaż
    do US w ciągu 14 dni - przeznaczenie środków na zakup nowego.

    PYTANIE: czy jest jakaś szansa najpierw kupić nowe mieszkanie a
    następnie (w ciągu 1 miesiąca) sprzedać stare i żeby to było zaliczone
    do zwolnienia z podatku ?

    Problem w tym że docelowe mieszkanie które chce kupić (na przetargu)
    muszę zdecydować w ciągu kilku dni a sprzedaż starego przeciągnie się
    jeszcze przez miesiąc.

    proszę o pomoc
    pozdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2013-11-02 13:18:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Nov 2013, barasa wrote:

> [...]
    > (w ciągu 1 miesiąca) sprzedać stare i żeby to było zaliczone do zwolnienia

    Ci tu:
    http://porady.domiporta.pl/poradnik/1,127303,1374015
    7,Zwolnienie_z_podatku_dochodow_wydatkowanych_na_cel
    e.html
    ...wskazują, że jednym z myków mogłaby być spłata kredytu, dokonana po
    zakupie. Tak trochę głębiej w środku tekstu.
    Tu w dyskusji:
    http://www.porady.egospodarka.pl/Pozostale-Podatki/8
    775-Sprzedaz-darowizny-i-podatek-od-sprzedazy-mieszk
    ania-przed-uplywem-5-lat.html
    ...akcentują z kolei, że właśnie taka kolejność jest ważna dla konkretnego
    zapisu w ustawie (najpierw kredyt, dopiero potem sprzedaż).

    Na pytanie ile skasuje bank i ile będą wynosić koszty uboczne (hipoteki,
    notariusze i tak dalej) odpowiedzi nie znam.

    > Problem w tym że

    ...nie piszesz wyraźnie, czy ten spadek jest z tego roku :)
    Niestety przepisy o sprzedaży mieszkań są zawikłane, bo różne regulacje
    przewidywały warunki zależne od *nabycia*, więc w tym zakresie działają
    stare przepisy (znaczy mogą obowiązywać przepisy, które nie dotyczą
    mieszkań nabytych w tym roku).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-11-02 14:04:03
    Od: barasa <b...@n...com>

> [...]
    > przewidywały warunki zależne od *nabycia*, więc w tym zakresie działają
    > stare przepisy (znaczy mogą obowiązywać przepisy, które nie dotyczą

    dziękuję za odpowiedz, spadek jest z tego roku, np jak wyglądała by
    sytuacja podatkowa kiedy kupuję nowe np 10 listopada (wygrywając
    przetarg) a sprzedaję stare 24 listopada przelewając pieniądze ze
    sprzedaży (bo po przetargu mam 14 dni na wpłacenie)

    de facto nowe kupione jest dokładnie z pieniędzy ze starego ale daty
    zakupu i sprzedaży się mijają o kilkanaście dni

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-11-03 00:44:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    barasa wrote:

> [...]
    > przetarg) a sprzedaję stare 24 listopada przelewając pieniądze ze
    > sprzedaży (bo po przetargu mam 14 dni na wpłacenie)

    a co to znaczy kupic mieszkanie na przetargu?
    Jakis akt notarialny podpisujesz i kiedy?
    Bo mieszkanie można kupić tylko notarialnie.
    Chyba, że to nie mieszkanie kupujesz, tylko jakies prawo do czegos
    blizej nieokreślonego

    dla US bedzie sie liczyc sie data aktu notarialnego (tak mi sie wydaje
    :) ).
    Wiec moze ci sie uda wygrac przeterg i przeciągnąć podpisanie aktu
    notarialnego na po sprzedaży mieszkania.

    > de facto nowe kupione jest dokładnie z pieniędzy ze starego ale daty
    > zakupu i sprzedaży się mijają o kilkanaście dni

    jak wyzej.
    trzeba zdefiniowac co jest datą zakupu.

  • 5. Data: 2013-11-03 07:22:52
    Od: barasa <b...@n...com>

    > Chyba, że to nie mieszkanie kupujesz, tylko jakies prawo do czegos
    > blizej nieokreślonego

    dokładnie, kupujesz prawo do odrębnej własności lokalu mieszkalnego
    procedura jest taka:
    wygrywasz przetarg
    czekasz (bo mogą przetarg unieważnić)
    wpłacasz kasę
    dostajesz świstek że masz własność spółdzielczego lokalu mieszkalnego

    pozdrawiam
    Basia

  • 6. Data: 2013-11-03 15:57:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    barasa wrote:

> [...]
    > czekasz (bo mogą przetarg unieważnić)
    > wpłacasz kasę
    > dostajesz świstek że masz własność spółdzielczego lokalu mieszkalnego

    no to juź nie mam pomysłu.
    Biegaj do banku i błagaj o kredyt.

  • 7. Data: 2013-11-03 16:38:28
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 03.11.2013 07:22, barasa pisze:

> [...]
    > czekasz (bo mogą przetarg unieważnić)
    > wpłacasz kasę
    > dostajesz świstek że masz własność spółdzielczego lokalu mieszkalnego

    Mówisz o spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu? Czy lokatorskim
    prawie do lokalu?

    Jeżeli to pierwsze - to czy na pewno da się to zrobić bez notariusza?

    Jeżeli to drugie - to czy nie da się w to zaangażować notariusza i
    dogadać się ze sprzedającym żeby notariusz był wtedy kiedy kasa, czyli
    po sprzedaży mieszkania z którego pochodzą pieniądze?

    p. m.