    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 2 Nov 2013 13:18:59 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego i wcześniejszy zakup nowego

    On Sat, 2 Nov 2013, barasa wrote:

    > Witam wszystkich
    > Sprzedaje mieszkanie które otrzymałam w spadku, muszę zgłosić sprzedaż do US
    > w ciągu 14 dni - przeznaczenie środków na zakup nowego.
    >

    > PYTANIE: czy jest jakaś szansa najpierw kupić nowe mieszkanie a następnie
    > (w ciągu 1 miesiąca) sprzedać stare i żeby to było zaliczone do zwolnienia
    > z podatku ?

    Ci tu:
    http://porady.domiporta.pl/poradnik/1,127303,1374015
    7,Zwolnienie_z_podatku_dochodow_wydatkowanych_na_cel
    e.html
    ...wskazują, że jednym z myków mogłaby być spłata kredytu, dokonana po
    zakupie. Tak trochę głębiej w środku tekstu.
    Tu w dyskusji:
    http://www.porady.egospodarka.pl/Pozostale-Podatki/8
    775-Sprzedaz-darowizny-i-podatek-od-sprzedazy-mieszk
    ania-przed-uplywem-5-lat.html
    ...akcentują z kolei, że właśnie taka kolejność jest ważna dla konkretnego
    zapisu w ustawie (najpierw kredyt, dopiero potem sprzedaż).

    Na pytanie ile skasuje bank i ile będą wynosić koszty uboczne (hipoteki,
    notariusze i tak dalej) odpowiedzi nie znam.

    > Problem w tym że

    ...nie piszesz wyraźnie, czy ten spadek jest z tego roku :)
    Niestety przepisy o sprzedaży mieszkań są zawikłane, bo różne regulacje
    przewidywały warunki zależne od *nabycia*, więc w tym zakresie działają
    stare przepisy (znaczy mogą obowiązywać przepisy, które nie dotyczą
    mieszkań nabytych w tym roku).

    pzdr, Gotfryd